Gå til innhold

Hjelp til å finne klær som passer meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg synes dette er ganske flaut så skriver som anonym. 

Jeg er en kvinne i begynnelsen av 30 årene. Har slitt med dårlig selvfølelse siden barndommen og har nesten ikke nettverk. Saken er at nå når jeg endelig skal begynne på bacheloren min så ønsker jeg å skaffe meg klær som passer og kler meg. Jeg er overvektig og det meste fetter ligger på magen. Bruker str 44 i overdeler og 46-48 i bukser.

Pr i dag går jeg i jeans, store t-skjortene og hettejakke. Er ikke komfortabel med dype utringninger. Har brunt hår og blå øyne. 

Hvilke klær og stil ville du anbefalt meg?

Anonymkode: 1f0e0...628

Videoannonse
Annonse
Gjest Familytree
Skrevet

Se på klærne du liker, og som ser bra ut på tiden av året. Lek hovedsakelig med nøytrale farger, kjolen er avhengig av deg. Du kan bruke bukser kombinert med andre ting, hva liker du å ha på deg?

Stille, det er ikke noe skammelig å spørre. Lykke til

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, vindusvisker skrev:

Hvilken kroppstype er du? 

Eple tror jeg. Er 166cm høy og ca 90 kg. Har smale armer og legger. Bruker B-cup og har som sagt stor mage. 

2 timer siden, Augustotejerina skrev:

Se på klærne du liker, og som ser bra ut på tiden av året. Lek hovedsakelig med nøytrale farger, kjolen er avhengig av deg. Du kan bruke bukser kombinert med andre ting, hva liker du å ha på deg?

Stille, det er ikke noe skammelig å spørre. Lykke til

Jeg liker ikke å gå med kjoler. Føler de bare framhever magen min. Jeg liker å gå med jeans og Vid T-skjorte, men ser at t-skjortene jeg har får meg til å virke større. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kjøp før du har funnet noe du kan tenke deg å gå med! Se etter inspirasjon på nettet, feks https://girlwithcurves.com/, andre blogger eller pinterest. 

Anonymkode: 864eb...bfb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kjøp større størrelser enn du trenger, dette virker stort sett mot sin hensikt. Litt lett sminke gjør også underverker.

Anonymkode: 7adfe...4b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eple tror jeg. Er 166cm høy og ca 90 kg. Har smale armer og legger. Bruker B-cup og har som sagt stor mage. 

Jeg liker ikke å gå med kjoler. Føler de bare framhever magen min. Jeg liker å gå med jeans og Vid T-skjorte, men ser at t-skjortene jeg har får meg til å virke større. 

Prøv kjoler med empireliv. 

Hva slags t-skjorter går du med? Prøv deg frem om du kler rund hals, V-hals, båthals eller kanskje skjortekrave best. Hvilken ermelengde kler du best? Skrå ermer er ofte penere. Prøv på litt forskjellig i en butikk, også klær du ikke vanligvis ville prøvd. Ta bilder av deg selv, da er det faktisk lettere å bedømme eget utseende enn når man ser seg selv i speilet. 

Prøv å bytte ut hettejakkene med cardigan med V-hals eller en blazer? Det vil gi en mer voksen look enn hettejakke, og jeg vil tro at det vil kle deg bedre. 

Ikke kle deg i svart, det forstørrer. Hvis du ønsker å bruke mørke farger, bruk heller marineblått, mørkegrått, brunt, plomme, burgunder, mørkegrønt. Fremhev de blå øynene dine ved å bruke blått eller kontrastfarger på overdeler eller skjerf. Hva slags hudfarge har du (svært lys eller noe mørkere)? Kler du best kalde eller varme farger? Er håret ditt mørkeblondt eller ekte brunt?

Fremhev de deler av kroppen du er mest fornøyd med, som f.eks. ankler, armer, ryggen eller håret. Bruk smykker, skjerf, hatter, hårpynt, sko o.l. i spreke farger og mønster for å fremheve. Prøv deg frem med halskjeder i forskjellige lengder og tykkelser. Hvis du har en slank og pen rygg, hvorfor ikke pynte med en brosje eller noen broderier? Jeans er nøytralt og litt kjedelig, så hvis du ønsker å fremheve beina, prøv bukser i en sprekere farge eller med mønster. Eller prøv skjørt sammen med mønstrede eller fargede strømpebukser. 

Prøv deg frem med et belte like over magen/nederst på ribbeina, der du er slankest på overkroppen. Ev. et hoftebelte dersom du har slanke hofter. 

Til sist et råd som kanskje ikke er helt politisk korrekt men som likevel kan være nyttig, kjøp en stor hold-in-underbukse. Den vil glatte ut valker og holde fettet på plass slik at man unngår dissing. Hvis man kjøper i riktig størrelse er de ikke så stramme og ubehagelige å ha på seg som man skulle tro. Ville kanskje ikke anbefale å bruke det til hverdags (da kan det være bedre med bukser med høyt liv), men det er supert når man skal pynte seg og særlig hvis man skal kle seg i tynne og glatte stoffer. 

Anonymkode: e4bba...de1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har samme problem. Har funnet ut at kjoler i afasong og/eller rett passer best. Kjoler i empire får meg til å se gravid ut, da det fremhever magen. Jeans i stretch som er høye i livet og går over magen er gull. Bluser som er passe løse i fasongen, men ikke for løst. Da ser man bare bomsete ut. Istedet for hettejakke, kan du bruke cardigan. Må jo tilpasses til hvilken stil du har. Siden du har smale legger kler du nok å gå i skjørt feks i bomull /stretch denim som er rett i fasongen og går til knærne. Slike wrap skjørt som er smale oppe og flagrende nede er krise for min del men du må bare prøve deg frem. 

Anonymkode: 5fbc3...984

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...