Gå til innhold

Vis meg stuene deres

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal snart flytte i min første eide leilighet! :laugh: Og jeg eier ingen møbler:P Har en nattbordslampe og... *telle* 6 pyntegjenstander:P Jeg ønsker bare litt inspirasjon:) Går jeg på nett finner jeg så mye som er så ekstremt forseggjort og gjerne mye penger og tid, noe jeg ikke har:P Så vær så snill, vis meg stuene deres:) Dere må gjerne dele andre rom også forsåvidt.

Anonymkode: 25a08...0a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes nok av de som bytter ut hele tiden, så du kan finne deg en helt ok sofa og salongbord på Finn. Ikea har også mye fint og var min redning i etableringsfasen. Jeg har faktisk nå et salongbord til 129 kr fra IKEA. Hadde satt et annet på handlelista, men IRL så var det ikke helt passende i størrelse. Tittet meg rundt og fikk øye på et jeg likte, også koster det altså over 2000 kr mindre enn det jeg hadde tenkt😁

Desenio har mange fine plakater, du kan kjøpe rammer der, eller på Clas ohlson, Biltema, Ikea. Jeg har et stort bilde over sofaen med et motiv som betyr mye for meg. Bestilt og printet opp fra Japan foto. Har diverse lykter osv som jeg har fått i gaver i årenes løp. Arvet lampe. Kjøpt spisestuebord. Arvet stolene. Grønne planter fra plantasjen. Det går jo også an å printe ut litt bilder/tekst og ramme inn selv. Vet om en som har versene fra Tobias vise om været 4 steder i huset, nord, sør, øst, vest. Likte ideen, og koster ikke mer enn 4 billige smårammer, papir og blekk;) Finnes jo masse sånt kreativt man kan gjøre, også må man bare finne sin stil underveis. 

Oppgraderte til større leilighet for snart 2 år siden. Investerte i en god seng i optimistbredde (1,80, jeg er singel😆). På gjesterommet har jeg den gamle senga mi i 1,50. Har litt ymse i kjøkkenskapene. Har enda «starter-kit» med tallerkner, kopper osv fra ikea, i tillegg til at jeg har fått noe dyrere/finere. Kjøpte kjelesett med alt jeg trengte fra ikea og har supplert litt i årenes løp, også ikea. Man må jo starte et sted når man skal skape sitt eget hjem. Man kan ikke kjøpe alt man vil ha med en gang, derfor er det så supert at det finnes steder å få det man trenger for en billig penge. I begynnelsen holder det kanskje med kopper, kar, tallerkner, bestikk og glass i 6 deler. Kjelesett i tre deler og en stekepanne. 4-6 rimelige håndkler fra ikea. Rimelige sengesett. Dyner, puter er det stadig gode tilbud på. Samme med pynteputer/putetrekk, tepper og tekstiler som kan freshe opp uten å koste en formue. Lag en liste over det du MÅ ha. Også ønsker du deg litt og litt til jul og bursdager. Du ender til slutt med å ha mer enn du trenger, tro meg;-) 

Anonymkode: b2f74...c70

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Det finnes nok av de som bytter ut hele tiden, så du kan finne deg en helt ok sofa og salongbord på Finn. Ikea har også mye fint og var min redning i etableringsfasen. Jeg har faktisk nå et salongbord til 129 kr fra IKEA. Hadde satt et annet på handlelista, men IRL så var det ikke helt passende i størrelse. Tittet meg rundt og fikk øye på et jeg likte, også koster det altså over 2000 kr mindre enn det jeg hadde tenkt😁

*snipp*

Anonymkode: b2f74...c70

Takk for masse tips:D Jeg har planer om å kjøpe mest mulig brukt, og har tittet en del på finn, mange som selger og gir bort masse flott:) Og Ikea har jeg også her jeg bor:D Jeg er også ganske kreativ så pynt er jeg ikke så bekymret for; maler, syr og diverse, men er litt nybegynner på syinga så blir ikke gardinlengder for å si det sånn :fnise:

Jeg har en del kjøkkengreier osv. da, jeg har jo bodd for meg selv i mange år, men det er selve møblene jeg ikke har. Så det aller første jeg tenkte å kjøpe var en sovesofa. Da kan jeg sove på den til jeg får meg seng, samtidig som jeg kan sitte i den. Så blir den gjesteseng når jeg nå flytter inn på soverommet:P

Dog har jeg en sånn greie med at jeg vokste opp med en mor som var i grenseland hoarder, og hadde konstant en sånn klaustrofobisk følelse. Så personlig ønsker jeg ikke å eie så mye ting, pluss at det må være praktisk.

Det jeg tenkte mest på med denne tråden var bare for å få inspirasjon; jeg tror nemlig ikke jeg har en stil eller en smak. Det ser jeg også på klærne mine; jeg kan komme i blomstrete sommerkjole og sommerfugler i håret en dag, og så i skinnbukse og biker jakke neste dag:P Sånn er det litt med intriøret mitt også. Her har jeg alt fra broderte puter etter bestemor, til en stor kaninbamse med sløyfe i ørene fra jeg var lita, til en perleduk med en blomstervase på:P Alt kræsjer liksom og jeg antar jeg vil prøve å gjøre det litt mer gjennomført når jeg nå flytter litt mer permanent.

Anonymkode: 25a08...0a3

AnonymBruker
Skrevet

IKKE kjøp sofa, senger, tepper osv brukt, da kan du få veggdyr!

Anonymkode: c5282...4e0

Skrevet

Se på Pinterest, få ideer der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...