Gå til innhold

Du som har flydd til Helsinki

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er flyplassen stor? Altså avstandene fra flyet til bagasjebånd og ankomsthall, ut til buss/taxi. Min mamma klarer ikke å gå så langt, så vi er usikker på om vi skal bestille assistanse til henne. Små flyplasser er helt problemfritt. På Gardermoen trenger hun assistanse. 

Anonymkode: 91d54...131

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er lange avstander på flyplassen i Helsinki.

Anonymkode: 2b723...68c

AnonymBruker
Skrevet

Det kan faktisk i enkelte tilfeller være langt å gå fra gate til bagasjeutlevering. Mitt råd er å bestille transport. Vantaa er nettopp blitt utvidet og avstandene kan oppleves lange. Skal dere ta den nye Airport express inn til jernbanestasjon oppleves det ekstra langt. Gid tur, jeg drar dit i neste uke. Fantastisk trivelig by. 

Anonymkode: ca219...b07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke lange avstander på Helsinki Vantaa. Flyr du med SAS så ender du opp på terminal 1 på gate 15 til 11 og bagasje utlevering er ikke langt unna. Samme gjelder med Norwegian som lander på terminal 2. Litt avstand til flytoget (I og P tog) men man kan ta buss 615 som går rett til Jernbanestasjonen eller Finnair sin flybuss som går til samme plass. Disse stopper rett utenfor terminalene til vanlig men i disse dager er det litt arbeid utenfor så det kan hende det må labbes litt. Avstandene der er de samme som på Gardermoen men Helsinki Vantaa er en mye finere flyplass med hyggelige ansatte, til og med i sikkerhetskontrollen hvor de er høflige og smiler i motsetning til gestapo gjengen på OSL.

Anonymkode: 874b9...68d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...