Gå til innhold

Hva gjør du som sjokkerer mammapolitiet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja hva er det du gjør som mammapolitiet ser på som fy-fy?

Gir du sukret youghurt til barna dine?

Senere leggetider? 

Fortell fortell!

Virker som om ALT tolkes som omsorgssvikt nå til dags🙄🙄

Anonymkode: e095e...90c

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lar barnet mitt spille spill med 12års aldergrense selv om barnet er 9år. Har selvsagt satt meg inn i hva spillet handler om og mener at barnet fint kan spille dette spillet. Ikke noe blod, gørr eller skumle scener. 

Nugatti på skiva til frokost i hverdager.  Spiser generelt variert og bra.

Helt sikkert mye annet også😅

Anonymkode: 500e0...81d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes ikke mammapolitiet er en greie jeg, da. (Iallfall ikke mer enn det var i før i tiden) :P Synes det er viktig at folk sier ifra om ting som dreier seg om barnas sikkerhet! 

Når det kommer til sånne ting som du skisserer her, så er det vel helst sammenligning med andre, og primært «perfekte foreldre». 

Det jeg kan komme på i farten som gjør oss til uperfekte er; 

Jenta vår får godteri når vi spiser godteri, vi hadde ikke middag i går, så ble vafler (med hvetemel og sukker i + syltetøy)  og brødskiver før leggetid. I kveld sovna hun 2230, etter at det ble kluss med dag-duppen. Dusjer/bader henne ved behov, og definitivt ikke hver dag. Hun er 8t i bhg hver dag, og har det siden hun fylte ett. 

Anonymkode: 55291...8ec

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

- 2-åring legges mellom 20 og 21

- baby får stort sett kjøpemat, orker ikke å lage selv 

- lar 2-åringen spise godteri på ukedager (en gang i blant. Hender det ikke blir godteri på lørdager også, hvis vi er ute hele dagen feks). 

- ubegrenset tilgang til iPad (resulterer i flere dager uten iPad i det hele tatt, og maks 1,5 time på en dag). 

Dette høres jo grusomt ut 😅 men sånn er det akkurat nå. 2-åring i trassalder, enormt krevende baby og en barnefar som svikter totalt når det kommer til avlastning og å hjelpe til. 

Anonymkode: 41df8...b70

• Liker 26
Skrevet

Barnet mitt legger seg ganske sent. Ikke fordi vi ikke prøver å få han til å legge seg tidligere men det går bare ikke. Alle de gangene han har lagt seg tidlig har han våknet 1 time etter og dette gjør at han ikke får til å sove før 2-3 på natta. Han har aaaaaltfor mye energi og er veldig aktiv men soving er ikke hans greie. Når folk spes. Mamma-politiet hører det blir de helt gale og kommer med masse råd som vi har allerede prøvd. Hater når folk sier «ja men har dere prøvd det» «kanskje han liker/ kanskje det beste for ham» 😑

Vi kjenner barnet vårt best og Gudene vet at vi har prøvd alt. Vi har godtatt situasjonen og vet at en dag kommer han til å sove tidligere. 

Jeg har aldri kommet med råd til noen av mine venninner som har barn og jeg kommer aldri til å gjøre det så lenge de ikke spør. 

• Liker 14
Skrevet

Morsomt at ingen tørr å svare under eget brukernavn 🤣

Vi har fri flyt på matvarer som barnet liker, selv usunne ting. Hun regulerer det fint selv og har godt av ekstra kalorier. 

Barnet får sove på dagen, selv om det fører til at hun ikke sovnet før 21-22 på kvelden.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Vi tar ikke med svære bilseter på utenlandsferie så de har sete på transferbuss. De sitter i eget sete eller på fanget. 

Anonymkode: dff07...29b

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Skogkløver skrev:

Morsomt at ingen tørr å svare under eget brukernavn 🤣

Haha, ja det er fordi at det alltid er noen surmaga sutrekopper her inne som MÅ krangle uansett hva man skriver. Gidder bare ikke flere meningsløse "diskusjoner" her😊😑

Anonymkode: 500e0...81d

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Lar ikke barnet delta på ørten organiserte aktiviteter, en holder. 

Anonymkode: 2b0e7...29f

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om jeg gidder, men noe av det (faren er forresten med på dette): barna satt  forovervendt i bilen fra ca 2,5. Drikker alkohol mens de er hjemme/ser det. Bruker aldri ull (eksem, men er glad til. Ifølge mammapolitiet burde vi sørge). Og sikkert mye annet. Men det er ikke noe gøy. Det er ikke noe vi er stolte av. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du spør? Jeg har smugrøykt en del også. Og trener aldri. Og en gang har jeg skulka jobben. 

Så har vi sånne «uperfekt mamma som er morsom og oppfinnsom og derfor egentlig helt perfekt» Det er meg som tryller fram sjokolade akkurat når det trengs som mest på en mandag, og lager lørdagskos med grønnsaker, og spiser middag på gulvet, og blåser i middagen og drar på tur istedet, som lærer 7-åringen å spikke og kutte, og tiåringen å lage mat og bruke komfyren. Slikt jeg egentlig er stolt av, og gjerne irriteter «politiet» med. Slikt man kan skryte av på kg. 

Anonymkode: 68bb8...782

• Liker 34
Skrevet

Jeg har gjort mye som mammapolitiet er i mot:

* Gitt barna mine yoghurt med sukker i

* Gitt barna mine godteri selv om det ikke var Lørdag. Var vi på kjøpesenteret, så kunne de få en kjærlighet/sjokolade og kanskje en jucie eller litt brus

* Latt barna mine bruke Ipad ubegrenset 

* Gitt barna mine nugatti på skiven, ofte til frokost, selv om det ikke var Lørdag

* Latt barna mine drikke sjokolademelk (melk og oboy) selv om det ikke var Lørdag

* Latt barna mine spille spill med høyere aldersgrense. Har da satt meg inn i hva spillet handlet om. Ofte spilte, og fremdeles spiller, vi sammen

* Latt barna mine se på tv i langt mer enn 30 minutter hver dag, når de var små

* Barna våre holdt på med kun en fritidsaktivitet om gangen. Barna MÅ ikke holde på med 5 forskjellige aktiviteter i uken

* Jeg ga barna mine babymat kjøpt ferdig i butikk, da jeg ikke orket å lage det selv. Prøvde og feilet flere ganger. Ga til slutt opp

* Alle barna mine fikk MME når de var babyer, pga problemer med ammingen

Det er sikkert flere ting jeg har gjort, som jeg ikke kommer på. Man må ikke være perfekt og man gjør det som funker for seg og sin familie 😊

• Liker 26
Gjest Line1301
Skrevet
3 minutter siden, Kittykat skrev:

Jeg har gjort mye som mammapolitiet er i mot:

* Gitt barna mine yoghurt med sukker i

* Gitt barna mine godteri selv om det ikke var Lørdag. Var vi på kjøpesenteret, så kunne de få en kjærlighet/sjokolade og kanskje en jucie eller litt brus

* Latt barna mine bruke Ipad ubegrenset 

* Gitt barna mine nugatti på skiven, ofte til frokost, selv om det ikke var Lørdag

* Latt barna mine drikke sjokolademelk (melk og oboy) selv om det ikke var Lørdag

* Latt barna mine spille spill med høyere aldersgrense. Har da satt meg inn i hva spillet handlet om. Ofte spilte, og fremdeles spiller, vi sammen

* Latt barna mine se på tv i langt mer enn 30 minutter hver dag, når de var små

* Barna våre holdt på med kun en fritidsaktivitet om gangen. Barna MÅ ikke holde på med 5 forskjellige aktiviteter i uken

* Jeg ga barna mine babymat kjøpt ferdig i butikk, da jeg ikke orket å lage det selv. Prøvde og feilet flere ganger. Ga til slutt opp

* Alle barna mine fikk MME når de var babyer, pga problemer med ammingen

Det er sikkert flere ting jeg har gjort, som jeg ikke kommer på. Man må ikke være perfekt og man gjør det som funker for seg og sin familie 😊

Her var det mye jeg kjente meg igjen i! Så befriende med en «uperfekt mammatråd». 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ammer min 3,5 åring. 

Her er det mye dømming på nett,venner og familie. 

Anonymkode: 1c64d...d9a

• Liker 25
Skrevet

Ungene fikk sove i vår seng hvis de våknet om natta. Ble ganske trangt innimellom. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

For en befriende «uperfekt mammatråd» som en tidligere her nevnte! 😀

Har gitt begge ungene MME ganske fort etter fødsel. Det har ikke gått rett hjem hos enkelte i det såkalte «mammapolitiet». For ikke å snakke om ammepolitiet! 

Noen dager blir det litt for mye TV, og noen ganger er vi til og med inne og koser oss selv om sola skinner! Man må jo ut i finværet må vite 😛 

Anonymkode: dbd91...6a5

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Også hender det at vi ordner oss såkalt «barnefri», jfr. en annen tråd her. 😁

Anonymkode: dbd91...6a5

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Snuste mens jeg ammet (ikke når jeg var gravid da). Skal sies at det fortsatt anbefales å amme foran MME selv om man røyker eller snuser men er ekstremt mange negative holdninger mot dette så jeg gjorde det ikke akkurat åpenlyst 

Anonymkode: ac7c6...993

• Liker 6
Skrevet

Vi har hatt hull i sikkerhetsnettet på trampolina i sikkert to år... Og der hoppes det hver dag... 

• Liker 15
Skrevet

De er ganske store nå og trenger ikke konstant tilsyn, men

Jeg har sluppet de ut, alene (skrekk&gru)

Vet ikke helt hva de gjør i løpet av dagen men de springer nå ut i 9 tia, er kanskje innom for proviant i 14tia, og kommer tilbake i 19-20 tia. Gidder ikke spørre. Om de lager noe skummelt frå jeg vel finne ut av det på ett punkt. Sannsynligheten er at de er på løkkebanen eller oppi skogen og bygger noe. Kidz som ikke er her og gnåler mamma er de beste ungene. Kjenner faren, ungene er like. De tester noen grenser og bryr seg ikke om småkutt og skrubbsår.

De bruker lite Ipad da-

Og vasker sine egne klær.

Oppfostret på MME og leverposteinmøllebrødskiive.

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...