AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #1 Skrevet 4. august 2019 Jeg synes at et plagg har begynt å bli gammelt etter at man har brukt det to-tre ganger. Da er det på en måte oppbrukt og folk har sett deg i de klærne. Da må du nesten komme med noe nytt neste gang, sier hun når NRK møter henne hjemme på rommet. https://www.nrk.no/norge/_-et-plagg-er-oppbrukt-etter-to-tre-ganger-1.14637986 Ærlig talt. Hvor vanlig er dette? Anonymkode: 08cbd...215
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #2 Skrevet 4. august 2019 Jeg har klærne mine til de omtrent faller fra hverandre 😂 jeg har faktisk måtte skjerpe meg sånn at jeg kan kjøpe meg et par nye t-skjorter (som jeg virkelig trenger) uten at det gnager i samvittigheten 🙈 Anonymkode: a18a6...621 37
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #4 Skrevet 4. august 2019 Ikke vanlig, de fleste foreldre har da heller ikke råd å sponse en 17-årings ekstreme forbruke av klær. Ikke så mange 17-åringer tjener egne penger heller. Problemet med folk flest sitt forbruk av klær handler mer om at de kjøper plagg de ender opp med å ikke bruke noe særlig fordi de ikke likte dem så godt alikevel, eller fordi de kjøpte det på salg. Ikke fordi de mener et plagg er oppbrukt etter 3 ganger, men fordi de feilberegnet hvor godt de ville like plagget. Personlig kjøper jeg kanskje 20 nye plagg i året, og mange av klærne mine er over 5 år gamle. Men det er mer fordi jeg er fattig, ikke fordi jeg ikke kunne tenke meg mer utvalg i klær Anonymkode: a064a...53a 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #5 Skrevet 4. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes at et plagg har begynt å bli gammelt etter at man har brukt det to-tre ganger. Da er det på en måte oppbrukt og folk har sett deg i de klærne. Da må du nesten komme med noe nytt neste gang, sier hun når NRK møter henne hjemme på rommet. https://www.nrk.no/norge/_-et-plagg-er-oppbrukt-etter-to-tre-ganger-1.14637986 Ærlig talt. Hvor vanlig er dette? Anonymkode: 08cbd...215 Hvis for eksempel NRK eller andre mediehus skal skrive om en sak, så er de selvfølgelig bare interessert i de aller mest ekstreme tilfellene. Det spiller tydeligvis ingen rolle om cirka 99,99999 prosent av verdens befolkning er stikk motsatt av dette ENE tilfellet. Anonymkode: b2e99...ec7 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #6 Skrevet 4. august 2019 Nå var vel hun der litt ekstrem, men jeg er faktisk litt i samme spor. Spesielt dersom jeg skal pynte meg og være sammen med samme mennesker flere ganger så ønsker jeg å ha på meg noe nytt hver gang. Føles liksom rart å dukke opp på flere fester på rad i samme antrekk. Når man gir bort til andre eller fretex då gjør man jo en god gjerning? Anonymkode: 3a8fe...08d 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #7 Skrevet 4. august 2019 Dronningen av England bruker vel aldri samme klesplagg flere ganger i offentligheten? Så om man ikke ønsker å være dårligere kledd enn verdens eldste dame så kan man ikke gå kledd i det samme flere ganger. Anonymkode: aa982...0e4 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #8 Skrevet 4. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dronningen av England bruker vel aldri samme klesplagg flere ganger i offentligheten? Så om man ikke ønsker å være dårligere kledd enn verdens eldste dame så kan man ikke gå kledd i det samme flere ganger. Anonymkode: aa982...0e4 Dronningen av England er ikke verdens eldste dame. Anonymkode: 00f1d...a4e 23
OPIgirl Skrevet 4. august 2019 #9 Skrevet 4. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dronningen av England bruker vel aldri samme klesplagg flere ganger i offentligheten? Så om man ikke ønsker å være dårligere kledd enn verdens eldste dame så kan man ikke gå kledd i det samme flere ganger. Anonymkode: aa982...0e4 Dronningen av England er ikke verdens eldste dame. Verdens eldste dame er fra Japan og er 116 år. 11
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #10 Skrevet 4. august 2019 Jeg synes det er tullete, men andre synes vel også at mitt sjokolademelkforbruk er tullete. Jeg ville imidlertid ikke ha gått til avisen med det. Anonymkode: ca9b5...3f7 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #11 Skrevet 4. august 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dronningen av England bruker vel aldri samme klesplagg flere ganger i offentligheten? Så om man ikke ønsker å være dårligere kledd enn verdens eldste dame så kan man ikke gå kledd i det samme flere ganger. Anonymkode: aa982...0e4 Det gjør kongefamilien stadig. Jeg blar ofte i se og hør hos mamma og det er nesten obligatorisk å nevne hvilke tidligere anledninger kongelige brukte et pent antrekk sist. "Her sett i den gule drakten hun først hadde på seg under najonalkampen i cricket mellom New Zealand og Wales i 1997, og som hun også har benyttet under Royal Ascot i 2005..." Anonymkode: cb507...c5d 24
Ullvott Skrevet 4. august 2019 #12 Skrevet 4. august 2019 (endret) Først tenkte jeg at det var hårreisende hvor ubevisst «ungdommen i dag» er. Deretter begynte jeg å se litt på meg selv, og situasjonen er ikke SÅ enkel. Jeg, som anser meg selv som en miljøbevisst og oppegående person, har også mine svin på skogen. Joda; jeg HAR en hel del plagg som jeg har brukt veldig mange ganger. De tingene jeg liker godt bruker jeg til de omtrent faller fra hverandre. MEN jeg har også ganske mye klær som jeg har brukt max et par ganger; både hverdagstøy og penklær. Det kan være impulskjøp, ting funnet på salg som er så billig at jeg liksom ikke kan la det gå fra meg, og ikke minst ting som er kjøpt i lett desperasjon til en eller annen anledning hvor jeg «ikke har noe å ha på meg» og samtidig har det travelt. Flere av impulskjøpene henger i skapet med lappen på, ubrukt. Jeg tror dette er vanligere enn enkelte vil innrømme. Endret 4. august 2019 av Ullvott 8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #13 Skrevet 4. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dronningen av England bruker vel aldri samme klesplagg flere ganger i offentligheten? Så om man ikke ønsker å være dårligere kledd enn verdens eldste dame så kan man ikke gå kledd i det samme flere ganger. Anonymkode: aa982...0e4 At en dronning holder på sånn, betyr vel ikke at alle andre i hele verden burde gjøre det samme... Anonymkode: b2e99...ec7 2
Inzila Skrevet 4. august 2019 #14 Skrevet 4. august 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man gir bort til andre eller fretex då gjør man jo en god gjerning? Anonymkode: 3a8fe...08d Hvis du selv kjøper/får brukt tøy så er det en god gjerning. Hvis "alle" bare leverer til fretex og kjøper nytt selv går jo ikke forbruket ned. Med mindre man begrenser antall plagg man kjøper og bruker det over lengre tid. 16
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #15 Skrevet 4. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes at et plagg har begynt å bli gammelt etter at man har brukt det to-tre ganger. Da er det på en måte oppbrukt og folk har sett deg i de klærne. Da må du nesten komme med noe nytt neste gang, sier hun når NRK møter henne hjemme på rommet. https://www.nrk.no/norge/_-et-plagg-er-oppbrukt-etter-to-tre-ganger-1.14637986 Ærlig talt. Hvor vanlig er dette? Anonymkode: 08cbd...215 Også i Rakkestad... Er ikke det en liten bygd i indre Østfold da? Er de så sossete og klesbevisste der altså? Anonymkode: 23625...dd2 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #16 Skrevet 4. august 2019 Jeg har faktisk et par sko som er 25 år gamle. De blir ikke brukt særlig ofte fordi de er til en spesiell aktivitet og årstid. En utrolig digg alpinjakke som er 18 år gammel. Den er nøytral i fargen (grå) og var enda dyrere enn svindyr. Jeg har også plagg som er 10 år gamle. Nøytrale ting både i passform og farge riktignok. Anonymkode: f8323...f8e 7
Gjest Oleva Skrevet 4. august 2019 #17 Skrevet 4. august 2019 Jeg har klær i garderoben som er godt over 20 år gamle, særlig kjoler. Men jeg tviler ikke på at noen ser slik på klær ja. Bra det settes fokus på dette, så forurensede som dette er.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #18 Skrevet 4. august 2019 Hun er ganske dum til å være 17 år. Anonymkode: bb33d...00f 8
Orchideae Skrevet 4. august 2019 #19 Skrevet 4. august 2019 Jeg bruker klærne til de er flaut utvasket. 😅 7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #20 Skrevet 4. august 2019 1 time siden, Inzila skrev: Hvis du selv kjøper/får brukt tøy så er det en god gjerning. Hvis "alle" bare leverer til fretex og kjøper nytt selv går jo ikke forbruket ned. Med mindre man begrenser antall plagg man kjøper og bruker det over lengre tid. Det er sant. Men til uffkonteinere også. Hvertfall gjenbruk. Selv kan jeg gjerne kjøpe/få brukt om jeg liker plagget og det er helt og pent. Anonymkode: 3a8fe...08d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå