sixx Skrevet 10. mai 2005 #21 Skrevet 10. mai 2005 Har vanlige dagslinser, men hender jevnlig at jeg sover med dem på også, uten noen problemer der. "testet" engang om det kunne ha noen negativ effekt at jeg sov med dem, ved å bruke linsene i 2-3 dager hver et par uker rett før jeg skulle til synskontroll.. Og han fant ingenting galt da heller, så det er nok ganske greit.. Du gir øynene dine skikkelig "juling". På kort sikt merker du (som du selv nevner) ingen ting....da er både blodårer og hornhinne så inntakt at den tåler en støyt. Det er langtidsskadene som er farlige...og de vil du garantert få hvis du fortsetter sånn. Stadige infeksjoner...karinnvekst ..osv. Hvor lenge vil du ha synet ditt....til du blir 50 eller til du blir 70? Uansett vil du bli en tidlig brillebruker hvis du ikke er mer forsiktig med øynene dine. (Jeg har ikke noe med hvordan du tar vare på øynene dine, men de er så viktige...og siden jeg vet en del om dette...så vil jeg si i fra så du får en mulighet til å endre linsebruken din før det er for sent).
la_luz Skrevet 10. mai 2005 #22 Skrevet 10. mai 2005 Har brukt linser masse i mange aar. For to uker siden hadde jeg faat et rift i oyet og fikk betenelse i det. Maatte paa sykehuset og greier, ble sikkelig skremt. Hadde faat hornhinne betennelse. Sengeliggende i to uker - kunne ikke se paa lyset. Kunne ha mistet synet delvis. Bruker briller paa en mnd etterpaa. Legen sa at det ikke var vanlig aa faa det igjen. Jeg er ingen brille fan, men jeg skal bruke mye mer briller i fremtiden. Har bare ett sett med oyer. Bruk linser med maate, og invister heller i noen kule briller. Jeg har vert noye med hygene, og trodde ikke det var noe farlig aa bruke mye linser, og det er det vel heller ikke, men husk at oyet trenger luft. Bakterier trives der hvor det er lite luft. Ikke skjonner jeg folk som tor og gaa med niigt and day linser. Ta det optikern sier alvorlig - det er nok ikke noe de finner paa
Elze Skrevet 10. mai 2005 #23 Skrevet 10. mai 2005 Jeg bruker linsene mine fra jeg står opp om morgenen til jeg legger meg om kvelden, hver dag. I helgene tar jeg dem riktignok på litt seinere, hvis jeg skal være hjemme hele dagen hender det at de ikke kommer på i det hele tatt. Dette har jeg gjort i over tjue år - og har ikke hatt noen problemer, noen gang. Går til kontroll to ganger i året og alt ser bra ut.
Gjest *Fiona* Skrevet 10. mai 2005 #24 Skrevet 10. mai 2005 *panikk* Har lest igjennom her og angrer nesten litt Har ikke vært på linsekontroll på to år, og nå var det bare fordi jeg MÅTTE, jeg ødela en linse... måtte ha både briller og linser nå, 8000 kroner takk *hjelp* Har brukt halvårslinser, og de har sittet på fra jeg står opp til jeg har lagt meg, og sant og si har det hendt jeg har havnet et annet sted enn hjemme og da har de jammen sittet på da også... har fått dem av engang utpå søndagen når jeg har surret meg hjem. Øynene mine var heldigvis helt fine, men jeg får litt lyst til å være mer forsiktig nå. Har ikke hatt noen problemer, det kan bli tørt og ekkelt etter en lang dag foran pc'en men bortsett fra det må jeg si det funker bra. Men jeg skal stelle litt penere med øynene nå ja... Og prøve mascara ment for linsebrukere, for eksempel. Virker ekstremt lite fristende å ikke ha muligheten til å bruke linser, for brillene mine må spesialslipes og er av typen tidlig colabunn
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå