Gå til innhold

Hvordan er Jotun Sens å male med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri brukt den, foretrekker Jotun Vegg eller aller helst Supreme finish. Er nå gravid og derfor «stuck» med SENS. Jeg har alltid innbilt meg at det er en uhorvelig dårlig maling, har sikkert en sammenheng med at jeg ikke forstår hvorfor de har så mye skadelige stoff i malingen hvis det ikke handler om kvalitet 😛 

Så dere som har prøvd SENS - hvordan er den? Er den brukbar til å male stua med, eller er det bare å vente til babyen er ute og bruke annen maling? Holder den seg bra, og hvordan er det med pensel/rullemerker? 

Anonymkode: eca91...e39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange år siden, men da var den elendig. Dårlig dekkevne og "tynn" å jobbe med. Mulig det har blitt bedre. Kan du kjøpe en prøveboks? 

Hadde eventuelt heller ventet om den ikke har blitt bedre med åra. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri brukt den, foretrekker Jotun Vegg eller aller helst Supreme finish. Er nå gravid og derfor «stuck» med SENS. Jeg har alltid innbilt meg at det er en uhorvelig dårlig maling, har sikkert en sammenheng med at jeg ikke forstår hvorfor de har så mye skadelige stoff i malingen hvis det ikke handler om kvalitet 😛 

Så dere som har prøvd SENS - hvordan er den? Er den brukbar til å male stua med, eller er det bare å vente til babyen er ute og bruke annen maling? Holder den seg bra, og hvordan er det med pensel/rullemerker? 

Har du sett på Flugger sin maling? Den synes jeg gav et mye bedre resultat enn all Lady malingen vi har brukt tidligere. 

Anonymkode: 60987...808

AnonymBruker
Skrevet

En sak til, babyen har ikke godt av å være i nymalt bolig, når den er nyfødt. Maling etter at vi må lukke dører og vinduer og ikke kan lufte er uheldig for alle men særlig for spebarns sarte lunger. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Nerine_ skrev:

Mange år siden, men da var den elendig. Dårlig dekkevne og "tynn" å jobbe med. Mulig det har blitt bedre. Kan du kjøpe en prøveboks? 

Hadde eventuelt heller ventet om den ikke har blitt bedre med åra. 

Blærk er det jeg mistenker 🤨 Kanskje jeg skal kjøpe en sånn prøve ja, og sjekke. Står på nettsidene til Jotun at SENS tørker veldig fort så da må den jo være tynn.. 

Har du sett på Flugger sin maling? Den synes jeg gav et mye bedre resultat enn all Lady malingen vi har brukt tidligere. 

Har Flügger noe gravid/baby-vennlig da? Er veldig fornøyd med Ladymaling jeg da, men problemet er avgassene.. 

En sak til, babyen har ikke godt av å være i nymalt bolig, når den er nyfødt. Maling etter at vi må lukke dører og vinduer og ikke kan lufte er uheldig for alle men særlig for spebarns sarte lunger. 

Jeg regner ikke med jeg kommer til å klare/orke/prioritere å male fryktelig mye med en nyfødt baby heller 😅 Skal vi vente til etter fødsel blir det nok en stund til... Men hadde så gjerne ønsket å gjøre det før.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte den ikke på panel. Brukte supreme finish og åndedrettsvern i graviditeten.

Anonymkode: 78411...42f

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blærk er det jeg mistenker 🤨 Kanskje jeg skal kjøpe en sånn prøve ja, og sjekke. Står på nettsidene til Jotun at SENS tørker veldig fort så da må den jo være tynn.. 

Har Flügger noe gravid/baby-vennlig da? Er veldig fornøyd med Ladymaling jeg da, men problemet er avgassene.. 

Jeg regner ikke med jeg kommer til å klare/orke/prioritere å male fryktelig mye med en nyfødt baby heller 😅 Skal vi vente til etter fødsel blir det nok en stund til... Men hadde så gjerne ønsket å gjøre det før.

Det vet jeg faktisk ikke, du får lese på sidene deres. Men det jeg vet, er at jeg mange steder får alvorlige astmatiske pusteproblemer de det males eller er nymalt. Det unngår vi med Flugger malingen. 

Ellers skal du merke deg at maling inneholder ofte MI et holdbarhetsmiddel som er kjent for å være allergifremkallende. Du skal og merke deg at vannbasert maling avgasser over lang tid, opptil flere måneder og år, mens oljebaserte og bå sikkert ulovlig å selge malinger avgasser raskt i løpet av dager og deretter er ferdig med sin ekstreme lukt og avgassing. 

Der Sens er brukt til å male med må jeg holde meg unna i mange måneder, så den kan være så miljøvennlig den bare vil, på papiret. Om den inneholder MI har jeg ikke undersøkt da jeg ikke er allergisk mot MI. 

AnonymBruker
Skrevet

Tar 2 uker før maling er gjennomtørr, så vil nok være duft av andre malinger lenge. 

Anonymkode: 4600a...48b

AnonymBruker
Skrevet
On 8/4/2019 at 2:32 PM, AnonymBruker said:

Brukt den på inngangspartiet. Luktsvak maling ja -  men merker også at den var ikke slitesterk. Måtte til slut måle om med Lady Supreme.

Anonymkode: c8bbc...001

Skrevet

Jeg malte med jotun sense på soverommet. Synes den var grei å male med, ingen rulle- eller penselmerker. Har gått fint å vaske veggen og ingen merker selv om skrivepulten står inntil.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fornøyd med den. Tykk maling, lite lukt og bra resultat :) 

Anonymkode: 073a8...29e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fornøyd med den. Tykk maling, lite lukt og bra resultat :) 

Anonymkode: 073a8...29e

Skrevet

Malte ubehandlet panel først med grunning og valgte Sense til dekking. Måtte tilslutt, etter 3 strøk, gi opp og bruke bedre maling (vannbasert). Elendig dekkevne på Sense er vår erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...