AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #1 Skrevet 3. august 2019 Hei! Jeg mottar AAP. Så skal jeg til vinteren starte på Sonans for å ta opp fag og fullføre studiekompetanse. Jeg har en diagnose som gjør at jeg har rett på X - stipend / stipend for de som ikke kan jobbe ved siden av studier siden de må bruke ekstra tid på lesing. Fra lånekassen Kan jeg få dette stipendet ved siden av AAP? Nav konsulenten min har ikke peiling på noe angående dette... Anonymkode: dee10...fc7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #2 Skrevet 4. august 2019 det tror jeg ikke. aap skal jo dekke det at du ikke kan jobbe ved siden av studiene? Anonymkode: 8d5b2...20b
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #3 Skrevet 4. august 2019 Sannsynligvis ikke da det blir behovsprøvd mot ytelser fra trygd. https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Inntekt-og-formue-/Trygd/ Anonymkode: f7a5c...93e
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #4 Skrevet 4. august 2019 Bare å søke i alle fall. Aap gjør ikke at du mister retten til støtte fra lånekassen, men inntektsgrenser kan medføre at noe av lånet ikke blir omgjort til stipend. Anonymkode: dedb0...a39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå