Gå til innhold

Jeg har blitt bedt om å passe dyr, men det er så utrolig skittent der

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan takle dette? Jeg passer for tiden flere dyr for noen folk (kjenner de ikke fra før, er bare noen i nabolaget) og det er så skittent og ekkelt der at det svir i øya. Fatter ikke at folk kan leve sånn. Ble nå spurt om jeg kan passe dyrene deres igjen, men det vil jeg ikke. Burde jeg si at det er for dårlig hygiene hos de? Eller bare si jeg ikke kan. 

Anonymkode: ad84a...579

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du i det hele tatt i stand til å passe på dyr, når du ikke klarer å ta en så liten avgjørelse?! 

Anonymkode: 235e3...659

• Liker 3
Skrevet

Tips mattilsynet om det er så skittent der at dyrene ikke har det bra.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du i det hele tatt i stand til å passe på dyr, når du ikke klarer å ta en så liten avgjørelse?! 

Hva er det med mennesker som deg som ikke klarer å svare noen uten å være frekke og spydige? Er det dårlig oppdragelse som gjør det? 

Anonymkode: 09b1c...413

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Si at du ikke kan, du trenger ingen grunn til å ikke kunne passe dyr. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Shit, hva er galt med deg? Mensen? Diagnose av noe slag? Jeg spurte hva hadde folk sagt. Klarer du ikke oppføre deg så pell deg til helvete ut av tråden, din sure f... 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Si at du dessverre er opptatt. (Henvis gjerne til noen andre om du kan det.)

Anonymkode: c7b70...450

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si at du ikke kan, du trenger ingen grunn til å ikke kunne passe dyr. 

Ja, jeg sa egentlig at jeg er opptatt, det er derfor jeg syns det eer litt kleint for de sier at de kjenner ingen som har mulighet til å passe dyra deres osv. Så har de spurt hvorfor jeg ikke kan, og at det ikke er krevende dyr osv. Og da blir jeg litt usikker på om jeg det er greit å si at det er for urenslig der. 

Skrevet

Hvor ille er det egentlig? 

Du klarer vel å gå inn å mate dyrene og gi de litt omsorg for det om det er skittent? Ha på deg sko da? 

Skrevet

Jeg ville bare ha sagt at jeg tror ikke det er mulig for meg å passe hos dere igjen fordi jeg fikk en allergisk reaksjon mot noe i huset sist jeg passet der. Og hadde de spurt om det kunne jeg bare sagt at det muligens var støv eller noe sånt😊

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg sa egentlig at jeg er opptatt, det er derfor jeg syns det eer litt kleint for de sier at de kjenner ingen som har mulighet til å passe dyra deres osv. Så har de spurt hvorfor jeg ikke kan, og at det ikke er krevende dyr osv. Og da blir jeg litt usikker på om jeg det er greit å si at det er for urenslig der. 

Vel, de blir sikkert litt fornærmet, men da har du i hvert fall prøvd å være høflig først og siden de insisterer så kan du like gjerne fortelle sannheten. Det spørs om de forandrer seg noe særlig basert på det, men du kan jo legge til at hvis de vasker og rydder godt først så kan du kanskje passe. Husk at du må få med at du må se at det er blitt ok der før du sier ja til å passe. Spørs hvor desperate de er etter pass. 

Anonymkode: e40ec...801

Skrevet

Kan du ta med dyrene til hjemmet ditt mens du passer?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har de barn? Meld bekymring til mattilsynet. 

Anonymkode: c84dc...b9a

AnonymBruker
Skrevet

Si du er allergisk mot støv.

Anonymkode: 8a3bf...e24

• Liker 1
Skrevet

"Jeg har ikke mulighet til å låse meg til det, for jeg har endel jeg driver med for tiden." Er de så teite at de spør hva, så bare si "diverse. Beklager, det går ikke."

Det er rimelig spesielt å be folk gjøre noe for seg i hjemmet sitt og la det se ut som en svinesti. Tyder jo på at det mangler et eller annet. Var utfor et par sånne greier selv i ungdommen.

AnonymBruker
Skrevet

Si du skal vekk selv 😊

Anonymkode: df8b1...fd1

AnonymBruker
Skrevet

Er det inne hos dyrene det er skittent, eller inne i selve huset? Om det er ille hos dyrene ville jeg gjort rent og så si fra når de kommer hjem. Si at dyrene lider og at du har varslet Mattilsynet. Da får de en mulighet til å endre forholdene eller avslutte dyreholdet. 

Anonymkode: b85c0...d09

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...