Gå til innhold

Kun tommel opp til bursdagsinvitasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier lage en felles-melding på messenger, som jeg sender til alle gjestene, når vi inviterer til familiebursdag her for barna. 

Jeg vet jo at det er en selvfølge at barnet har bursdag hvert år, og dermed selskap, men jeg synes det er koselig med ett lite svar på invitasjonen. Mer enn kun tommel opp. Kanskje "Så koselig. Vi kommer!" Eller bare "Passer 😊

Blir litt skuffet, når man arrangerer og gleder seg over det å invitere. 

Anonymkode: cb700...5a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skriver felles fordi folk skal kunne si ifra om det passer, så vi kan komme frem til annen dato om få kan. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Luna Llena skrev:

🙉

Hva mener du? Jeg hadde aldri tatt kun tommel opp om jeg ble invitert en vei. Er snakk om nærmeste familie. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå er du ekstremt nærtakende. Dette er helt vanlig. Hold det for deg selv :) 

Anonymkode: 17bcc...c5d

• Liker 43
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå er du ekstremt nærtakende. Dette er helt vanlig. Hold det for deg selv :) 

Anonymkode: 17bcc...c5d

Spurte venner og de fleste sa det var lite hyggelig. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Jeg hadde aldri tatt kun tommel opp om jeg ble invitert en vei. Er snakk om nærmeste familie. 

Du overreagerer.

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skriver felles fordi folk skal kunne si ifra om det passer, så vi kan komme frem til annen dato om få kan. 

Nei nå må du gi deg. Såååå gøy er det ikke å gå i familiebursdag for barn altså. Man må få slippe hvis man ikke kan. For et mareritt, tenk å bli invitert til Lille Lises 4-årsdag neste søndag og man ikke «kan» -  for så å få beskjeden: Når kan dere da? 😂

Anonymkode: 0e586...63a

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei nå må du gi deg. Såååå gøy er det ikke å gå i familiebursdag for barn altså. Man må få slippe hvis man ikke kan. For et mareritt, tenk å bli invitert til Lille Lises 4-årsdag neste søndag og man ikke «kan» -  for så å få beskjeden: Når kan dere da? 😂

Var faktisk ikke slik! Her vil øvrig familie i selskap, og vi samarbeider om dato fordi det er en del som driver aktivt med sport. Negativiteten lenge leve. Var kun visse personer som tok tommel opp, ikke de som "jeg har planlagt med å finne dato"

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hva er egentlig problemet med tommel opp? Er du usikker på hva det betyr? Jeg ville absolutt tolket det som at de kommer. Hvis de ikke kommer så sier de vel ifra? (Eller er problemet ditt at de ikke sier «noe så kooselig». Du vet, ikke alle trives med det overstrømmende SoMe-språket. Dessuten er det som sagt ikke gitt at alle gleder seg så voldsomt).

• Liker 11
Skrevet

"Så koselig. Vi kommer!" må da holde i massevis? 

Kanskje de ser meldingen når det ikke passer å utbrodere, men vil allikevel bekrefte at de har sett den/kommer. 

Ville aldri tatt meg nær av det du beskriver, ihvertfall...

• Liker 3
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for et mareritt det er å ha familie som ønsker å be til selskap noen ganger i året...🙄 

Ts: jeg syns det er normal folkeskikk å svare skikkelig, det er jeg vant til. Men ikke lag en sak ut av det, det kan bli oppfattet "feil". 

• Liker 3
Gjest Hummel34
Skrevet

Jeg hadde selv blitt usikker på hva det betydde. Er det en bekreftelse på at de har lest invitasjonen og at det var koselig å bli invitert. Eller betyr det at de kommer? Jeg hadde skrevet : «Mikkel, ser du gir tommel opp, kommer dere?»

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg mener at en invitasjon faktisk krever et svar. Men kanskje du må legge til "Vennligst svar med om tidspunktet passer eller ikke" og da kan faktisk ikke tommel opp bety noe annet enn at tidspunktet passer og at de kommer. Men ja, jeg synes faktisk at man skrive noe mer.

AnonymBruker
Skrevet

Altså... Du sender upersonlig fellesmelding til alle og forvente ett personlig og eget svar tilbake...

Jaja. 

Jeg bruker ikke messenger til å inviterte folk i bursdag og har aldri opplevd en tommel tilbake på sms... 

Anonymkode: 75019...914

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner TS sin frustrasjon. 

Forrige gang vi inviterte i barnebursdag her svarte en av de inviterte: «Så hyggelig 😊» og vi tolket det slik at hun og partneren kom. Da de aldri dukket opp etterlyste vi de per telefon og fikk beskjed om at nei, hun hadde andre planer og mannen var utenbys... 🤦‍♀️

Anonymkode: 0b13b...8d4

AnonymBruker
Skrevet

Da er det jo bare å spørre de som sender tommel opp: Betyr det at dere kommer? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det jo bare å spørre de som sender tommel opp: Betyr det at dere kommer? 

Hvis de kun svarer ja, så her de fremdeles ikke tilfredsstilt TS sitt behov om at de må utrykke sin glede av å få invitasjonen. 

"Hei. Isabell ønsker å invitere dere til bursdagen sin på søndag 11.08 kl. 16.00. Svar med minst 3 stavelser ønskes innen onsdag 07.08 hvis oppgitt tidspunktet passer. Kos og klem."

Anonymkode: 75019...914

• Liker 6
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Men hvordan formulerer du selv invitasjonen? Gjør du det på en slik måte at det blir en selvfølge, ut i fra din tekst, at du ønsker tilbakemelding på om de kommer? Eller sier du bare "vi har selskap den dagen"? 

Personlig svarer jeg alltid med mange ord :) , men folk er ulike.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Mrs. Random Nick skrev:

Men hvordan formulerer du selv invitasjonen? Gjør du det på en slik måte at det blir en selvfølge, ut i fra din tekst, at du ønsker tilbakemelding på om de kommer? Eller sier du bare "vi har selskap den dagen"? 

Personlig svarer jeg alltid med mange ord :) , men folk er ulike.

Jeg skrev at vi feirer ××××× da og da,håper det passer for dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...