AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #1 Skrevet 4. august 2019 Det virker jo som ting aldri blir bedre. Det er så mye ondskap i verden at jeg blir helt fra meg. Hvorfor er det ikke noe bedre i 2019? Hver dag så blir man bombadert i nyhetene av alt det vonde som skjer... Det er aldri en hvileperiode hvor det ikke skjer noe fælt. Jeg vet ikke lenger... Flere som føler en sånn håpløshet ang fremtiden? Anonymkode: 51790...b19
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #2 Skrevet 4. august 2019 Jeg tenker på hvordan livet blir om noen år... Skal jeg ha barn i en slik verden som dette? Hvordan kan jeg liksom bare ignorere alt? Anonymkode: 51790...b19 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #3 Skrevet 4. august 2019 Sitter med en litt flau smak i munnen etter all lovprisingen mot 2000. 🙈 Da alt skulle bli magisk og fantastisk. 🙈 Anonymkode: d02c5...4cd
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #4 Skrevet 4. august 2019 Jeg har masse håp for fremtiden. Jesus gir meg masse håp og liv. Anonymkode: f2c38...181
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #5 Skrevet 4. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har masse håp for fremtiden. Jesus gir meg masse håp og liv. Anonymkode: f2c38...181 Jeg kan ikke tvinge meg til å bli religiøs... Anonymkode: 51790...b19 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #6 Skrevet 4. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke tvinge meg til å bli religiøs... Anonymkode: 51790...b19 Jeg er ikke religiøs om det var det du trodde jeg var. Jeg har et personlig forhold til Jesus. Anonymkode: f2c38...181
waco Skrevet 4. august 2019 #7 Skrevet 4. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke religiøs om det var det du trodde jeg var. Jeg har et personlig forhold til Jesus. Anonymkode: f2c38...181 La meg gjette, - du kan telepati og slikt? 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #8 Skrevet 4. august 2019 1 minutt siden, waco skrev: La meg gjette, - du kan telepati og slikt? Nei... Anonymkode: f2c38...181
Søgni Skrevet 4. august 2019 #9 Skrevet 4. august 2019 Dette blir en litt dristig påstand, og kan sikkert diskuteres, men jeg vil si at det meste var verre før, og at det ikke er noen grunn til å tenke at alt blir verre. Vi har større tilgang på fæle nyheter og informasjon generelt i dag da, det meste der er jo negativt, og det kan vel ta håpet fra de fleste. I tillegg så er mye av det som er ille, resultater av en annen tid med annen kunnskap og et annet syn på det meste, som vi ser konsekvenser av i dag. Men det er iallefall på grunn av at jeg samla sett mener det meste er "bedre nå enn før", at jeg er ganske positiv til framtida. Selv om man selvsagt heller ikke trenger å bli naiv 5
waco Skrevet 4. august 2019 #10 Skrevet 4. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei... Anonymkode: f2c38...181 Hvordan har du et personlig forhold til jesus da? Kommuniserer dere via tekstmeldinger?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #11 Skrevet 4. august 2019 1 minutt siden, waco skrev: Hvordan har du et personlig forhold til jesus da? Kommuniserer dere via tekstmeldinger? Er det det du lurer på.. Vel jeg tror ikke jeg vil svare deg på det. Anonymkode: f2c38...181 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #12 Skrevet 4. august 2019 Jeg irriterer meg over at komforten generelt har gått ned. For 15 år siden digget jeg å busse rundt. Nå er det bare ekkelt å sitte på bussen. Harde seter og McDonald’s-innredning hvor de bevisst gjør det ubehagelig for å få kundene til å oppholde seg minst mulig der ... Anonymkode: d02c5...4cd
Jytte Skrevet 4. august 2019 #13 Skrevet 4. august 2019 21 minutter siden, waco skrev: La meg gjette, - du kan telepati og slikt? Det kan hun helt sikkert. Det kan du også tipper jeg, hvis du tenker på bokstaven G, får du opp Gris? Hvis jeg sier Ø. Hva får du opp da? Fremtiden er skremmende, insekts død spesielt. Og det overvåkings-samfunnet vi har latt oss lede inn i. Det eneste vi kan gjøre er å leve mer miljøbevisst. Hoppe over å ta fly til andre kanten av verden, la være å kjøpe klær som ikke er miljøvennlige, la være å bruke så mye sminke, spise mer grønt og økologisk. Men selv det er ikke nok. Tror det vil bli mer vanskelig i fremtiden, men byttehandel har eksistert tidligere. F.eks. jeg har lyst å kjøpe en bondegård og dyrke mat. Men må ha en mann (helst) med meg. En yngre mann, fordi han kan drifte gården bedre enn jeg kan.
MortenMinstelønn Skrevet 4. august 2019 #14 Skrevet 4. august 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker jo som ting aldri blir bedre. Det er så mye ondskap i verden at jeg blir helt fra meg. Hvorfor er det ikke noe bedre i 2019? Hver dag så blir man bombadert i nyhetene av alt det vonde som skjer... Det er aldri en hvileperiode hvor det ikke skjer noe fælt. Jeg vet ikke lenger... Flere som føler en sånn håpløshet ang fremtiden? Nei 1
waco Skrevet 11. august 2019 #15 Skrevet 11. august 2019 På 4.8.2019 den 17.21, AnonymBruker skrev: Er det det du lurer på.. Vel jeg tror ikke jeg vil svare deg på det. Anonymkode: f2c38...181 Ja det var litt flåsete sagt, - selvfølgelig kan man finne inspirasjon, mening og innhold av mennesker som har levd tidligere.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #16 Skrevet 11. august 2019 Problemet i verden er jo innvandringen fra ikke-vestlige land, samt åpne grenser. Også globaliseringen som foregår. Dette dreper oss sakte men sikkert. Anonymkode: d6f48...3b2 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #17 Skrevet 11. august 2019 Verden blir bare bedre og bedre. Slutt å lese nyheter. Anonymkode: 1bc7d...ec4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #18 Skrevet 11. august 2019 På 4.8.2019 den 17.04, AnonymBruker skrev: Jeg tenker på hvordan livet blir om noen år... Skal jeg ha barn i en slik verden som dette? Hvordan kan jeg liksom bare ignorere alt? Anonymkode: 51790...b19 Du bare ignorere det som skjer. Da får du det så mye bedre. Anonymkode: 39818...3ca
Kallis92 Skrevet 12. august 2019 #19 Skrevet 12. august 2019 (endret) På 4.8.2019 den 17.10, AnonymBruker skrev: Jeg har masse håp for fremtiden. Jesus gir meg masse håp og liv. Anonymkode: f2c38...181 De er usanne. Abrahamsreligionene ble laget utifra forbitring (engelsk: Spite) ikke sannhet, bare se på verdiene og historien til de?. Den virkelige sannheten er Gud av Åpenbar Godhet og Ondskap ( en ny religiøskult som jeg laget). Fordi hva om noen av verdiene i abrahamsreligioner gjør det motsatte av det du tror det gjør? Endret 12. august 2019 av Kallis92
Kallis92 Skrevet 12. august 2019 #20 Skrevet 12. august 2019 På 4.8.2019 den 17.19, Søgni skrev: Dette blir en litt dristig påstand, og kan sikkert diskuteres, men jeg vil si at det meste var verre før, og at det ikke er noen grunn til å tenke at alt blir verre. Vi har større tilgang på fæle nyheter og informasjon generelt i dag da, det meste der er jo negativt, og det kan vel ta håpet fra de fleste. I tillegg så er mye av det som er ille, resultater av en annen tid med annen kunnskap og et annet syn på det meste, som vi ser konsekvenser av i dag. Men det er iallefall på grunn av at jeg samla sett mener det meste er "bedre nå enn før", at jeg er ganske positiv til framtida. Selv om man selvsagt heller ikke trenger å bli naiv Problemet er mer den gamle mot den nye verden. Den gamle verden var drevet av nasjoner og etnisitet. Nå er det globalisme.. kulturer og tro smeller sammen. Og levesettet som man er vandt til blir utfordret. Så noen reagerer forskjellig. Noen liker å skylde at det er deres skyld, mens noen graver hodet sitt i sanden, ikke fordi de ikke kan konfrontere. Men fordi de ser ikke poenget å skylde på folk. Det man kan eksempel si er religion i regjering er dårlig fordi det bygger på følelser til folk middelalder og nåtid som eksempel, altså å finne en typisk skyldebukk. Er også lang tekst man kan bruke å argumentere. Men problemet ligger i om folk er informerte nok, så lenge folk velger godheten over enten hatefulle folk som fundamentaliser og mye annet som vil skylde på folk. Så vinner man, er sånn man vinner egentlig. Iallfall slikt jeg tenker og er positivt at jeg tror menneske generelt er gode, det er miljøet og sure folk rundt de... som jeg tror er de som prøver å sabotere. Og det er alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå