Gjest BC Skrevet 10. mai 2005 #21 Skrevet 10. mai 2005 Enkelte dager føler jeg sinne over at folk ikke kan klistre på seg at falskt glis for min skyld, og har mest lyst til å gi de alle en på tryne..!! Andre dager er jeg så lei meg at jeg har lyst til å stikke av og gjøre det i all hemmelighet. :cry:
Mrs. K Skrevet 10. mai 2005 #22 Skrevet 10. mai 2005 Kanskje det er vanskelig med babyen m.h.t. amming, men 5-åringen kan de vel få barnevakt til? Hilsen Trille
Calla Skrevet 10. mai 2005 #23 Skrevet 10. mai 2005 Enkelte dager føler jeg sinne over at folk ikke kan klistre på seg at falskt glis for min skyld, og har mest lyst til å gi de alle en på tryne..!! Andre dager er jeg så lei meg at jeg har lyst til å stikke av og gjøre det i all hemmelighet. :cry: Kjenner til følelsen... jeg tenker heldigvis ikke slik nå lenger.. nå som bryllupet nærmer seg har jeg koseligere ting å tenke på.. I min situasjon dreier det seg om to damer som har vært uvenner i over ti år... at de orker å bruke energi på sånt får være deres problem.. men ikke søren at jeg skal ha krangling og grining i mitt bryllup.. de får skjerpe seg denne ene dagen! skulle jo bare mangle!
Gjest gjesta Skrevet 10. mai 2005 #24 Skrevet 10. mai 2005 Hennes problem & ikke ditt Gled deg og kos deg på dagen din!!
Vibs Skrevet 10. mai 2005 #25 Skrevet 10. mai 2005 Når folk reagerer slik, er det kanskje like greit at du slipper å ha dem i bryllupet ditt...
Gjest MrsL Skrevet 10. mai 2005 #26 Skrevet 10. mai 2005 Vi hadde to damer i vårt bryllup som ikke akkurat er bestevenner. vet du hva vi gjorde? Vi plasserte dem på samme bord Som bordkavalerer til hverandre på et 6.mannsbord. Gikk kjempeflott og d fant jaggu tonen igjen
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2005 #27 Skrevet 10. mai 2005 Ikke alle barn har så stor glede av et bryllup som vi voksne tillegger dem. Ofte er det vi voksne som føler oss såret på vegne av at et barn ikke blir bedt i bryllup. Et bryllup er jo en voksen begivenhet, en barnebursdag blir noe helt annet. Jeg har faktisk vært borti barn som faktisk ikke ønsker å delta i bryllup, men nærmest blitt tvunget av voksne - for det er jo få fint og så koselig... Et barn har ikke vondt av å av og til måtte forholde seg til et "Nei, dessverre" eller "I dag skal mamma og pappa på fest, men vi kan kose oss sammen neste helg med en fisketur..." Barn liker ofte en kontinuitet i dagen som er satt sammen av rutiner som barnet er kjent med - hvorfor da utsette det for kanskje lite givende opplevelser som "fulle, gamle Anton som kyssa tante Berta..."
Tinema Skrevet 10. mai 2005 #28 Skrevet 10. mai 2005 Vi skal heller ikke ha noen barn med i bryllupet vårt. Når vi ikke har våre egne barn ennå, vil vi i hvertfall ikke irritere oss over andres umulige unger den dagen. Hvis folk ikke forstår det er det jo deres problem. Til vår dag er problemet i at jeg har en tante som jeg ikke vil invitere, og min bror vil ikke komme dersom hun kommer. Min mor blir sur hvis tanta ikke blir invitert. Man står da mellom barken og veden. Det er ikke morsomt, men jeg har bestemt meg for at det er vår dag, og da må jeg følge det hjertet mitt sier, og det er at jeg vil ha min bror der fremfor tanta, som jeg ikke selv vil skal være der. Tror nok det blir sånn... :-? Lykke til, og jeg syns at du har helt rett i å ikke ønsker andres barn som gjester i ditt bryllup. Jeg er helt enig.
Gjest Totten Skrevet 10. mai 2005 #29 Skrevet 10. mai 2005 Uff da... kjedelige greier. Domt at folk ikke kan forstå at brdeparet har nok å tenke på om de ikke skulle egynne å ta hennsin til hver enkeltes ønsker også. Jeg er også i din situasjon, angående det at jeg må invitere mennesker langveis fra som har barn. Jeg kommer til å si at vi ønsker å invitere uten barn så sant de har muligheter til barnevakt hjemme. Fordi dette vil gjøre at de kan delta hele kvelden. Dersom de ikke får barneakt kommer jeg til å gjøre det klart til dem at jeg ønsker at de skal komme og ta del i dagen sammen med barna, så leneg barna er våkne, men at barna deretter må bringes til en seng og at vi ikke har mulighet til å stille med barnevakt.
Gjest gjest1 Skrevet 10. mai 2005 #30 Skrevet 10. mai 2005 Men det gjør litt vondt at hun ikke kunne respektere mitt ønske mer enn at hun velger å ikke komme fordi hun er sur og sint over at vi ikke inviterer med barn :cry: Utrolig unødvendig å bli uvenner over en slik sak men det høres ut som at dere bør ta en skikkelig prat sammen. Dere kjenner jo hverandre så godt så det burde da være uforalig å ta en skikkelig prat om det. Om det viser seg at det ikke er noen som KAN passe barna så er det jo en helt annen sak. Om hun bare VIL ha med barna så syns jeg du bør forklare din venninne dine argumenter (som er gode) for at dere har valgt å gjøre det slik. Dessuten er det ikke bare henne det er snakk om så hvis du klarer å få henne til å se saken fra flere sider så er jeg sikker på at hun vil forstå hvorfor dere har valgt å gjøre det slik Lykke til
Gjest Madam Felle Skrevet 10. mai 2005 #31 Skrevet 10. mai 2005 Et bryllup er jo en voksen begivenhet Dette er jeg IKKE enig med deg i, for i vårt bryllup er det en familiebegivenhet, og det inkluderer mine barn, og våre søskens barn. Så det behøver ikke være en voksen begivenhet. Men brudeparet er de som bestemmer hvem som skal komme.
Gjest Mari-Mari-Mette Skrevet 12. mai 2005 #32 Skrevet 12. mai 2005 Dere bestemmer selvfølgelig over deres eget bryllup!!Tror ikke akkurat det er så veldig mange som har lyst til å ha alle venninners barn i brylluppet sitt...Da kan det nok fort bli mer kaos enn kos.. :o Men babyer som er avhengig av puppen sin er det jo ikke bare å reise fra.Viss man da ikke har muligheten til å stikke hjemom og amme noen ganger iløpet av dagen/natten.Jeg ba selv om å få ta med meg min 5 mnd gamle baby i brylluppet til en venninne, siden jeg ikke kunne overnatte borte fra ham. Heldigvis betydde det mer for min venninne at jeg delte den store dagen med henne, enn at min lille baby var med.Viss jeg hadde måtte droppe brylluppet på grunn av dette , eller jeg hadde fått inntrykk av at dette ødela festen for henne, hadde jeg nok blitt såret. Men jeg kan ikke forstå at noen har lyst til å ha med seg barn i bryllupp viss de ikke "må"! På en så stor dag er det deilig å ha en voksenfest, der man ikke trenger tenke på noe annet enn å ha det gøy
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2005 #33 Skrevet 12. mai 2005 Jeg er enig med de andre at dette var et unødvendig svar å komme med, men forstår også at det kan bli vanskelig med babyen på 5 måneder. Det er ikke alle som klarer å pumpe seg eller som ønsker å begynne med morsmelkserstatning for å få barnevakt en kveld.
Gjest Brudeberta Skrevet 12. mai 2005 #34 Skrevet 12. mai 2005 Har svart tidligere. Trådstarter; Hvordan har det gått? Har du snakket noe med henne? *spent*
Lissemor Skrevet 12. mai 2005 #35 Skrevet 12. mai 2005 Da vi giftet oss i fjor var det kun våre egne barn og søskens barn som var invitert.Skulle vi invitert barna til alle gjestene,og vi var over 80 stk,hadde vi måtte hatt et ENORMT stort lokale!
Gjest Catzy i.i. Skrevet 12. mai 2005 #36 Skrevet 12. mai 2005 Det er vel litt forskjell mellom en 5 år gammel unge og en på 5 måneder. Skjønner godt at du vil slippe femåringen, men babyen hadde kanskje gått an. Moren måtte i så fall fått streng beskjed om å ta med ungen ut med EN GANG den begynner å grine, men bortsett fra det er vel sånne nurk ganske greie. Skjønner at bruden blir litt oppgitt over venninnen. Jeg tror ikke noen av våre gjester forventer å ha med barn som ikke står på invitasjonen, bortsett fra de to parene som har barn på under 3 mnd begge to. Og selv de har alliert seg med besteforeldre, så det bør gå bra. Catzy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå