AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #1 Skrevet 4. august 2019 Jeg har en Maine Coon-jente som er verdens snilleste, hun har aldri frest eller klort meg. Hun har vokst opp med huskatten så de har bodd sammen siden de var 3 mnd (fikk begge i fjor sommer). Plutselig er hannkatten blitt så slem mot Maine Coon-katten, han biter henne hardt og klorer sånn at hun får sår. Hun gjør ikke noe motstand heller, hyler bare. Begge er kastrert, og får like mye oppmerksomhet og stell. De går ute også. Hvis hunnkatten ligger i fanget mitt og får kos så kommer hannkatten og dytter henne unna. Noen som har god greie på katt som vet hvorfor han oppfører seg sånn? Litt rart han tør, MC-katten veier 7 kg liksom og er gigantisk. Anonymkode: 87be8...efa
FluffyJuggernaut Skrevet 4. august 2019 #2 Skrevet 4. august 2019 Så forferdelig. Har hørt at det er noe som heter feliway som skal hjelpe om kattene er stressa eller om man har to katter som ikke går overens. Kanskje det kan være verdt å prøve? Kanskje trenger hannkatten mer aktivisering, så kanskje du må slite han mer ut i lek? En annen ting, har du snakket med vetrinær om dette? Kanskje det er noe sykdom inni bildet som du ikke har merket enda. Håper at du får ro i hjemmet, og at ingen av de må omplasseres. Men det er jo så synd i pusen som ikke kan være trygg i eget hjem slik som det er nå. 2
Lille-pus Skrevet 4. august 2019 #3 Skrevet 4. august 2019 Punkt 1 er, som @FluffyJuggernaut så riktig sier, en veterinærkontroll. Skulle det være en medisinsk årsak til oppførselen hans så er det noe som er veterinærens bord. De er litt over året gamle begge to? Er det noe som helst som har endret seg hos dere eller i omgivelsene? Som at det har flyttet inn eller kommet streifende en ny, ukastrert katt? Han virker opptatt av å bekrefte deg som sin "eiendom", og du er den viktigste eiendommen han har. Du betyr mat, trygghet og kos. Start hos veterinæren, og om han er i tipp topp fysisk stand, så begynn med å notere ned hva du gjør, hvor du er, hvem som kommer først osv. når han hopper på Maine Coon'en din. Som du sikkert vet er Maine Coons kjent som The gentle Giant, de fleste (fra gode oppdrettere) er avbalanserte, vennlige, lekne og kjærlige katter (ja, jeg har et eksemplar selv )
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #4 Skrevet 4. august 2019 Opplever litt av det samme med mine to gutter. De er brødre, 4,5 år gamle , ble kastrert når de var 6 mnd. Det virker som han ene (A) rett og slett blir litt sjalu, noen ganger. De er gode venner, de kan ligge å vaske hverandre. Men noen ganger etter å ha kost med B så blir A skikkelig sint og går å slår B. Kun noen ganger, ikke alltid. Hjelper ikke at pus B er en skikkelig høylytt katt pusekatt. Til og med de gangene har starter en lek, ender han opp med å skrike, selv om det kun er lek og ikke skikkelig slossing 😅 Så en kombo av alt her. Om det blir for mye skrik, lukker jeg en dør og separerer dem en liten stund og så er de beste venner igjen 😸 Anonymkode: 80c6c...4d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå