Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så sint på politiet.

Er det flere som har opplevd dårlige erfaringer med politiet?

Anonymkode: 5e6e0...79b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du sint? 

Har møtt politiet både i forbindelse med å bli innlagt på psykiatrisk, gjennom å være markør på øvelser de har deltatt på og jeg har også samarbeidet med dem gjennom den frivillige organisasjonen jeg er med i. Har hittill bare god erfaring med politiet som helhet og har fått et godt inntrykk av de politibetjentene jeg har møtt.

Anonymkode: ce6fd...7f8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en samboer som var rasende på politi. Sint for at de gjorde jobben sin og han ble dømt for tyveri. Var politiets feil at han hadde anmerkninger. 

Anonymkode: 55726...160

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

For det meste har de vært veldig grei mot meg, men noen av de har derimot ikke vært det. Så jeg er sint på et par stk, og med god grunn. I hvert fall ifølge advokaten min, men, det hjalp ikke mye i retten. Da er det ord mot ord, og hvem tror vel på den psykisk syke framfor den i uniform. 

Likevel. Stort sett har de behandlet meg svært respektfullt og har ikke brukt mer makt enn nødvendig. 

Anonymkode: d2294...0ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sint på politiet på Hamar fordi de myrder hunder uten grunn og uten lov og dom.

Anonymkode: 519ca...a3e

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er sint på politiet på Hamar fordi de myrder hunder uten grunn og uten lov og dom.

Samme her. De gjør det samme med katter

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det meste har de vært veldig grei mot meg, men noen av de har derimot ikke vært det. Så jeg er sint på et par stk, og med god grunn. I hvert fall ifølge advokaten min, men, det hjalp ikke mye i retten. Da er det ord mot ord, og hvem tror vel på den psykisk syke framfor den i uniform. 

Likevel. Stort sett har de behandlet meg svært respektfullt og har ikke brukt mer makt enn nødvendig. 

Advokaten vil jo alltid være på samme lag som deg. 

Anonymkode: ce825...d2e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en grunn til at disse hundene blir avlivet. De er ofte alvorlig syke og/eller aggressive.

Anonymkode: 5395f...478

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, politiet er bare hyggelig. Veldig glad for at vi har så gode politifolk i Norge.

Anonymkode: 490a7...b82

• Liker 5
Skrevet

Folk som er sint på politiet har som regel kun seg selv å takke.... Takk og lov for norsk politi! 

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, Amberleaf skrev:

Folk som er sint på politiet har som regel kun seg selv å takke.... Takk og lov for norsk politi! 

Det tenker jeg også. Er du sint på politiet så har man seg selv å takke. 

• Liker 3
Gjest AlbertEinstein
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en grunn til at disse hundene blir avlivet. De er ofte alvorlig syke og/eller aggressive.

Anonymkode: 5395f...478

Endelig litt common sense. Dessuten må man skille mellom rettsvern for dyr og mennesker her. Blir helt idiotisk å hevde at det skal gjennomføres rettsprosess osv før politiet kan avlive dyr. Dette må falle innenfor politiets skjønnsområdet.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Amberleaf skrev:

Ok, og takk for den nå føler jeg meg mye bedre!

....Og folk som er sint på NAV har som regel kun seg selv å takke... takk og lov for at NAV ikke gir ut uføretrygd og aap til hvermansen som er bittelitt utbrent eller lei seg og ikke gidder å jobbe!

AnonymBruker
Skrevet

En jeg kjenner opplevde faktisk at politiet dukket opp hjemme hos ham midt på natten, kastet ham på glattcelle i flere dager, ransaket hjemmet hans (og ødela blant annet ytterdør og mange eiendeler i denne prosessen) pluss tok inn bilen hans og skrudde den fra hverandre for å lete etter beviser.   

I tillegg tok de med seg mobiltelefon, datamaskin og annet elektronikk som han hadde liggende. Selv om han var uskyldig og politiet hadde tatt feil person, så tok det fremdeles flere MÅNEDER før han fikk tilbake alle disse tingene sine. En del at det var uansett ødelagt, og bilder, dokumenter og sånne ting var plutselig fjernet / umulig å tak i på harddisken. Så en god del minner som var fortapt for godt. 

Så viser det seg at han selvfølgelig var 100 % uskyldig, og at politiet hadde tatt helt feil person. De presterer faktisk det kunststykket å gå løs på ham, isteden for den personen de faktisk var ute etter. Men de klarte ikke å finne noe som helst på denne andre personen heller. Så temmelig mye bryderi og bråk for null og niks nytte / effekt.  

Anonymkode: b24e7...3c2

AnonymBruker
Skrevet

Ja, var en politimann jeg fikk i vrangstrupen. Mamma ble nesten drept av stefaren min, og han raserte huset og knuste mange vindu når mamma klarte å rømme. Når mamma ble intervjuet av politiet, så spurte politimannen hva hun hadde gjort som fikk han til å reagere slik? For han kunne ikke klikket slik uten provokasjon, og kom med stikk som var anklagende mot henne. Han var en kødd. Mener å huske at andre i politiet reagerte på oppførselen, så han var nødt å be om unnskyldning til mamma senere. 

Det viste seg at stefaren min hadde gjort dette før, men ingen i familien hans advarte mamma. 

Men jeg er ikke sint på politiet, men jeg må si at jeg tror den mannen hadde valgt feil jobb om det er slik han møtte de som var utsatt for familievold. 

Anonymkode: 5c9a1...c91

Skrevet (endret)
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så sint på politiet.

Er det flere som har opplevd dårlige erfaringer med politiet?

I hue mitt er det ¨det gamle politiet, -og det nye¨. -Altså før, og etter att høyskole ble standarden.

Men, -¨det gamle¨ politiet har reddet livet på meg flere ganger, på flere måter...

Ble pågrepet som drittunge, -alle på Norges sørste kammer kunne fornavnet mitt på 100 meters avstand, sett bakfra.

Bilen stoppet ved en liten ¨skog¨\park. ¨VISSTE¨ Hva som kom... Grisebank, trodde jeg...

Senior satte meg ned på en benk, -så lenge på meg... Spurte, -A. Hva er det du driver med...

Hvordan tror du livet til xxx og xxx, er om 2 år... -Alle kompiser var 4 år eller mer eldre enn meg, -mange hadde begynt å leke med Heroin...

Skulle vært på skole jeg, -han sa. -Gå HJEM nå. ... -Og kastet Hasjen min i Akerselva...

Tror muligens HAN reddet livet mitt, -fikk meg til å ¨skru på hjærnen¨, -tenke litt...

Nylig dealet med de, -påtaleunnlatelse i en ¨alvorlig¨ sak, -som aktor så bakgrunnen for. Samme politijurist brukte forgie sak som grunn til å kreve en særdeles ¨billig¨ straff for noe jeg gjorde 3 uker etterpå, -ba retten se det i sammenheng. 

Skjønner ikke hvilket land i Værden som kan hevde å ha ett bedre politi enn Norge... :vetikke:

Edit... Er ikke kriminal kjeltring jeg, men noen ganger må man ¨ta grep¨, -for å løse oppdrag. -Få ting rekti...

a.

Endret av Sliten&kjørt52
Sannhet !
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Sliten&kjørt52 skrev:

I hue mitt er det ¨det gamle politiet, -og det nye¨. -Altså før, og etter att høyskole ble standarden.

Men, -¨det gamle¨ politiet har reddet livet på meg flere ganger, på flere måter...

Ble pågrepet som drittunge, -alle på Norges sørste kammer kunne fornavnet mitt på 100 meters avstand, sett bakfra.

Bilen stoppet ved en liten ¨skog¨\park. ¨VISSTE¨ Hva som kom... Grisebank, trodde jeg...

Senior satte meg ned på en benk, -så lenge på meg... Spurte, -A. Hva er det du driver med...

Hvordan tror du livet til xxx og xxx, er om 2 år... -Alle kompiser var 4 år eller mer eldre enn meg, -mange hadde begynt å leke med Heroin...

Skulle vært på skole jeg, -han sa. -Gå HJEM nå. ... -Og kastet Hasjen min i Akerselva...

Tror muligens HAN reddet livet mitt, -fikk meg til å ¨skru på hjærnen¨, -tenke litt...

Nylig dealet med de, -påtaleunnlatelse i en ¨alvorlig¨ sak, -som aktor så bakgrunnen for. Samme politijurist brukte forgie sak som grunn til å kreve en særdeles ¨billig¨ straff for noe jeg gjorde 3 uker etterpå, -ba retten se det i sammenheng. 

Skjønner ikke hvilket land i Værden som kan hevde å ha ett bedre politi enn Norge... :vetikke:

Edit... Er ikke kriminal kjeltring jeg, men noen ganger må man ¨ta grep¨, -for å løse oppdrag. -Få ting rekti...

a.

Men er du sint på politiet fordi en politimann ba deg "gå HJEM" og kastet hasjen din i akerselva? Har du ikke opplevd verre ting med de enn det? Jeg har selv opplevd å blitt kastet i bakken med håndjern på bak kun fordi jeg sa imot en litt vel høy politmann 1 gang (altså jeg sto ikke der og terget han gjentatte ganger). Har også blitt kalt diverse navn av de som drittunge. Greit nok at jeg var en drittunge, men trenger voksne oppegående politifolk å kalle en sårbar 15år gammel liten unge for en drittunge kun fordi den prøvde å ta selvmord? 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Advokaten vil jo alltid være på samme lag som deg. 

Anonymkode: ce825...d2e

Nå vet ikke du hva saken dreier seg om og kan dermed ikke uttale deg. :) Jeg har snakket med behandlere om situasjonen også som mener det er helt bak mål at de anmeldte meg. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er du sint på politiet fordi en politimann ba deg "gå HJEM" og kastet hasjen din i akerselva? Har du ikke opplevd verre ting med de enn det?

IKKE sint på politiet jeg, -men ¨hatet de¨ som sinna og frustrert guttunge... De kom å ¨stjal mamma¨ noen ganger, da hun trengte tvangsinnleggelse... -I ¨gamle dager¨ hendte det jeg fikk bank, -blitt kjørt på i 60 Km\t på motorsykkel, hivi i panseret på bil så det ble skikkelig bulk av hodet mitt, og litt sånn. Men, var jeg som ba om bråk... Var litt røffere stil før.

Som sagt, mener vi har ett politi i værdensklasse jeg. 

a.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...