Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert hvis du oppdaget at en kollega brukte dop? F eksempel kokain, hasj osv.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller Anabole steroider

Hadde du sagt fra til sjefen? 

Anonymkode: fc6a4...524

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke, med mindre det går utover innsatsen på jobb. 

Anonymkode: c201e...6f7

• Liker 3
Gjest Whoisthere
Skrevet

Det hadde jeg.
I en jobb så skal man være ren som mulig, og holder du tilbake sånn informasjon, og dette kommer tilbake til deg, så kan både du og han miste jobben.

Så ja, jeg hadde sagt ifra. Jeg vil ikke miste min jobb fordi en fyr gjør noe ulovligt.

Skrevet

Kommer an på jobben.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller Anabole steroider

Hva slags person er du? Hvorfor skal du blande deg opp i noen sånt hvis det er noe vedkommende gjør på fritiden? 

Hvis det derimot skjedde i jobbsammenheng, vil jeg tatt det opp og advart vedkommende.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge vedkommende fungerer godt i jobben sin så har jeg ingenting med hva de gjør på fritiden og med sin egen kropp. Jeg ville ikke sagt ifra.

Anonymkode: 7db06...d82

• Liker 3
Skrevet

Var litt kjapp...

Kommer an på jobben. Hadde han jobbet i barnehage, som lærer eller helsepersonell eller noe sånt, så hadde jeg varslet.

• Liker 2
Skrevet

Hadde meldt fra til sjefen.

• Liker 1
Gjest Gagaen
Skrevet

Eg hadde sagt frå! Slik vil før eller seinare påvirke det han/ho gjer på jobb. Og til sjuende og sist kan det slå attende på meg hvis eg visste det og ikkje sa frå. 

AnonymBruker
Skrevet

Møter de opp edru på jobb, så driter jeg i hva de gjør hjemme. Ruser de seg på jobb, så melder jeg selvfølgelig ifra. 

Anonymkode: a84d4...0db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg sagt ifra, jeg omgås ikke knarkere, det også blir det fort litt utrivelig på jobb, da man ikke vet hvor man har en.

Anonymkode: dca3a...80e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke gikk utover jobben hadde jeg ikke sagt noe.

Anonymkode: 71934...767

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det var upassende/risikabelt i forhold til jobben, så ja. Ellers hadde jeg gitt F. Jeg driter i om andre velger å ødelegge livet sitt, men jeg bryr meg masse om noen lar/eller gambler med at misbruket deres går ut over andre. 

Anonymkode: 7d325...2bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller Anabole steroider

Anonymkode: fc6a4...524

Hvorfor skal du eller arbeidsplassen legge dere opp i hva andre mennesker gjør på deres egen fritid??  

Så lenge folk ikke kommer ruset til jobb, og de gjør arbeidet sitt ordentlig, så er deres eget liv ikke DIN sak! Og hvorfor tror du egentlig at noen ruser seg? Har de tatt med narko til arbeidsplassen deres kanskje? 

Anonymkode: b7f63...3fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis personen var åpenbart ruset på jobb, ja. Jobbet med en alkoholiker en periode som dukket opp full på jobb flere ganger, det var flere som varslet da det jo selvsagt gikk utover arbeidet, og han fikk god hjelp og støtte fra sjef og kolleger og er nå tørrlagt.

Hvis det bare er på fritiden og personen er edru på jobb så hadde jeg selvsagt ikke lagt meg oppi det. Hva skal sjefen gjøre, mener dere? Med mindre man jobber et sted man må ha plettfri vandel eller noe så er det ikke sånn at folk får sparken for at de røykte en joint en lørdagskveld på hytta. Og du får heller ikke sparken for å ikke sladre. 

Anonymkode: 6807c...085

• Liker 3
Skrevet

Tenker dette er helt avhengig av jobb og hvordan personen er på jobb. Hvis dette ikke påvirker jobb og han/hun gjør som de skal hadde jeg nok ikke sagt noe. Men hvis dette påvirket innsatsen til vedkommende negativt eller det kunne gå utover helse til andre og seg selv, hadde jeg nok gjort det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...