Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt redd for hva som vil skje om jeg hadde dødd i dag eller i morgen. Har barnetroen (oppvokst i kristent hjem) så er vel muligens litt ekstra skremt av det på en måte. 

Jeg har nå levd i 8,5 år i et samboerskap og er ellers ganske så antikristelig, men nå i den senere tiden har jeg følt på redselen av det å ikke tro på jesus. Jeg synes bare det er så vanskelig å starte et nytt liv når jeg lever så fint med dette jeg har bortsett fra at jeg er redd såklart. 

Jeg har jo gjort utrolig mye synd av det som står i bibelen, men lever helt vanlig liv som de fleste andre i 2019, altså bibelens regler/synd er noe som har brydd meg mitt i rævhølet men ønsker vel å forandre det litt men det er nok vanskelig. 

Jeg vil bli en kristen, vil ha en tro og håp på at jesus lever og at jeg aldri mer skal være redd for å dø og h a som skal skje etter døden, for jeg vil i paradiset. 

Håper noen kan gi meg ordentlig svar på noe, vet det er litt surr, men ønsker å bli en kristen igjen men redd jeg har syndet for mye så jeg ikke kommer inn til jesus igjen, at jeg har ødelagt mine sjanser. Jeg angrer på det livet jeg har levd, jeg har levd i synd og elendighet og forstår om jeg ikke får en ny mulighet

Anonymkode: cb199...392

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fake it til you make it!

Anonymkode: e81e7...282

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du på død og liv bli kristen, hvis du er redd for livet etter døden må det vel være bedre å bli buddhist og slippe angsten. Det er uansett helt tilfeldig at du ble født i et kristent hjem, så jeg skjønner ikke hvorfor det skal binde deg på noen måte. Velg en bedre religion. 

Anonymkode: 37895...a10

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper noen kan gi meg ordentlig svar på noe, vet det er litt surr, men ønsker å bli en kristen igjen men redd jeg har syndet for mye så jeg ikke kommer inn til jesus igjen, at jeg har ødelagt mine sjanser. Jeg angrer på det livet jeg har levd, jeg har levd i synd og elendighet og forstår om jeg ikke får en ny mulighet

Anonymkode: cb199...392

Det er ikke slik det fungerer. Altså, det er ikke en rekke lover og bryter du en av de så skal du i helvete og alt det der.

Tvert imot, alle har feilet, alle har syndet. Det finnes ingen som er feilfri.

Saul gikk selv rundt og myrdet kristne. For så å bli omvendt.

Det er det viktige. Å bli omvendt. Å vende seg til Herren. Til Guds kjærlighet. Å elske Gud, og likeså viktig, å elske sin neste.

Det, og å tro på Jesus som oppstanden, å ta imot hans frelse, hans offer for dine synder.

Anonymkode: 64ef2...72b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er aldri for sent å ta imot Jesus. Du trenger heller ikke stresse med alt du må gjøre og ikke gjøre. Guds kjærlighet gjelder for alle - uavhengig av våre handlinger. Han elsker ubetinget. Du kan fortelle Jesus at du vil tro på han. Be han vise deg vei. Be han komme inn i livet ditt, veilede deg, gi deg fred. 

Hilsen meg som også var gjennom mange runder før jeg kom til trygghet i troen igjen 

Anonymkode: 926bc...e9c

• Liker 1
Skrevet

Vel, du kan gå innom en kirke og bli frelst og be om en syndsforlatelse og begynne å be jevnlig til Gud og Jesus. Husk Gud og Jesus tilgir deg.  Jeg tror også på Gud og Jesus og har opplevd bønner har blitt hørt. 

Skrevet

Og kontakt en diakon fra kirken for regelmessig be stunder og samtaler. Og gå på gudstjenester

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...