Gå til innhold

Dere som har sagt fra på skole/barnehage om samlivsbrudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan har det vært å ta den praten? har dere blitt møtt skikkelig? og hvordan la dere det frem? gruer meg. 

Anonymkode: 7d86d...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ringte læreren og fortalte det. Fortalte også hvordan dette påvirket X (barnet) og litt om hva planen var fremover. Læren var veldig empatisk og stilte noen spørsmål i forhold til X (om vedkommende likte å prate om det/har sagt ifra til venner, om å snakke med skolehelsetjenesten og litt generelt om hvordan skolen kunne følge opp X). Det ble også avtalt hva som skal gjøres med ranselpost og beskjeder til hjemmet. 

Anonymkode: e8e7a...af7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har det vært å ta den praten? har dere blitt møtt skikkelig? og hvordan la dere det frem? gruer meg. 

Anonymkode: 7d86d...509

Hvorfor er det noe å grue seg for? 

Anonymkode: 5935b...455

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det noe å grue seg for? 

Anonymkode: 5935b...455

Jeg gruer meg ikke til den praten, er ikke noe big deal. Gruet meg mer til å fortelle det til mine foreldre som eeelsket mannen jeg er separert fra. Ble separert nå i sommer, og praten tar jeg med læreren når skolen har kommet i gang. Ikke verre enn det.

Anonymkode: 01a3d...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å gå helt fint å ta disse samtalene.

Anonymkode: 5935b...455

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har det vært å ta den praten? har dere blitt møtt skikkelig? og hvordan la dere det frem? gruer meg. 

Anonymkode: 7d86d...509

Sa bare at jeg ville at skolen skulle vite at det kom til å bli et samlivsbrudd, så de kunne være litt obs på det og legge merke til eventuelle endringer. 

Det gikk helt fint, ble møtt på en ok måte og ingen spørsmål om detaljer.

Sa også at vi kom til å bli boende på samme sted, hvis jeg husker rett nå. 

Endret av Jytte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen år siden nå, men fortalte det bare i en leveringssituasjon i barnehagen. Sa at far ikke bodde hos oss mer og at det kunne hende at barnet ville komme til å nevne det. Gikk helt fint uten noe dramatikk for noen parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...