signatur Skrevet 3. august 2019 #1 Skrevet 3. august 2019 Jeg har fått meg ny jobb og har sagt at jeg har en oppsigelsestid på 3 måneder. Leste kontrakten min på den jobben jeg har nå og der står det faktisk 6! måneder. Kan de virkelig holde meg igjen så lenge? Jeg har jobbet der i ett år nå.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #2 Skrevet 3. august 2019 Såklart, du har jo skrivd under på det. Må lese kontraktene før du signerer veit du. Anonymkode: b754b...2b6 2
signatur Skrevet 3. august 2019 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Såklart, du har jo skrivd under på det. Må lese kontraktene før du signerer veit du. Anonymkode: b754b...2b6 Ja, leste den for ett år siden. Men synes bare at 6 måneder var veldig lenge.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #4 Skrevet 3. august 2019 Det var ganske lenge ja, men det er ingenting i veien for å snakke med sjefen din og mulig ordne en raskere avskjed. Anonymkode: 1495b...5c9
signatur Skrevet 3. august 2019 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2019 Jeg må nok gjøre det- Det er nok en liten triks for å gjøre det vanskelig for folk å slutte.
Egenskap Skrevet 3. august 2019 #6 Skrevet 3. august 2019 24 minutter siden, signatur skrev: Jeg har fått meg ny jobb og har sagt at jeg har en oppsigelsestid på 3 måneder. Leste kontrakten min på den jobben jeg har nå og der står det faktisk 6! måneder. Kan de virkelig holde meg igjen så lenge? Jeg har jobbet der i ett år nå. rart, når jeg hadde jobbet 8 måneder i en bedrift så hadde jeg kun 1 måned oppsigelsestid
signatur Skrevet 4. august 2019 Forfatter #7 Skrevet 4. august 2019 13 timer siden, Egenskap skrev: rart, når jeg hadde jobbet 8 måneder i en bedrift så hadde jeg kun 1 måned oppsigelsestid Ja, trodde det kanskje var noe regler for sånt, men ser ikke sånn ut
Gjest Juks Skrevet 4. august 2019 #8 Skrevet 4. august 2019 Hadde det ikke stått spesifisert 6 mnd oppsigelsestid i kontrakten, så hadde du bare hatt 1 måned iht. AML og oppsigelse. Men siden du har avtalt 6 mnd, så blir det nok dette. Merk også at det er fra den 1. i måneden, så sier du opp NÅ har du på papiret nesten 7 måneder oppsigelsesfrist. Her må du bare krype til korset og prøve å få til en deal med nåværende arbeidsgiver. Kanskje er dem villig til å slippe deg tidligere. Du får gi og ta i slike forhandlinger, hvis noen "krav" skal bli rettet mot deg også. Lykke til
signatur Skrevet 4. august 2019 Forfatter #9 Skrevet 4. august 2019 16 minutter siden, Juks skrev: Hadde det ikke stått spesifisert 6 mnd oppsigelsestid i kontrakten, så hadde du bare hatt 1 måned iht. AML og oppsigelse. Men siden du har avtalt 6 mnd, så blir det nok dette. Merk også at det er fra den 1. i måneden, så sier du opp NÅ har du på papiret nesten 7 måneder oppsigelsesfrist. Her må du bare krype til korset og prøve å få til en deal med nåværende arbeidsgiver. Kanskje er dem villig til å slippe deg tidligere. Du får gi og ta i slike forhandlinger, hvis noen "krav" skal bli rettet mot deg også. Lykke til Ja, jeg har vel ikke noen andre valg, håper det går fint. Takk
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #10 Skrevet 4. august 2019 23 timer siden, signatur skrev: Jeg må nok gjøre det- Det er nok en liten triks for å gjøre det vanskelig for folk å slutte. Dette går jo begge veier. Hvis de skal si opp deg har du hele 6 mnd med lønn og mye bedre tid til å finne deg ny jobb. En god trygghet Anonymkode: 21a0d...d1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå