Gå til innhold

Tips til Weekendtur

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mannen og jeg har snart 10 års bryllupsdag. og tenkte vi skulle feire dette med en weekendtur, bare oss to.

Det vil si fredag til søndag, det kan derfor ikke være for lang reisetid...

Vi bor i oslo, så har jo egentlig alle muligheter til å komme oss hefra.

Alle tips, både i Norge og utlandet tas i mot med takk:)

Anonymkode: 6bd53...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville unnet meg et flott hotell i London (brukt ekstra penger på det, da flybilletten er relativt rimelig), bodd i litt luksus den helga. Booket billetter til noe gøy som dere er interessert i. Konsert, opera, cabaret, sportsarrangement, teater, musical... Det er så MYE å velge i! Og så ville jeg bestilt bord på en GOD restaurant.

Altså gått for nytelse og avslapning i stedet for å gå på sightseeing på et helt nytt sted. :)

Anonymkode: 031c3...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Edinburgh uten tvil. Nydelig by,vakker natur og skottene er virkelig et herlig folkeslag 

Anonymkode: eac6f...5dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å være turister i egen by? De pengene dere sparer på reisen kan dere legge i et par netter på et fint hotell. F.eks. The Thief, Continental eller Amerikalinjen. 

Göteborg er faktisk en veldig fin by med flere spennende boutique hoteller. For en romantisk helg er Hotel Pigalle eller Dorsia gode alternativer. 

Ellers vil jeg anbefale både Paris og Roma om dere vil reise utenfor Norden. 

Anonymkode: 410a2...569

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo ann på både budskjett og interesser.

Om målet er en "romantisk" weekend med mat, vin og kultur ville jeg valgt Paris eller London. Berlin er kult, men man må vite hvor man skal dra (hotell/mat/drikke) ellers blir det veldig hit or miss, etter min erfaring.

På budskjett ville jeg valgt Praha, som er en helt nydelig by og man kan få god mat og drikke om man leser seg opp på forhånd (i likhet med Berlin kan det bli veldig hit or miss). Praha er et like stort turisrhøl som London og Paris, men det er jo også for en grunn. Tallinn er også en pen by kort fra Oslo, og har mye å by på både med mat/drikke og spa. Gamlebyen er på UNESCOs verdensarvliste og er byens sentrum. Tallinn er også så lite at man kan gå praktisk talt over alt.

Hvor dere bør dra kommer jo helt ann på hva dere vil og hva dere kan betale for det. Liker dere historie? Kultur? Mat og vin? Spa? Vil dere på brun pub eller cocktailbar?

Det mesr tidseffektive ville vel vært en helgetur til Farris Bad, eller en av de mange spahotellene nær norskegrensa i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere vil ta en Norgesferie så kan jeg anbefale nord-vestlandet. Vi dro til Kristiansund for et par år siden, kjørte Atlanterhavsveien, fikk sett Trollstigen, sett fosser og flotte fjorder, overnattet i Geiranger med nydelig utsikt og var innom Briksdalsbreen. Dersom du har lyst på en utfordring så er Loen Via Ferrata ganske rå - men gondolen opp er også fantastisk. Her er et reisebrev som jeg laget etter turen vår: http://gardkarlsen.com/Trollstigen_Geiranger_trip_report.htm 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tusen takk for mange og gode tips:)

Er nok litt lavbudskjett, desverre...

London og praha er to flotte byer vi har vært i flere ganger, så har lyst å prøve noe nytt.

er vel god mat og puber, og gjerne trikk som er mest aktuelt for oss....

Hadde nok valg en av båtene til kiel/eller københavn hvis det ikke var for at vi skal de senere i høst begge to.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler Amsterdam. Nydelig, koselig by som ikke er for stor, samt at reisetiden er kort :)

Anonymkode: 8e9ac...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for mange og gode tips:)

Er nok litt lavbudskjett, desverre...

London og praha er to flotte byer vi har vært i flere ganger, så har lyst å prøve noe nytt.

er vel god mat og puber, og gjerne trikk som er mest aktuelt for oss....

Hadde nok valg en av båtene til kiel/eller københavn hvis det ikke var for at vi skal de senere i høst begge to.

TS

Da er Edinburgh midt i blinken :)

Anonymkode: eac6f...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...