AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #1 Skrevet 4. august 2019 Hei! Har et problem som jeg har hatt så lenge jeg kan huske. Jeg har aldri hatt lyst på sex, kjent på kåthet eller fått orgasme - alene eller med partner. Jeg har aldri lyst til å onanere, og kan ikke huske sist jeg gjorde det. Jeg har hatt to partnere i livet, som jeg har hatt sex med, mest for å holde dem fornøyd. Jeg kjenner ikke på kåtskap eller lidenskap - selv om jeg er emosjonellt tilknyttet min partner. Jeg har prøvd alt av leketøy, oljer, psykolog, p-piller og hormonprevensjon, men ingenting får lysten min opp. jeg vil nok sette meg i A-seksuell kategorien. Problemet vil bli med en ny partner. Hvordan skal jeg klare å kunne leve med den mann, hvis jeg aldri har lyst på sex? skal jeg leve alene resten av livet? Finne en annen som også er a-seksuell. Er 27 år, kvinne - har aldri opplevd overgrep. Anonymkode: bc760...f55
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #3 Skrevet 4. august 2019 For mange er sex viktig. Sex er kjærlighet, bekreftelse, trygghet, spenning, lek, kos og mye mer. Jeg gjorde en stor feil en gang i tiden og ble sammen med en som var omtrent aseksuell. Han bare ville ikke konfrontere det eller tenke på det eller innrømme at det var et problem. Vi fikk etterhvert store problemer i forholdet vårt og jeg er fortsatt preget.. min seksuelle selvtillit var bunnlav i mange år. Aldri igjen skal jeg ha en partner som ikke ønsker sex og nærhet med meg. Det er rart hvordan man sier til seg selv at "Sex er jo ikke så viktig i et forhold hvis man er ordentlig glade i hverandre" - helt til man aldri har sex og innser hva det faktisk betyr. 😕 Jeg tror derfor at det er ganske viktig at du er åpen om dette helt fra starten av. Det finnes flere aseksuelle og stadig flere tørr å være åpen om det. Som er bra, for mange vet ikke helt hva det innebærer (slik som meg, som i mitt naive hode trodde at det kom til å gå over). Har vært borti noen aseksuelle menn på diverse datingsider. De er helt åpne om sin seksuelle side og at de søker en partner som er lik seg selv. Det kan være en fin plass å starte, dersom du ønsker å finne deg en kjæreste. 🙂 Anonymkode: cb819...b13 4
artigmedsex Skrevet 4. august 2019 #4 Skrevet 4. august 2019 Det optimale er å finne en aseksuell, men det finnes sikkert menn som kan leve med minimalt med sex, og som liker å onanere. Folk er forskjellige. Spørs også hvor ofte du er villig til å tilfredstille ham uten å få noe igjen for det. Viktigste er at du er åpen om dette fra starten. 1
Atomlynet Skrevet 4. august 2019 #5 Skrevet 4. august 2019 Det er kanskje ikke så rart, sex er noe unaturlig for mennesker. Det er bare det enorme mediefokuset på sex som får mange til å tro at det er normalt.
Bamseklemmer Skrevet 5. august 2019 #6 Skrevet 5. august 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Er 27 år, kvinne - har aldri opplevd overgrep. Skjønner godt at du blir frustrert av det, men man skal vel tro det kan komme av hjerneaktivitet og blodgjennomstrømning. Det er jo hjernen som styrer om du tenner på ting, blandt annet fra smak, syn og luktesansene etc. Hvis du ikke tenner vil det bli lite blodgjennomstrømning til vaginaen din, og du føler ingen kåthet. Ser du har vært hos psykolog, men kan ikke en gynekolog være mere til hjelp? Synes synd at du skal ha det sånn, håper du finner løsningen på dette før du finner en som er aseksuell...
pippilang Skrevet 5. august 2019 #7 Skrevet 5. august 2019 Må du leve med en mann da? Hvis du absolutt vil leve med et annet menneske, så bør du kanskje leve med en god venn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå