Gå til innhold

Når setter dere på vinterdekk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi er godt inne i augst og mange steder begynner å få nattfrost på bakken. Har dere begynt å tenke på å legge om til vinterdekk?

Her på østlandet har jeg i år tenkt å prøve å legg om først nærmere september for å spare dekkene litt. Men er redd for hva som kan skje med forsikringen om jeg sklir ut av veien en morgen. Er usikker.

Anonymkode: 2ba25...933

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1298638-n%C3%A5r-setter-dere-p%C3%A5-vinterdekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi er godt inne i augst og mange steder begynner å få nattfrost på bakken. Har dere begynt å tenke på å legge om til vinterdekk?

Her på østlandet har jeg i år tenkt å prøve å legg om først nærmere september for å spare dekkene litt. Men er redd for hva som kan skje med forsikringen om jeg sklir ut av veien en morgen. Er usikker.

Nei.

Anonymkode: 718fe...f55

• Liker 5

Annonse

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nattefrost? Hvor på Østlandet bor du egentlig??

her (på Østlandet) er det fortiden 30 pluss om dagen og 20 på natta. Sikker på du ikke bor oppi nord? 

Anonymkode: 959be...2a6

• Liker 7
AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nattefrost? Hvor på Østlandet bor du egentlig??

her (på Østlandet) er det fortiden 30 pluss om dagen og 20 på natta. Sikker på du ikke bor oppi nord? 

Anonymkode: 959be...2a6

I Karasjok var det her om dagen 1 grad på natta, men nattefrost? Neppe😉 Og uten tele i jorda setter det seg uansett ikke

Anonymkode: be947...b42

De settes ikke på før det er vinter! Og det er langt i fra vinter selv tidlig i september! Å kjøre på vinterdekk, pigg eller piggfritt, når det ikke er kaldt nok, er en stor fare for sikkerheten til både seg selv og andre.

TS er vel den samme som har kommet med slik inne her før.

• Liker 1
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er snø på Nordpolen. Hvorfor er det relevant når du bor på Østlandet?

• Liker 1

Annonse

Annonse
AnonymBruker

Når man legger på vinterdekk avhenger helt av hvor i landet man bor. Finnmark i september, ja da kanskje. Men på østlandet er vi laaaangt fra nattefrost enda, så å sette på vinterdekk da er bare tull.  

Anonymkode: d61c3...65c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...