Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Reiste hjem fra ferie med gjennomgående billett. Første fly ble forsinket grunnet slot-tid, som gjorde at vi ikke rakk neste fly, og ble derfor 6 timer forsinket. Vi kom til gaten, men landet så langt unna på utland at det ikke hjalp selv om vi sprang det vi klarte. Vi måtte pent stå å se på at flyet takset ut fra gate. 

Kan vi ha krav på EU-kompensasjon i dette tilfellet?

Anonymkode: b692c...a66

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på om flyselskapet kan holdes ansvarlig for at de misset den opprinnelige slottiden. Jeg ville fremsatt krav om standardkompensasjon. I verste fall avslås kravet. 

Anonymkode: b16e2...58c

AnonymBruker
Skrevet

En ting er at de fikk slot-tid, men de kunme ventet på oss. Vi fikk informasjon på flyet om hvilken gate vi skulle til og at bagasjen gikk direkte, dessverre landet flyet på uren sone på utland slik at vi måtte gjennom en ekstra sikkerhetskontroll som tok ekstra tid. De hadde sett at flyet hadde landet, men ikke at vi var kommet gjennom tollen, så da giddet de ikke å vente. Vi kom 2 min etter at gaten var stengt. 

Ekstra provoserende når vi kommer oss på flyet senere er at de da velger å vente 10 min på passasjerer som kom med et annet fly....

Anonymkode: b692c...a66

AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis har de allerede ventet på dere, men kunne ikke vente lenger for å rekke avgangen. Det er hverken merkelig eller provoserende, det handler om at resten av passasjerene skal komme frem, og flyet ikke skal bli forsinket til neste avgang igjen. 

Anonymkode: e149c...e6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer Ann på hvor lang overgangstid du har bestilt. Dersom overgangstiden ikke er lang nok ifht flyselskapets regler, hjelper det lite at fly har blitt forsinka

Anonymkode: bce4c...fb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...