AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #1 Del Skrevet 4. august 2019 Vi er godt inne i augst og mange steder begynner å få nattfrost på bakken. Har dere begynt å tenke på å legge om til vinterdekk? Her på østlandet har jeg i år tenkt å prøve å legg om først nærmere september for å spare dekkene litt. Men er redd for hva som kan skje med forsikringen om jeg sklir ut av veien en morgen. Er usikker. Anonymkode: 2ba25...933 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Pixiedust_ Skrevet 4. august 2019 #2 Del Skrevet 4. august 2019 (endret) I oktober.. Bor i nordland. Endret 4. august 2019 av _Pixiedust_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #3 Del Skrevet 4. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Vi er godt inne i augst og mange steder begynner å få nattfrost på bakken. Har dere begynt å tenke på å legge om til vinterdekk? Her på østlandet har jeg i år tenkt å prøve å legg om først nærmere september for å spare dekkene litt. Men er redd for hva som kan skje med forsikringen om jeg sklir ut av veien en morgen. Er usikker. Anonymkode: 2ba25...933 Nei. Anonymkode: 718fe...f55 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #4 Del Skrevet 4. august 2019 Nattefrost? Her er bare dugg. Legger ikke om før i Oktober, når temperaturene holder seg godt under 10 grader hele døgnet. Anonymkode: 8cf50...eef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #5 Del Skrevet 4. august 2019 Oktober. Bor i Finnmark Anonymkode: be947...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 4. august 2019 #6 Del Skrevet 4. august 2019 Hvor på Østlandet er det nattefrost om jeg tør spørre? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. august 2019 #7 Del Skrevet 4. august 2019 Oktober eller tidlig i november. Kommer an på temperatur og føre. Kommer det overraskende snø eller blir glatt så får jeg heller komme meg på jobb på annet vis den dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #8 Del Skrevet 4. august 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er godt inne i augst og mange steder begynner å få nattfrost på bakken. Har dere begynt å tenke på å legge om til vinterdekk? Her på østlandet har jeg i år tenkt å prøve å legg om først nærmere september for å spare dekkene litt. Men er redd for hva som kan skje med forsikringen om jeg sklir ut av veien en morgen. Er usikker. Anonymkode: 2ba25...933 Nattefrost? Hvor på Østlandet bor du egentlig?? her (på Østlandet) er det fortiden 30 pluss om dagen og 20 på natta. Sikker på du ikke bor oppi nord? Anonymkode: 959be...2a6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #9 Del Skrevet 4. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nattefrost? Hvor på Østlandet bor du egentlig?? her (på Østlandet) er det fortiden 30 pluss om dagen og 20 på natta. Sikker på du ikke bor oppi nord? Anonymkode: 959be...2a6 I Karasjok var det her om dagen 1 grad på natta, men nattefrost? Neppe😉 Og uten tele i jorda setter det seg uansett ikke Anonymkode: be947...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 4. august 2019 #10 Del Skrevet 4. august 2019 Vinterdekk? Setter på når temperaturen er noen plussgrader om dagen og noen minusgrader om natta. Oktober - november ish. Hvertfall ikke nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 4. august 2019 #11 Del Skrevet 4. august 2019 De settes ikke på før det er vinter! Og det er langt i fra vinter selv tidlig i september! Å kjøre på vinterdekk, pigg eller piggfritt, når det ikke er kaldt nok, er en stor fare for sikkerheten til både seg selv og andre. TS er vel den samme som har kommet med slik inne her før. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NBA Skrevet 4. august 2019 #12 Del Skrevet 4. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi er godt inne i augst og mange steder begynner å få nattfrost på bakken. Har dere begynt å tenke på å legge om til vinterdekk? Her på østlandet har jeg i år tenkt å prøve å legg om først nærmere september for å spare dekkene litt. Men er redd for hva som kan skje med forsikringen om jeg sklir ut av veien en morgen. Er usikker. Anonymkode: 2ba25...933 Det er snø på Nordpolen. Hvorfor er det relevant når du bor på Østlandet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 4. august 2019 #13 Del Skrevet 4. august 2019 November. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #14 Del Skrevet 4. august 2019 Nattefrost på Østlandet!? Hvor er du? Jeg bor i Nittedal, hvor det er dritkaldt på vinteren, men her er det nå 17 grader på natta Anonymkode: cbd43...fae 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #15 Del Skrevet 4. august 2019 Har aldri begynt å engang tenke tanken på vinterdekk på denne tiden av året. Crazy! Anonymkode: 2e879...156 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. august 2019 #16 Del Skrevet 5. august 2019 Jeg pleier å legge på når det er meldt nattefrost eller jeg skal over fjellet. Men sjelden før starten av november. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #17 Del Skrevet 5. august 2019 Når man legger på vinterdekk avhenger helt av hvor i landet man bor. Finnmark i september, ja da kanskje. Men på østlandet er vi laaaangt fra nattefrost enda, så å sette på vinterdekk da er bare tull. Anonymkode: d61c3...65c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #18 Del Skrevet 5. august 2019 Legger om når sola snur - dvs rundt St.Hans. Anonymkode: af999...01a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 5. august 2019 #19 Del Skrevet 5. august 2019 Du sklir ikke av vegen på grunn av frost noe som helst sted på Østlandet i dag, i morgen eller den nærmeste uken, din lille tøysekopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 5. august 2019 #20 Del Skrevet 5. august 2019 I Oslo-området. Pleier å ta det midt i november. Altså om ca 100 dager. Å tenke på det før første uke av august er unnagjort skjer ikke her, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå