Gå til innhold

Omvisning på slottet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har vært og vet om det passer for barn i 9-10 års alderen? 

Anonymkode: 2d254...302

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel litt an på ungen, vår 8-åring synest det var veldig interessant. 5-åringen ikke like imponert 😋 Er jo bare en vandring fra rom til rom. 

Anonymkode: a85bc...ded

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Passer for barn i den alderen hvis de har interesse for det. Gutten min elsket det, jenta ikke fullt så mye. De er 8 og 9.

Anonymkode: ddd1d...393

• Liker 2
Gjest MrsMacchiato
Skrevet

Ja, jeg var der forrige sommer med min datter, hun var da syv. Det synes hun var gøy, selv om hun ikke forsto alt som ble fortalt. Man går fra rom til rom og blir fortalt historier om hva som skjedde der, og jeg forklarte det litt enklere til henne underveis. Barna får lov til å sitte ned på teppene i hvert rom, så da blir de ikke så slitne av å stå stille lenge om gangen. Anbefales 😃

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var for et par uker siden og det var flere barn med på omvisningen i alle fall. Selve innholdet i omvisningen kan kanskje bli litt «tørt» for de mest rastløse barna, og noe vil nok kanskje gå over hodet på de som ikke kjenner historien om kongehuset og unionene med sverige/danmark osv. men jeg synes likevel det virket som om de barna som var med koste seg. 

Man går jo mye rundt og det er jo ganske speltakulære rom man får se. I et av rommene fikk også barna en egen oppgave. 

En ting som det kan være lurt å forberede barna på er at det er strengt forbudt å ta på ting eller sette seg i møbler osv. Blir barna slitne av å stå må de sitte på gulvet. Det er heller ikke lov til å vandre rundt på egenhånd uten guide og vakt.

Anonymkode: cc405...83e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å stå i 50 minutter å bare høre på eldgamle kongefamilier er faktisk ganske kjedelig!

Anonymkode: f5f85...f42

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært der med barn i den alderen. De får ikke så mye igjen for det. Det er en wow-opplevelse for ungen å være der, å kunne si at man har vært på Slottet. Likevel er det nok svært minimalt barnet får igjen av det historiske der og da, men det tar man jo for så vidt igjen på skolen senere. Barna får for øvrig ikke lov å ta på ting inne på Slottet, slik som voksne, men barna får lov å sitte på tepper hvis det trengs. 

Ha planlagt på forhånd hvordan dere skal gjøre det dersom ungen må på do. Vi tok kontakt med guiden som holdt omvisningen, hvorpå hun henviste oss til sikkerhetsvakten som gikk bak hele flokken. Så da fikk vi ordnet det, men jeg som var den voksne gikk jo glipp av noe av omvisningen akkurat da, og man måtte ned en etasje for å gå på toalettet, så avtal på forhånd hvem av dere voksne som skal bli med på en eventuell slik tur med barnet. Og pass på at barnet går på toalett før omvisningen. Det er for øvrig toalett nederst i 1. etasje der man kommer inn rett etter at man har blitt sikkerhets-sjekket, og der må man gjerne vente noen minutt uansett.

Anonymkode: 448c8...77c

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere😊

Anonymkode: 2d254...302

Skrevet

Det er mye gåing og mye prating. Tenk også på at en unge som kjeder seg og bli rastløst fort kan bli ganske forstyrrende for andre, som er der fordi de gjerne vil høre det guiden har å fortelle...

AnonymBruker
Skrevet
På ‎04‎.‎08‎.‎2019 den 9.27, MrsMacchiato skrev:

Ja, jeg var der forrige sommer med min datter, hun var da syv. Det synes hun var gøy, selv om hun ikke forsto alt som ble fortalt. Man går fra rom til rom og blir fortalt historier om hva som skjedde der, og jeg forklarte det litt enklere til henne underveis. Barna får lov til å sitte ned på teppene i hvert rom, så da blir de ikke så slitne av å stå stille lenge om gangen. Anbefales 😃

Hvorfor forstå hun ikke alt som ble sagt? Det er jo i Norge, de snakker da norsk!

Anonymkode: 168f8...bd3

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor forstå hun ikke alt som ble sagt? Det er jo i Norge, de snakker da norsk!

Men drit kjedelig er det hvertfall! Men bryr vel seg om historien til kongefamilier som levde for 1 million år siden?? Hadde vært mye mer intressant om de snakket om kongefamilien nå.

Anonymkode: f5f85...f42

Gjest MrsMacchiato
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så om man setter en syvåring inn på en forelesning om fysikk, så skal hun forstå alt som blir sagt?

Skrevet
På ‎10‎.‎08‎.‎2019 den 0.55, MrsMacchiato skrev:

Så om man setter en syvåring inn på en forelesning om fysikk, så skal hun forstå alt som blir sagt?

Veit dattera di hva en "RAM-brikke" er?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...