Gå til innhold

Hvorfor er du frivillig singel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg savner at folk snakker med hverandre når de er ute. Og så liker jeg bedre at folk deltar ute heller enn å bare sitte hjemme. Jeg møter ingen, hverken på jobb, skole, trening, ellers fordi alle sitter jo bare hjemme og spiller. 

Anonymkode: 396f7...1d0

går på fjellturer, er det der du å treffe for en prat og kaffekopp?

Anonymkode: 892f5...902

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

går på fjellturer, er det der du å treffe for en prat og kaffekopp?

Jeg har ingen å gå med og ingen prater jo med fremmede der heller. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen å gå med og ingen prater jo med fremmede der heller. 

vurderer å bytte landsdel?

Skrevet

Jeg har simpelthen gitt opp. Syns ikke mange kvinner (eller menn!) i dag har gode holdninger og verdier, samt at jeg bare gang på gang får bekreftet at det ikke er bra nok å være gjennomsnittlig.

Hvis man som mann skal bli vurdert som partner må man ha noe spesielt, føles det som. Det er så mange krav, at man kan bli helt tullerusk bare ved tanken.

Det som er mest plagsomt er å lese alle trådene hvor mannen har forlatt dama, enten gravid eller alene med et eller flere barn. Spesielt for en som er en potensiell familiemann, men som rett og slett nå har mistet motet og troa.

• Liker 1
Skrevet
På 3.8.2019 den 20.35, AnonymBruker skrev:

Kjærester har aldri tilført noe positivt i livet mitt. Jeg har kun fått det verre enn noensinne av forhold, og har seriøst aldri blitt behandlet så dårlig som av andre mennesker, noen gang, som det jeg har blitt av menn som har kalt seg kjæresten min. 

Anonymkode: 74fcf...444

Bortsett fra min første kjæreste da jeg var tenåring, kan jeg skrive under på dette. 

Nei, ingen «bad boys», helt normale menn. 

Det er klart man vet at det finnes bra menn der ute, men å få styre sitt eget liv og holde på med sine egne greier er så befriende at jeg ikke er fristet til å lete etter «den rette». Sølibat er en lav pris å betale for frihet.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg savner at folk snakker med hverandre når de er ute. Og så liker jeg bedre at folk deltar ute heller enn å bare sitte hjemme. Jeg møter ingen, hverken på jobb, skole, trening, ellers fordi alle sitter jo bare hjemme og spiller. 

Det skal vel litt til å få full klaff på jobb eller trening, er nok lettere om du har en hobby. 

Anonymkode: d449e...afd

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Fornuftig-mann skrev:

Jeg har simpelthen gitt opp. Syns ikke mange kvinner (eller menn!) i dag har gode holdninger og verdier, samt at jeg bare gang på gang får bekreftet at det ikke er bra nok å være gjennomsnittlig.

Hvis man som mann skal bli vurdert som partner må man ha noe spesielt, føles det som. Det er så mange krav, at man kan bli helt tullerusk bare ved tanken.

Det som er mest plagsomt er å lese alle trådene hvor mannen har forlatt dama, enten gravid eller alene med et eller flere barn. Spesielt for en som er en potensiell familiemann, men som rett og slett nå har mistet motet og troa.

Folk som skriver "kravlister" er ofte uerfarne og vet ikke hva de ser etter. Det er andre boller når man møter et menneske man matcher med. 

Har ikke du krav, hvis du synes majoriteten har dårlige holdninger/verdier? 

Hvorfor plager andres samlivsbrudd deg? Er det fordi du tenker at du ikke kunne vært del av et brudd? 

Anonymkode: d449e...afd

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Fornuftig-mann skrev:

Joda vi finnes. Er også helt vanlig og trives med det. Hvor bor du? 😉😊

Anonymkode: 95532...fb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Usikker på om jeg er frivillig eller ufrivillig singel. Men er en beskjeden og konfliktsky gutt som utenpå ser gjennomsnittlig ut, kanskje over snittet på gode dager men har ikke klart å utvikle en spennende personlighet som må til for å tiltrekke gjennomsnittlige, pene jenter. 

Årsaken vet jeg delvis skyldes plassen jeg vokste opp på, og jeg husker tenåringsperioden som usikker, jeg ble litt utenfor på ungdomsskolen og siden det gikk mange drittfolk på skolen og jeg gikk rundt uten å få bekreftelse på at jeg gjorde noe riktig, gikk det litt til helvete sosialt og jeg brukte heller mesteparten av tiden på gaming og ble lat og småtjukk. Mer interessert i spill og forum enn det som skjedde på skolen eller hvilke fester som foregikk.

Situasjonen bedret seg ikke, de eneste jeg likte å tilbringe tid med på fritiden var de 3-4 småsære vennene mine, som alle var altfor glad i junk og tv-serier, så veldig få jenter vil være med dem pga. det.

Årene har gått så fort, og jeg har for lengst innsett hvor lat og patetisk jeg var. Jeg var aldri frempå og sånn sett veldig lite synlig blant folk så er ikke rart at jeg aldri fikk fest-invitasjoner. Har tenkt flere ganger på om jeg utviklet en mild form for asperger ila. ungdomsperioden eller om det "bare" er sterk sosial angst. Jeg har uansett prøvd å endre på situasjonen min de senere årene men opplever at jeg ligger et godt stykke bak jevnaldrende gutter som får seg jenter. Ting som sjarm, utstråling og sosiale ferdigheter har gått upåaktet hen for min del. 

På hjemstedet bor det et par tusen mennesker og en liten busstur unna 7 tusen til. Men det fins få muligheter for å møte folk, da det er knapt cafeér og kun én eller to puber hvor det stort sett bare er godt voksne bygdefolk som sitter der, typisk tidligere lærere og sånt. Eneste klubbvirksomhet virker å være fotball men da skal det mye innsats til for å bli en del av gruppa (og man får seg kompiser der men ikke kjæreste nødvendigvis).

Nærmeste by er litt for langt unna og jeg vet ikke hvor jeg skal gå for å få sosial omgangskrets der, hadde muligheten for noen år siden men jeg trakk meg tilbake og da spolerte jeg mange muligheter for meg selv. De vennene jeg har i dag er vanskelige å ta seg med ut på byen f. eks, han ene mangler selvtillit og frykter jeg vil spolere sjansene han eventuelt kan få siden han er overvektig, og han andre er ikke en sosial type, ikke er han gjennomsnittlig kjekk heller og er ganske klossete ellers. Han setter meg i et dårlig lys siden han mangler selvinnsikt og sosiale antenner...

Så har rett og slett veldig få muligheter, og mitt sosiale nettverk er begrenset i tillegg. Personligheten min har stagnert pga. sosial angst, og utdanninger som virker interessante har jeg ikke nok poeng til å komme inn på.

Er nok mange som meg i dag, og at andre folk i dag kan søke opp profilen din og se hvor lite følgere/ensomt liv man har, og vice-versa; gjør alt bare dobbelt så bittert. Men det er ekstra vanskelig når man bor på et lite sted, og etterhvert er det ikke mye vits i å gå ut døra annet enn å gå på butikken, for de andre som klarte seg greit er opptatt med sine omgangskretser, studere hjemme, jobbe eller har flyttet vekk.

Anonymkode: dc6e5...9c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg totalt fanget i forhold, som mann er man jo totalt styrt av kvinnen i dag. Ellers hyler de jo, skal alltid ha viljen sin. Dagens kvinner er ikke mye å samle på, skjønner ikke menn som orker det.

Kvinner for meg i dag er kun sex, av og til.

Anonymkode: 65ff2...b24

AnonymBruker
Skrevet
På 4.8.2019 den 9.34, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg ble brutalt dumpet og byttet ut over natten. At et menneske kan gjøre noe så slemt tar tid å komme over. Jeg klarer ikke bli forelsket når man en dag blir dumpet likevel. Menn klarer ikke være trofaste og holde seg kun til en. Etter 17 år ble jeg byttet ut med ei yngre og barnløs. Takk for den!!!

Anonymkode: 95532...fb9

Av samme årsak som dette. Har blitt kastet og byttet ut av begge eksene mine som jeg har hatt lange, seriøse forhold med (samboere). Etter noen år der forholdet ikke er like spennende lenger, kaster de meg vekk og erstatter meg med en ny og spennende dame. Mye bedre å være singel og møte menn i ny og ne uten at det er noe seriøst, sånn at man slipper å bli såret.

Anonymkode: e37f3...ebd

• Liker 2
Skrevet

Spiller trekkspill, så da trur jeg det er best for begge parter at jeg er alene 😊🤣😉

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, Kennyboy skrev:

Spiller trekkspill, så da trur jeg det er best for begge parter at jeg er alene 😊🤣😉

Jeg har ingenting imot trekkspill  -  så lenge det høres bra ut. :)  Og jeg er ingen olding, men en passe voksen jente/dame. Før var det visst bare "gamle" mennesker som likte trekkspill, men så lenge det høres bra ut, så hvorfor ikke? Spiller ingen instrumenter selv, da, men synes det er fint å høre på andre som kan spille et eller annet instrument, -  piano, fløyte, trekkspill, osv.

Anonymkode: 7a40f...d10

Skrevet
På 3.8.2019 den 20.22, AnonymBruker skrev:

Er det noen her, som av ulike årsaker, har slått fra seg det å finne en partner? Nå mener jeg ikke sånne "Heheheh, skal aldri se på en mann igjen", etter en dårlig date, men dere andre, som ikke snakker i affekt, men som har tatt dette valget på rasjonelt grunnlag over tid. 

Hva fikk dere til å ta dette valget? 

Anonymkode: a0fce...7ad

Trives best med selvstendigheten og friheten man har som singel, så det skal mye til for at jeg skal vurdere å gi slipp på det.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingenting imot trekkspill  -  så lenge det høres bra ut. :) Og jeg er ingen olding, men en passe voksen jente/dame. Før var det visst bare "gamle" mennesker som likte trekkspill, men så lenge det høres bra ut, så hvorfor ikke? Spiller ingen instrumenter selv, da, men synes det er fint å høre på andre som kan spille et eller annet instrument, -  piano, fløyte, trekkspill, osv.

Anonymkode: 7a40f...d10

Moro å høre at du ikke er olding å liker trekkspillmusikk..;) Tru kanskje det ikke er så mange unge som liker det... Om jeg er bra eller ikke får andre vurdere..men er nå i en trekkspillklubb som er mye rundt å spiller.. Men skulle jeg blitt sammen med ei, så måtte hun likt trekkspillmusikk..tror jeg..;)

Skrevet

Er kvinne og nærmer meg midten av 20-åra. Vært singel siden jeg var 20 og føler de to forholdene jeg hadde før det var ikke særlig bra for meg da jeg var ung og dum og ikke hadde funnet meg selv enda og gav alt for dem osv. Jeg har vokst veldig på de årene jeg har vært singel og er nå glad i livet som singel da jeg har mange hobbyer jeg vil prøve ut og nå når jeg er ferdig å studere føler jeg virkelig at jeg kan leve livet og reise alene osv. Det er også meget usikkert hvor jeg blir å bo de neste åra, så det er litt stress om jeg må forplikte meg og jeg er redd for at om jeg forelsker meg i noen at jeg ikke vil greie å prioritere de tingene jeg synes er viktig for meg nå. Jeg er redd for at et forhold vil begrense meg akkurat nå. 

Jeg har datet noen menn det siste året og har nok vært noe uheldig, men samtidig føler jeg at veldig mange menn på min alder og frem til begynnelsen av 30-årene er for umodne. Jeg føler kort sagt at de jeg har datet har gitt meg så mye mer negativt enn positivt følelsesmessig, og for meg om jeg skal begynne å treffe noen igjen så skal det være en person som gir meg gode følelser. Om noen så mye som prøver å spille spill eller leke dramaqueen så blir det rett ut av mitt liv ihvertfall. 

Det eneste jeg kjenner på er at jeg innimellom savner nærkontakt med en mann og savner innimellom å ha noen å komme hjem til etter jobb osv. Men jeg har lyst å være singel i alle fall 1 år til og så får vi se hva som skjer etter det. Da vil jeg i alle fall finne meg en mann som er villig til å bli med på mine superaktive ferieturer og gjerne en som driver aktivt med de samme sportene som jeg gjør sånn at vi kan gjøre det sammen på ferie for eksempel. 

Anonymkode: f85a5...844

Skrevet
På 6.8.2019 den 22.38, Fornuftig-mann skrev:

Det er mange middelmådige, kjedelige og regelrett stygge menn som har dame. Så istedenfor å beskytte deg selv med disse konspirasjonsteoriene bør du kanskje prøve en annen strategi eller framgangsmåte når du flørter eller dater. Sikker på at det er en fin dame til deg også der ute. 😊

Skrevet
Akkurat nå, Elefantenirommet skrev:

Det er mange middelmådige, kjedelige og regelrett stygge menn som har dame. Så istedenfor å beskytte deg selv med disse konspirasjonsteoriene bør du kanskje prøve en annen strategi eller framgangsmåte når du flørter eller dater. Sikker på at det er en fin dame til deg også der ute. 😊

Hadde man skrevet noe slikt om kvinner, så hadde helvete brutt løs.

Anonymkode: 73a2d...b6a

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde man skrevet noe slikt om kvinner, så hadde helvete brutt løs.

Anonymkode: 73a2d...b6a

Finnes da mange stygge damer som har mann.

Ser ut som om poenget fløy over hodet på deg — poenget var altså at selv om man anser seg selv som mindre pen, gjennomsnittlig eller hva som helst, så er jo ikke det alles mening. 

Hvis du ser rundt deg, så ser du at alle slags folk har kjæreste, på samme måte som alle slags folk er single. Både såkalt pene og såkalt stygge.

Hans innlegg om at han ikke kan få seg dame fordi han er gjennomsnittelig henger ikke på greip. Og det er jo en bra ting. 😊👍

• 1 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.8.2019 den 20.35):

Kjærester har aldri tilført noe positivt i livet mitt. Jeg har kun fått det verre enn noensinne av forhold, og har seriøst aldri blitt behandlet så dårlig som av andre mennesker, noen gang, som det jeg har blitt av menn som har kalt seg kjæresten min. 

I tillegg syns jeg menn er en klamp om foten på et rent praktisk plan. De kan ingenting, er late, roter, slurver og er ekkel.

Anonymkode: 74fcf...444

Dette var som å lese om meg selv!

I en alder av 33 år kan jeg konkludere med at jeg ikke har blitt behandlet bra i et eneste forhold. Jeg har blitt kontrollert, bedratt, psykisk og/eller fysisk mishandlet og snyltet på.

Jeg har ikke høy utdanning eller inntekt, så det å date og innlede forhold er heller ikke noe jeg har råd til. Hver gang jeg har datet eller fått kjæreste så har det gått veldig utover egen økonomi. En mann som stadig overnatter og gjerne blir hele neste dag, kanskje en natt til. Man føler jo at man må handle inn og diske opp. Kanskje mannen har noen luksus varer han liker å kose seg med også, som f.eks Cola. Kan høres lite ut for andre, men for en med dårlig råd blir det dyrt å handle inn sånt. Økonomien min går rett vest hver gang jeg involverer meg med en mann, syntes det er flaut å si hvor dårlig råd jeg har og når jeg har sagt det har vedkommende blåst i det uansett, så lenge han får kost seg på min regning. 
Er også drittlei av sjalusi og kontrollering. For ikke å snakke om psykisk mishandling. Vold opplevde jeg også i mine yngre dager. 
Etter mitt siste endte samboerskap nå så satt jeg igjen med ingenting, han fikk presset seg til å kjøpe alt av mine møbler til gi bort pris. Jeg turte ikke ta opp kampen pga jeg var redd han. Pga han bor jeg for øyeblikket hos mine foreldre.. Føler at jeg nå har kommet til et punkt i livet hvor jeg skjønner at nok er nok. 

En stor trøst er i det minste at jeg har det mye bedre som singel, jeg syntes sex er oppskrytt og jeg elsker alenetid! 

Anonymkode: 76c37...536

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...