Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått meg ny jobb og har sagt at jeg har en oppsigelsestid på 3 måneder. Leste kontrakten min på den jobben jeg har nå og der står det faktisk 6! måneder.
Kan de virkelig holde meg igjen så lenge? Jeg har jobbet der i ett år nå.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Såklart, du har jo skrivd under på det. Må lese kontraktene før du signerer veit du. 

Anonymkode: b754b...2b6

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såklart, du har jo skrivd under på det. Må lese kontraktene før du signerer veit du. 

Anonymkode: b754b...2b6

Ja, leste den for ett år siden. Men synes bare at 6 måneder var veldig lenge. 

AnonymBruker
Skrevet

Det var ganske lenge ja, men det er ingenting i veien for å snakke med sjefen din og mulig ordne en raskere avskjed.

Anonymkode: 1495b...5c9

Skrevet

Jeg må nok gjøre det-
Det er nok en liten triks for å gjøre det vanskelig for folk å slutte. 

Skrevet
24 minutter siden, signatur skrev:

Jeg har fått meg ny jobb og har sagt at jeg har en oppsigelsestid på 3 måneder. Leste kontrakten min på den jobben jeg har nå og der står det faktisk 6! måneder.
Kan de virkelig holde meg igjen så lenge? Jeg har jobbet der i ett år nå.

rart, når jeg hadde jobbet 8 måneder i en bedrift så hadde jeg kun 1 måned oppsigelsestid

Skrevet
13 timer siden, Egenskap skrev:

rart, når jeg hadde jobbet 8 måneder i en bedrift så hadde jeg kun 1 måned oppsigelsestid

Ja, trodde det kanskje var noe regler for sånt, men ser ikke sånn ut

Skrevet

Hadde det ikke stått spesifisert 6 mnd oppsigelsestid i kontrakten, så hadde du bare hatt 1 måned iht. AML og oppsigelse. Men siden du har avtalt 6 mnd, så blir det nok dette. Merk også at det er fra den 1. i måneden, så sier du opp NÅ har du på papiret nesten 7 måneder oppsigelsesfrist. 

Her må du bare krype til korset og prøve å få til en deal med nåværende arbeidsgiver. Kanskje er dem villig til å slippe deg tidligere. Du får gi og ta i slike forhandlinger, hvis noen "krav" skal bli rettet mot deg også. Lykke til :) 

Skrevet
16 minutter siden, Juks skrev:

Hadde det ikke stått spesifisert 6 mnd oppsigelsestid i kontrakten, så hadde du bare hatt 1 måned iht. AML og oppsigelse. Men siden du har avtalt 6 mnd, så blir det nok dette. Merk også at det er fra den 1. i måneden, så sier du opp NÅ har du på papiret nesten 7 måneder oppsigelsesfrist. 

Her må du bare krype til korset og prøve å få til en deal med nåværende arbeidsgiver. Kanskje er dem villig til å slippe deg tidligere. Du får gi og ta i slike forhandlinger, hvis noen "krav" skal bli rettet mot deg også. Lykke til :) 

Ja, jeg har vel ikke noen andre valg, håper det går fint. Takk :)

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, signatur skrev:

Jeg må nok gjøre det-
Det er nok en liten triks for å gjøre det vanskelig for folk å slutte. 

Dette går jo begge veier. Hvis de skal si opp deg har du hele 6 mnd med lønn og mye bedre tid til å finne deg ny jobb. En god trygghet

Anonymkode: 21a0d...d1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...