Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er lite imponert over jentene i finalen i Shopaholic. En ting er å være flink til å shoppe, noe annet er å fikse grunnleggende manerer.

I Storbritania er det grunnleggende å være veldig høflig. D.v.s å slenge rundt seg med høflighetsfraser, si "please" og "thank you". Dette er jo i og for seg grunnleggende høflighet her til lands også, men i England er dette spesielt viktig.. Hørte ikke et eneste "please" fra jentene.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Joda, forsåvidt enig, men nå var ikke dette en vanlig handletur, men en skikkelig stressetur, og jeg syntes i hvert fall de sa takk hver gang de handlet.

Skrevet

Dama til Bustis vant, jo :ler:

Skrevet
Joda, forsåvidt enig, men nå var ikke dette en vanlig handletur, men en skikkelig stressetur, og jeg syntes i hvert fall de sa takk hver gang de handlet.

Det tar ca 0,2 sek å si "please". :-) Selv om man er stresset er det fullt mulig å ha manerer.

Gjest holia
Skrevet

Julia er dritkul jo!!! :D Min favoritt! :kul: Hvem er Bustis? :-?

Skrevet
Julia er dritkul jo!!! :D Min favoritt!  :kul:  Hvem er Bustis?  :-?

Bustis er Bustetroll.

Skrevet

Hun veldig lyshåra som sto og skreik "Give me the change!"

:o

Hadde jeg ikke sett på før ville jeg trodd at hun skulle rane stakkaren for småpenger for å gå amok med en tyggegummiautomat. :ler:

Spøk til side.. For en engelsk person er sånt ganske så uhøflig. Og med så mye engelskundervisning og innflytelse gjennom media skulle det være ganske klart.

Men likte også Julia ja. Kjempetøff synes jeg!

Skrevet

Men kan dette være noe å henge seg opp i da???? Om deltagerene ikke sier "pleas" når de handler??????

Heia foresten på Suzi eller Christine....

Gjest Anonymous
Skrevet
Men kan dette være noe å henge seg opp i da???? Om deltagerene ikke sier "pleas" når de handler??????

Heia foresten på Suzi eller Christine....

Ja.Fordi det er endel av den britiske kulturen.De ser IKKE pent på at vi snakker slik til dem. Når man er i utlandet skal man tilpasse seg kulturen på stedet.

Skrevet

Ja.Fordi det er endel av den britiske kulturen.De ser IKKE pent på at vi snakker slik til dem. Når man er i utlandet skal man tilpasse seg kulturen på stedet.

Jeg er fullstendig klar over den britiske kulturen. Men dette programmet handler om å shoppe best på minst mulig tid. Det har ingenting med den britiske kulturen å gjøre. At de dro til London er jo kun fordi at det er et utrolig bra sted å shoppe. Ikke for at deltagerene skulle tilegne seg deres kultur.

Ser bare ikke poenget i å irritere seg over noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...