AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #1 Skrevet 4. august 2019 Hei! Er det noen som har giftet seg i en stille seremoni med bare sine nærmeste, for så og ha en stor bryllupsfest med venner og familie noen år senere? Vi tenker litt på det iogmed at vi vil gifte oss, men vi har ikke råd til å ha en bryllupsfest enda. Noen vil vel sikkert si at vi kan jo bare vente til vi har råd, men lurer likevel på hvilke andre tanker og erfaringer folk har med det. Bruker man hvit kjole på festen? Ønsker man seg gaver? Holder folk taler? Anonymkode: 3ee4e...36f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #2 Skrevet 4. august 2019 Jeg ville ikke synes det var rart å feire f.eks. fem års ekteskap med en stor fest dersom man ikke hadde stor fest når man giftet seg, men jeg ville synes det var ganske rart å ha brudekjole på seg. En litt enklere hvit kjole hadde vært helt ok. Ville synes det var rart om det ble sendt ut ønskeliste, og hadde nok neppe tatt med noen gave selv. Kanskje en vinflaske eller liknende.Jeg ville nok holdt en tale til mannen min og han hadde gjort det samme for meg, og jeg tipper foreldrene våre ville sagt noen ord også. Men dette kommer jo an på hvordan man formulerer invitasjonen også. Vi hadde bryllup med bare nærmeste familie, men fikk gave fra de det ville vært naturlig å invitere likevel. Fra nærmeste slekt (tanter og onkler) og nærmeste venner. Anonymkode: a9b7d...2c8 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #3 Skrevet 5. august 2019 Jeg er egentlig helt enig ang brudekjole, men artig å høre andres synspunkt likevel! Flere? Anonymkode: 3ee4e...36f
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #4 Skrevet 5. august 2019 For min del så synes jeg det er veldig rart å feire flere år etterpå. Man må ikke ha stor fest da... Anonymkode: 1dfe8...ba1 1
exictence Skrevet 5. august 2019 #5 Skrevet 5. august 2019 Fint om folk har lyst til å feire senere. Bare hyggelig.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #6 Skrevet 5. august 2019 Jeg hadde gjort en av to; - dersom dere er kristne, og gifter dere borgelig, kan dere invitere til kirkelig velsignelse og påfølgende fest. Jeg kjenner flere som har gjort det en stund etterpå - om ikke inviterer dere til jubileumsfest/bryllupsdag, og viser til at dere har lyst til å feire fordi dere ikke hadde en bryllupsfest den gang. En ønskeliste er ikke normalt, tilsvarede som det ikke er normalt i en 10 års bryllupsdagsfest, eller førtiårslag. Anonymkode: cb798...6f1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #7 Skrevet 5. august 2019 Har vært i to slike... 😊 Par 1 giftet seg med kjole og hele pakka. Vielsen var åpen for alle. Så dro paret, forlovere og nærmeste familie til et litt eksklusivt hotell. Senere (husker ikke hvor lenge etterpå) så hadde de en ganske stor vennefest, antrekk "mørk dress". Da hadde bruden en nydelig, farget, ballkjole. Par 2 giftet seg, alene, på et eksotisk sted i utlandet. Året etter hadde de "bryllup" hjemme; "bruden" hadde brudekjole, men en veldig, veldig enkel nydelig offwhite silkekjole. De hadde en liten "seremoni" i havgapet hjemme. Enkelt & vakkert! Så fest med middag i et leid lokale. Dere kan jo også ha "vow renewals" en gang... Om det er 1 års, 5 års eller 10 års spiller jo ingen rolle 😉 Anonymkode: a68ea...497
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #8 Skrevet 5. august 2019 Jeg har alltid tenkt at folk kanskje ikke kommer til å prioritere festen hvis den skjer mye senere. Det blir egentlig ikke så spesielt når vielsen allerede har funnet sted, så det blir liksom bare som en fest? Men aner ikke om folk tenker sånn eller om det er jeg som overtenker 😛 Anonymkode: 140ee...d15 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #9 Skrevet 5. august 2019 På 4.8.2019 den 17.46, AnonymBruker skrev: Hei! Er det noen som har giftet seg i en stille seremoni med bare sine nærmeste, for så og ha en stor bryllupsfest med venner og familie noen år senere? Vi tenker litt på det iogmed at vi vil gifte oss, men vi har ikke råd til å ha en bryllupsfest enda. Noen vil vel sikkert si at vi kan jo bare vente til vi har råd, men lurer likevel på hvilke andre tanker og erfaringer folk har med det. Bruker man hvit kjole på festen? Ønsker man seg gaver? Holder folk taler? Anonymkode: 3ee4e...36f Ville nok enten utsatt hele bryllupet til økonomien tillater det eller gått for «kun de nærmeste» og latt det blitt med det. Blir bare rart å invitere og feire flere år etter. Ikke vanlig å lage stort selskap for bryllupsdager heller, annet enn sølv- og gullbryllup, hvor man gjerne inviterer familie og evt. forlovere. Pose- og sekkmentalitet i dette tilfellet blir rett og slett bare helt feil, i mine øyne. Anonymkode: f7e45...13a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå