AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #1 Skrevet 4. august 2019 Kom over et offentlig innlegg på FB. En kvinne hadde funnet en hoggorm i nærheten av der hun bor, og hun og noen andre hadde avlivet den. Dette står svart på hvitt på profilen hennes under hennes egen bruker. En annen person har kommentert at hun ikke må skrive slikt offentlig ettersom hoggormen er fredet, men det brydde ikke kvinnen som var med på avlivingen seg om. Dette har stått i flere uker, jeg så det først nå. Er dette noe å anmelde? Eller tror dere politiet allerede vet om det? Burde det ikke få en viss konsekvens ettersom dyret er fredet? Tror kanskje innlegget hadde vært slettet om politiet visste om det? Dette er langt ute på landet der politiet har minimale ressurser, så kan hende de rett og slett gir faen... Anonymkode: af288...ae4 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #2 Skrevet 4. august 2019 Angiversamfunnet lenge leve! Anonymkode: 52683...9c0 24 7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #3 Skrevet 4. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Angiversamfunnet lenge leve! Anonymkode: 52683...9c0 Rett skal være rett. Anonymkode: af288...ae4 10 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #4 Skrevet 4. august 2019 Anmeldes hun, synes jeg faktisk det er helt greit. Anonymkode: 50ab4...ce9 16
Myrmica Skrevet 4. august 2019 #5 Skrevet 4. august 2019 Å avlive hoggorm er ikke lov, men å anmelde det tror jeg bare er bortkasta tid. Politiet vil nok ikke prioritere det, selv om bevisene er åpenbare. 10
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #6 Skrevet 4. august 2019 Det er ikke tillatt å drepe huggorm. Jeg ville prøvd å anmelde, men politiet vil neppe prioritere. Anonymkode: 514ce...560 12
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #7 Skrevet 4. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Rett skal være rett. Anonymkode: af288...ae4 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke tillatt å drepe huggorm. Jeg ville prøvd å anmelde, men politiet vil neppe prioritere. Anonymkode: 514ce...560 Prøv heller å se realistisk på det. At det ikke er lovlig, betyr ikke alltid at det er det beste. Anonymkode: ec1f4...b41 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #8 Skrevet 4. august 2019 Har du ingenting annet å ta deg til i hverdagen?? Anonymkode: c8b02...651 15 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #9 Skrevet 4. august 2019 Jeg ville ta screenshot av hennes kommentar og anmeldt det. Det er ikke greit å ta seg til rette på den måten. Anonymkode: 59933...7d5 9 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #10 Skrevet 4. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kom over et offentlig innlegg på FB. En kvinne hadde funnet en hoggorm i nærheten av der hun bor, og hun og noen andre hadde avlivet den. Dette står svart på hvitt på profilen hennes under hennes egen bruker. En annen person har kommentert at hun ikke må skrive slikt offentlig ettersom hoggormen er fredet, men det brydde ikke kvinnen som var med på avlivingen seg om. Dette har stått i flere uker, jeg så det først nå. Er dette noe å anmelde? Eller tror dere politiet allerede vet om det? Burde det ikke få en viss konsekvens ettersom dyret er fredet? Tror kanskje innlegget hadde vært slettet om politiet visste om det? Dette er langt ute på landet der politiet har minimale ressurser, så kan hende de rett og slett gir faen... Anonymkode: af288...ae4 Hva mener du politiet skal gjøre med den døde huggormen? Prøve gjenoppliving Politiet bør bli spart for å få anmeldelser de åpenlyst må bruke resurser på å henlegge. Ellers så får du sende en bekymringsmelding til viltnemnda og mattilsynet du, da. Om du har tid til slikt. Anonymkode: 93b7a...777 8 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #12 Skrevet 4. august 2019 Det blir nesten som å anmelde epleslang. Det er selvfølgelig bare å prøve, men det er på grensen til misbruk av politiressurser. Anonymkode: 05bb0...554 11 1
Vinky Skrevet 4. august 2019 #13 Skrevet 4. august 2019 14 minutter siden, Atomlynet skrev: Dette er noe for Åsted Norge. 😂
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #14 Skrevet 4. august 2019 Hahahha anmelde for at hun drepte en huggorm? Gjorde samfunnet en tjeneste hu synes jeg. Æsj hater huggorm. Anonymkode: 8b040...1b9 7 1
Tvist Skrevet 4. august 2019 #15 Skrevet 4. august 2019 Synes det er greit å anmelde, så får hun i det minste en reaksjon, selv om hun nok ikke blir straffet. 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #16 Skrevet 4. august 2019 Hva ønsker du å oppnå ved å anmelde? At denne dama kommer over en huggorm igjen som hun har muligheten til å avlive er vel heller lite trolig, så den preventive effekten vil ikke være særlig stor. Anonymkode: 8af34...a32
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #17 Skrevet 4. august 2019 Faunakriminalitet blir tatt litt mer på alvor nå, så det er ikke sikkert at saken blir henlagt. Kommer man over hoggorm i ubehagelig nærhet av bolig/hytte, og ønsker å fjerne denne, kan den vippes opp i en bøtte ved hjelp av en rive. Deretter kan den helles ut i god avstand fra heimen. Anonymkode: c1722...9be 8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #18 Skrevet 4. august 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Faunakriminalitet blir tatt litt mer på alvor nå, så det er ikke sikkert at saken blir henlagt. Kommer man over hoggorm i ubehagelig nærhet av bolig/hytte, og ønsker å fjerne denne, kan den vippes opp i en bøtte ved hjelp av en rive. Deretter kan den helles ut i god avstand fra heimen. Anonymkode: c1722...9be Ville sett deg "helle ut" ormen:-). Anonymkode: ec1f4...b41 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #19 Skrevet 4. august 2019 Hadde nok ikke anmeldt, men skrevet en krass kommentar under bildet om at det ikke er lov. Anonymkode: 32bbe...cfb 1
Arabella Skrevet 4. august 2019 #20 Skrevet 4. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hahahha anmelde for at hun drepte en huggorm? Gjorde samfunnet en tjeneste hu synes jeg. Æsj hater huggorm. Anonymkode: 8b040...1b9 Du store min for et slående argument. Du hater huggorm. Derfor kan de drepes. Er du blitt bitt noengang? 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå