Gå til innhold

Hvorfor er du frivillig singel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bra mann som bidrar med hus og barn, men allikevel er han jo et minus regnskap. Synes alle venninner som blir skilt er gale som går inn i nye forhold. Hadde ikke hatt samvittighet til å gå fra samboer som jeg elsker, men gud så digg å slippe å ha en mann i huset. Skulle jeg bli skilt ville jeg nok datet, men aldri om jeg skulle bodd med en mann igjen. Skitne sokker, rot og gris, husk alt i livet mitt for meg osv. osv...nei så deilig å forholde seg til sitt eget og ikke bruke en firedel av inntekter på mat, kebab, cola og annet dritt å stappe i kjeften...samt tenk å kunne ha ett rent og ryddig hjem og hage:) drømme.....

Anonymkode: e9fae...234

• Liker 4
Gjest HarryDotter
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men veldig reell. 

Det er ikke sånn at jeg hater menn, synes alle er drittsekker eller engang misliker dem. Tvert om. Det er heller ikke snakk om at jeg er kommet over sånne følelser, jeg har aldri hatt dem, aldri hatt noe imot menn. Jeg har aldri hatt vansker med å plassere "skyld" der det hører hjemme eller se at mye av problemet etterhvert var min egen usikkerhet. Jeg kom bare til et punkt hvor det var enklere og mer praktisk å velge et liv uten en partner. 

Anonymkode: 38567...1d6

Og det er helt fair og grei grunn til å holde seg singel. Ingenting i veien for det :)

men ble litt trist av å se så mange kvinner som har hatt så dårlige erfaringer med menn at de regelrett hater dem. Samtidig tenker jeg da at vi har en fellesnevner der. Om man gang på gang møter på gale menn, er det ikke på tide å prøve nye arenaer eller nye miljøer? 

AnonymBruker
Skrevet

den dagen drama Queens forstår de rett og slett må bli voksne først før dem prøver seg på meg, så hvorfor ikke?

Anonymkode: 892f5...902

AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte å være singel i en veldig lang periode i livet mitt, fordi jeg rett og slett trives veldig godt med det. Syns ikke det er noe galt med menn, er bare en typisk person som trives veldig godt i eget selskap. 

Har truffet en mann som jeg dater nå da. Er forelsket og han er en snill og stabil fyr, men vil likevel ikke bli samboer. Trives fortsatt best med å bo alene. Det er vel bare sånn jeg er tror jeg. 

Anonymkode: 3e1d7...fa5

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg valgte å være singel i en veldig lang periode i livet mitt, fordi jeg rett og slett trives veldig godt med det. Syns ikke det er noe galt med menn, er bare en typisk person som trives veldig godt i eget selskap. 

Har truffet en mann som jeg dater nå da. Er forelsket og han er en snill og stabil fyr, men vil likevel ikke bli samboer. Trives fortsatt best med å bo alene. Det er vel bare sånn jeg er tror jeg. 

Finnes det noe sted i ditt tidslinje der du har blitt såret av mann som har gitt det utslaget? eller bor du bare et på sted der menn ikke har romantisk særtrekk og gir deg det ekstra som du trenger å erfare som ei kvinne?

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Finnes det noe sted i ditt tidslinje der du har blitt såret av mann som har gitt det utslaget? eller bor du bare et på sted der menn ikke har romantisk særtrekk og gir deg det ekstra som du trenger å erfare som ei kvinne?

Hadde jo noen mislykka forhold i ungdomstiden, men ikke så ille at det var traumatiserende på noen måte. 

Hvis man vil ha et godt forhold må man jo prioritere partneren sin. Møte familien hans, bli med på ting med hans venner og generelt ta hensyn til hans ønsker når det gjelder ting som ferie, bosted og så videre. Jeg er veldig glad i friheten med å bestemme alt sånt 100% selv og ikke måtte bruke tid på ting jeg ikke har så lyst til. Det er nok mye av grunnen til at jeg liker meg veldig godt som singel. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jo noen mislykka forhold i ungdomstiden, men ikke så ille at det var traumatiserende på noen måte. 

Hvis man vil ha et godt forhold må man jo prioritere partneren sin. Møte familien hans, bli med på ting med hans venner og generelt ta hensyn til hans ønsker når det gjelder ting som ferie, bosted og så videre. Jeg er veldig glad i friheten med å bestemme alt sånt 100% selv og ikke måtte bruke tid på ting jeg ikke har så lyst til. Det er nok mye av grunnen til at jeg liker meg veldig godt som singel. 

Godt reflektert. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

som om jeg skulle skrevet dette. har rett og slett ikke energi til et sett med mennesker til(familie, venner, kollegaer mm). og alt annet en partner innebærer, det å være samboer fortoner seg nå som en skjebne verre enn døden🤭

Anonymkode: 863d2...8e8

AnonymBruker
Skrevet
På 4.8.2019 den 9.25, AnonymBruker skrev:

Dater ikke bad boys, men alle menn hater meg og er slemme mot meg. Har aldri møtt en snill mann jeg, så det tror jeg ikke på fins. Men har blitt bedt om å ta selvmord mange ganger av menn da, så sånn er norske menn mot meg. Onde og slemme. Jeg kommer aldri over det :( 

Anonymkode: 07955...4c2

Du må leve i et spesielt miljø. 

Anonymkode: d449e...afd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en bra mann som bidrar med hus og barn, men allikevel er han jo et minus regnskap. Synes alle venninner som blir skilt er gale som går inn i nye forhold. Hadde ikke hatt samvittighet til å gå fra samboer som jeg elsker, men gud så digg å slippe å ha en mann i huset. Skulle jeg bli skilt ville jeg nok datet, men aldri om jeg skulle bodd med en mann igjen. Skitne sokker, rot og gris, husk alt i livet mitt for meg osv. osv...nei så deilig å forholde seg til sitt eget og ikke bruke en firedel av inntekter på mat, kebab, cola og annet dritt å stappe i kjeften...samt tenk å kunne ha ett rent og ryddig hjem og hage:) drømme.....

Anonymkode: e9fae...234

Hvis all reingjøring faller på deg, kan dere vel bestille byrå. Ta av kebab-og colabudsjettet.

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere damer som gang på gang faller for drittsekker og mener "menn er så fæle og jævlige alle sammen" hvorfor ikke gå for han som er så snill og grei heller? For han ville du aldri fått følelser for sier du, han kan du være venner med, men ingenting mer. For han klarer ikke vekke følelsene dine som han ville utro fyren du tydeligvis foretrekker.

Så slutt å si at "alle menn er jævlige" når det er dere selv som velger disse fæle mennene. Rart at dere ikke selv ser dette, enklere å si at alle menn er slemme?

Anonymkode: 20c12...030

Mange menn som ikke er så greie, framstår som snille gutter først. De har mindre erfaring, og blir lett provosert og sjalu av damas erfaring og "ville" sider. Alle tror at eksen min er en engel. Men under bruddet presterte han å si at han aldri har hatt så dype følelser for meg og at jeg uansett basically er ei hore og at han ser for seg noe bedre. Tror ikke helt på ham da han fortsatt er sjalu og stalkete flere mnd etter bruddet, men tror på at han ikke er bra for meg.

Skrevet

Som flere andre sa i starten, så trives jeg nok ikke å bo fast sammen med noen. Har alltid opplevd et press utenfra, at jeg må komme meg sammen med noen, og føler jeg blir sett mer og mindre ned/skjevt på fordi jeg ikke har gjort det.
Spesielt på arbeidsplassen var en del veldig opptatt av sånt. Hvorfor skulle de bry seg med hvordan jeg hadde det? Faktisk fikk jeg et inntrykk av at enkelte var misunnelig på meg som levte singel, at det var det som egentlig var problemet. 

Har hatt et fast forhold som fysisk varte en weekend( på hotell), ellers vært svært lite med kvinner. 
Har drømt om at en veldig sterk besluttsom kvinne hadde tatt tak i meg. Tatt styringen, vært boss men også forsvart og beskyttet meg og hjulpet meg. Så akkurat på den måten er jeg "født i feil kropp" kan man si ( selv om jeg er hetero i grunn ). Altså at jeg har sett etter en kvinne, som kunne fylle den rollen for meg, som kvinner ofte ser etter med menn.  Men det har jo ikke vært lett, så gav vel opp det på et tidspunkt.  

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Undermann skrev:

Har drømt om at en veldig sterk besluttsom kvinne hadde tatt tak i meg. Tatt styringen, vært boss men også forsvart og beskyttet meg og hjulpet meg. Så akkurat på den måten er jeg "født i feil kropp" kan man si ( selv om jeg er hetero i grunn ). Altså at jeg har sett etter en kvinne, som kunne fylle den rollen for meg, som kvinner ofte ser etter med menn.  Men det har jo ikke vært lett, så gav vel opp det på et tidspunkt.  

Finnes mange kvinner som liker å sjefe.

Jeg hadde et sånt forhold til den mannlige eksen min. 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er best for meg.

Anonymkode: 5caf0...96e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg hater menn etter hvor mye de har ødelagt livet mitt!!

Anonymkode: c3d94...a50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 5.8.2019 den 13.55, HarryDotter skrev:

Og det er helt fair og grei grunn til å holde seg singel. Ingenting i veien for det :)

men ble litt trist av å se så mange kvinner som har hatt så dårlige erfaringer med menn at de regelrett hater dem. Samtidig tenker jeg da at vi har en fellesnevner der. Om man gang på gang møter på gale menn, er det ikke på tide å prøve nye arenaer eller nye miljøer? 

Godt spørsmål. Det er liksom ikke så mange arenaer å bli kjent med det motsatte kjønn på i det norske samfunnet, syns jeg. I tillegg lever jo folk med nesa i mobilen, så da blir det vanskelig. 

Anonymkode: 396f7...1d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som frivilig singel..

Anonymkode: cc43b...037

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Godt spørsmål. Det er liksom ikke så mange arenaer å bli kjent med det motsatte kjønn på i det norske samfunnet, syns jeg. I tillegg lever jo folk med nesa i mobilen, så da blir det vanskelig. 

Hva mener du med ingen areaer å bli kjent med det motsatte kjønn på? Hva savner du?

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med ingen areaer å bli kjent med det motsatte kjønn på? Hva savner du?

Jeg savner at folk snakker med hverandre når de er ute. Og så liker jeg bedre at folk deltar ute heller enn å bare sitte hjemme. Jeg møter ingen, hverken på jobb, skole, trening, ellers fordi alle sitter jo bare hjemme og spiller. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...