Gå til innhold

Irriterende/frustrerende/morsomme/rare ting dere har opplevd av andre i reisefølget?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå som de fleste er ferdig med ferie så hadde det vært gøy å høre ting dere har opplevd på tur med andre i reisefølget. Morsomme historier/irriterende ting/frustrasjon osv. 

Jeg kan starte! Blir litt generelt da jeg reiser mye med andre.

Irriterende: De som aldri setter seg inn i ting og forventer andre tar seg av alt. Reise, sjekker transport, finner frem kart. 

De som ikke tipser og lar andre ta seg av det. 

Folk som ikke tar hensyn. Feks om noen trenger å ta en drikkepause, liten matbit eller ønsker å være en liten stund i fred og se litt på livet alene. 

Frustrerende: de som klager over reisemålet og faktisk ikke har lest/satt seg inn i byen/landet før de takket ja til å bli med. 

Har lært det er best å sjekke ut hoteller/restauranter/områder i forkant før bestilling da jeg flere ganger har opplevd at folk ikke gjør det. Feks endt opp på overpriset og dårlig hotell, dritt-restaurant med veldig dårlige anmeldelser, bodd i strøk som er veldig shabby osv. 

Morsomme: Folk som pakker med seg helt unødvendige ting. Feks høye hæler på festival eller myggnetting til sengen for overnatting i Berlin (på hotell)...

Anonymkode: 7e55f...c3a

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ubegripelig : de som ikke har fått med seg hvilket land vi mellomlander i...

Anonymkode: e930a...698

• Liker 2
Skrevet

Folk som regelmessig skal spise på McDonalds når de er i et land som Thailand, hvor verdens beste mat sjelden er lenger enn et steinkast unna. Forjævlig.  

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Irriterende: de som forvandles til ufordragelige verdensmestre i det de lander der vi skal feriere. 

Anonymkode: 1687a...9a1

• Liker 4
Skrevet

Var på familieferie en gang, to familier 5 barn. Han ene pappaen ville kun på bar.  vi måtte reise hjem tidlig fra parker osv fordi HAN var så sliten. Ingen av barna klagde, kun han. Helt håpløst! 

• Liker 2
Skrevet

Reiste med et vennepar som viste seg å være både gjerrige og sære i kosten. Stedet vi besøkte  er kjent for god mat og vi hadde mange lokale spisesteder på ønskelista før avreise.

Til lunsj syntes de det var unødvendig å kaste bort penger på restaurant og ville helst kjøpe sandwich e.l. i en matbutikk og spise «på farta», men var villige til å strekke seg til McDonalds, Burger King e.l.

Middag ville de helst innta på kjederestaurant som f.eks. Fridays, Hard Rock Cafe e.l. «For da vet vi hva vi får og slipper å kaste bort penger på mat vi ikke liker.»

Vi endte med å dele oss mange måltider og de få gangene vi fikk dem med oss på lokale steder brukte de laaaaang tid på å studere menyen, uffet og akket seg over at ting var ukjente og når maten kom på bordet satt de gjerne å pirket i den og var enda mer skeptiske.

Det var rett og slett utrolig irriterende og slitsomt og ødela mye av turen for oss. De klaget også over at vi måtte bo «dyrere enn nødvendig» fordi mannen min er rullestolbruker og vi måtte bo på et hotell med heis og tilgjengelig rom. De ville gjerne bruke Airbnb og vi sa det var greit for oss om de gikk for det. Var jo ikke nødt til å bo på samme sted, men de insisterte på å bo på samme hotell som oss.

Vi kommer ikke til å reise på tur med dem igjen.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

I et reisefølge på 15 hvor the Queen bee sørget for å holde av både solsenger og annet til sine favoritter og fortalte oss andre at disse var opptatt så vi måtte finne senger andre steder på stranden. Ingen stor sak, men leit å bli sendt ut av flokken uten den kos og hygge det innebærer å få dele en solfylt dag. Dette skjedde hver dag... og likedan på restauranter på kveldstid- "disse skal sitte her hos oss".... 

Anonymkode: 3e7a7...4b0

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, Christiane_W said:

Reiste med et vennepar som viste seg å være både gjerrige og sære i kosten. Stedet vi besøkte  er kjent for god mat og vi hadde mange lokale spisesteder på ønskelista før avreise.

Til lunsj syntes de det var unødvendig å kaste bort penger på restaurant og ville helst kjøpe sandwich e.l. i en matbutikk og spise «på farta», men var villige til å strekke seg til McDonalds, Burger King e.l.

Middag ville de helst innta på kjederestaurant som f.eks. Fridays, Hard Rock Cafe e.l. «For da vet vi hva vi får og slipper å kaste bort penger på mat vi ikke liker.»

Vi endte med å dele oss mange måltider og de få gangene vi fikk dem med oss på lokale steder brukte de laaaaang tid på å studere menyen, uffet og akket seg over at ting var ukjente og når maten kom på bordet satt de gjerne å pirket i den og var enda mer skeptiske.

Det var rett og slett utrolig irriterende og slitsomt og ødela mye av turen for oss. De klaget også over at vi måtte bo «dyrere enn nødvendig» fordi mannen min er rullestolbruker og vi måtte bo på et hotell med heis og tilgjengelig rom. De ville gjerne bruke Airbnb og vi sa det var greit for oss om de gikk for det. Var jo ikke nødt til å bo på samme sted, men de insisterte på å bo på samme hotell som oss.

Vi kommer ikke til å reise på tur med dem igjen.

Det der tror jeg ikke jeg hadde giddet. Da hadde jeg heller foreslått av vi gikk hver for oss, og heller bare møttes for ting begge parene var interessert i (som severdigheter osv)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke akkurat irriterende, men litt morsomt.

Vi var en liten gjeng voksne personer på tur. Et par dager etter ankomst fikk jeg dette spørsmålet av en i reisefølget: Hvilket land er vi egentlig i nå? 

Turen var godt planlagt og bestilt i god tid.  

Anonymkode: 6b557...283

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, CoolSistah skrev:

Det der tror jeg ikke jeg hadde giddet. Da hadde jeg heller foreslått av vi gikk hver for oss, og heller bare møttes for ting begge parene var interessert i (som severdigheter osv)

Vi prøvde det, og som sagt delte vi oss til en del måltider, men de er ikke veldig reisevante og var lite komfortable med å gå alene. Hele turen var ganske frustrerende og vi kommer ikke til å reise på tur med dem igjen.

• Liker 4
Skrevet
2 hours ago, Christiane_W said:

«For da vet vi hva vi får og slipper å kaste bort penger på mat vi ikke liker.»

Hehe, den der holder for min del. Umiddelbart diskvalifisert som potensielt reisefølge. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Folk som ikke tør gjøre noe fordi alt er potensielt farlig, helt til de får tilbud om marihuana/andre ulovlige stoffer i land med dødstraff/strenge straffer. Da er de plutselig ikke redde for å havne i fengsel.

Anonymkode: 7c683...d62

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Var i en europeisk storby med en vennegjeng. Den ene dagen splittet vi oss i to grupper fordi vi ville på forskjellige museer etc. De andre ville opp grytidlig mens min gruppe ville sove ut. Jeg og en annen ventet på at tredjemann skulle stelle seg og bli klar. Denne treige vennen ba oss om å vente 10 minutter ekstra "fordi hun måtte bare lese ferdig dette kapittelet i boka". 10 minutter ble til en halvtime, en time, to timer... Vi venta i 3-4 timer før tålmodigheten raknet og vi til slutt sa at vi går NÅ. Museet vi ville på stengte om ca 2 timer på det tidspunktet, og det var en liten reisevei. Da vi var et par kvartaler unna museet ringte hun oss og sa at vi måtte vente på henne fordi hun var klar og MÅTTE være med oss på museet. Dumme som vi var stod vi faktisk utenfor og ventet i over en halvtime. Da hun endelig kom måtte vi bare løpe gjennom museet fordi det var under en time til det stengte.

Utrolig respektløst, og ganske merkelig at man heller sitter på hotellrommet i flere timer for å lese en bok når man er i en spennende by. Og i tillegg maser om at vennene må vente på henne mens hun sitter og leser. Hun sa ikke unnskyld engang, når hun hadde kastet bort mange timer av dagen vår. Etter denne opplevelsen har jeg aldri ventet på folk igjen. Informerer om at jeg går ut av hotellet om en halvtime, og de som vil være med må være klar da. Og omvendt, jeg ber de andre bare gå hvis jeg vil ha en rolig dag.

En annen ting som irriterer meg grenseløst er folk som maser om mat (og hvile) HELE tiden, og skal sette seg ned og spise og slappe av annenhver(!) time. Dette skjedde i nevnte vennegjeng, og to andre turer jeg har vært med på. Synes det er så latskap. Jeg reiser ikke for å sette meg ned hele tiden og spise/drikke kaffe 6 ganger til dagen. Jeg er en person som vil se og oppleve mye, og har ingenting imot å vandre og farte rundt 10-12 timer hver dag. Slappe av og hvile beina kan jeg gjøre på hotellrommet om kvelden. Jeg er den som gjerne bare kjøper en sandwich i farta ila. dagen, og heller setter meg ned på en god restaurant for å spise middag senere på dagen. :)

Så igjen er dette noe jeg informerer de andre om. Jeg gjør ingen sak ut av at de vil sette seg ned, og sier at jeg finner på noe annet og så kan de ringe meg når de er klare. GOD kommunikasjon er viktig for å spare hverandre for krangler og irritasjon, det har jeg lært den harde veien. 😂

Anonymkode: 8445e...266

• Liker 11
Skrevet
On 8/6/2019 at 4:13 PM, Christiane_W said:

Vi prøvde det, og som sagt delte vi oss til en del måltider, men de er ikke veldig reisevante og var lite komfortable med å gå alene. Hele turen var ganske frustrerende og vi kommer ikke til å reise på tur med dem igjen.

Åh, så slitsomt!😑

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 6.8.2019 den 16.13, Christiane_W skrev:

Dette er en god grunn til å reise alene, eller KUN med mennesker som er reisevante og selvstendige.

Aldri livet om jeg inngår noen form for komprimi på reiser igjen.

Anonymkode: 21653...7c7

Skrevet

Min erfaring og mitt tips er, reis alene😂

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert en gjenganger, men ved leid sommerhus: De som ikke gjør noe i huset på eget initiativ, verken matlaging eller rydding etter seg eller egne barn.

Reiste en gang med to andre barnefamilier hvor den ene hadde et særs liberalt forhold til snop og sukker og delte ut dette til sine og andres barn ustanselig, mens den andre familien hadde tilnærmet sukkerskrekk. Ikke så morsomt å være vitne til at moren i familie to til stadighet fratok sine godsiden - mye gråt. 

Vår var baby, så slapp heldigvis unna. 

Anonymkode: fe592...f0d

• Liker 2
Skrevet
On 8/6/2019 at 1:53 PM, AnonymBruker said:

Ikke akkurat irriterende, men litt morsomt.

Vi var en liten gjeng voksne personer på tur. Et par dager etter ankomst fikk jeg dette spørsmålet av en i reisefølget: Hvilket land er vi egentlig i nå? 

Turen var godt planlagt og bestilt i god tid.  

Anonymkode: 6b557...283

Herregud, at det er mulig :sprettoy: Hvor var dere?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Reisefølget mitt i India (ikke selvvalgt, skulle i bryllup) gjorde et stort nummer av hvor skittent alt var, var mistroiske til alle indere, skulle bare spise på KFC/andre «vestlige» resturanter pga frykt for matforgiftning (han ene fikk matforgiftning fra en internasjonal kjederesturant, så så bra var det i forhold til lokale matsteder (med GOD mat!) 🙄🙄, samt lo av meg og kalte meg kristen pga. jeg ble fascinert/fikk æresfrykt i et hellig tempel. Var sjeleglad da jeg skulle dra videre uten dem på slep.

Anonymkode: c4cec...d79

• Liker 3
Skrevet

På ferie med venninne. Delte dobbeltrom, og dermed også bad. Hun hadde mensen. Etter dusjen tørket hun seg nedentil med hotellets håndklær, og de ble veldig blodige. Disse slengte hun rundt om kring på gulvet på badet. Dessuten la hun veldig blodige truser til bløtlegging både i bidet'et og i håndvasken. Altså: Blodige hvite håndklær i hauger flere steder på gulvet. Rødt vann i håndvasken, rødt vann i bidet'et. 

Og slik forlot hun/vi rommet for å dra på utflukter. Jeg prøvde å si til henne at dette ikke var ok. Hun svarte med at hun hadde betalt for rommet, og at de som skulle rydde måtte tåle såpass. 

Jeg var superflau hver gang vi passerte resepsjonen.

Dessuten la jeg igjen atskillige euro til rengjøringspersonalet da vi dro (uten at venninnen min så det). 

Anonymkode: 0d4b8...5f4

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...