Gå til innhold

Hvorfor er du frivillig singel?

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er alle menn dessverre, bytter damer i ett kjør. Menn er følelseskalde og slemme stort sett, mangler fullstendig empati og moral :( 

Anonymkode: 07955...4c2

Er dette noe du virkelig tror på? Og dere andre som har svart nogenlunde det samme.

Det er jo bare helt idiotisk? Ser du det ikke selv?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Cata skrev:

Jeg har det. Så lenge jeg pr. i dag ikke har fått oppleve et velfungerende forhold over lengre tid enn 2 år så tror jeg løpet er kjørt. Så kan man diskutere hvor "frivillig" den singelheten er, i og med at jeg gjerne skulle vært i et forhold. Men det er i allfall høyst frivillig å være singel heller enn å være i et forhold med en mann som ikke er god match for meg. 

Løpet er vel aldri kjørt.

Savner du ikke sex heller?

Anonymkode: 65ff2...b24

Skrevet

akkurat nå er jeg i et studie hvor jeg flytter en del , i tillegg til utenlands og kommer til å jobbe en del frilands i  noen år og da blir det flytting til forskjellige byer, eventuelt land. Er vanskelig å ha en kjæreste da...han vil kanskje ikke flytte. 

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tenner ikke på de du har vært i et forhold med, samtidig som du blir sint på dem om de ikke tenner på deg 🤔

Anonymkode: 34e7a...9fa

Ja og dermed er jeg singel for å skåne både de og meg.Men det er vanskelig siden jeg er attraktiv for  menn og blir utsatt for fristelser mye.Og de vil alltid noe mer. Så jeg sliter litt av og til, men føler nå at forhold ikke er noe for meg pga det jeg skrev

Anonymkode: e5646...d6c

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja og dermed er jeg singel for å skåne både de og meg.Men det er vanskelig siden jeg er attraktiv for  menn og blir utsatt for fristelser mye.Og de vil alltid noe mer. Så jeg sliter litt av og til, men føler nå at forhold ikke er noe for meg pga det jeg skrev

Hva slags menn er det du treffer som alltid vil noe mer?

Er du egentlig en mann?

Anonymkode: b561c...fe3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg i et forhold, fordi jeg endelig etter å ha gått i terapi har klart å falle for en mann som faktisk gjør livet mitt bedre. 

Var frivillig singel noen år fordi jeg har hatt et destruktiv mønster med menn og ikke ville utsette barna mine for flere runder av det. (Har ikke hatt en haug voldelige menn altså, bare et par forhold over noen år der jeg og mine behov har «forsvunnet» og jeg til slutt har mistet alle følelser og måttet avslutte) 

Anonymkode: 11667...5a3

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags menn er det du treffer som alltid vil noe mer?

Er du egentlig en mann?

De mennene jeg dater vil jo noe seriøst. Men jeg har fått nok av forhold nå pga det jeg nettopp har fortalt. Hvorfor skal jeg være mann? Jeg er kvinne

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

De mennene jeg dater vil jo noe seriøst. Men jeg har fått nok av forhold nå pga det jeg nettopp har fortalt. Hvorfor skal jeg være mann? Jeg er kvinne

Fordi det alltid er kvinnene som vil noe mer og blir utnyttet for sex, og mennene bare vil ha sex og ikke forplikte seg.

At du liksom er så innmari attraktiv som kvinne at du har horder av menn etter deg som vil bli sammen med deg og ha forhold med deg høres egentlig bare ut som en enorm overdrivelse.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Frivillig og frivillig... Men... Midt i 30 årene. 100% sikker på at jeg ikke ønsker 3 barn, Volvo og golden retriever, da måtte jeg starta for 10 år siden, men hadde like lite lyst på det da. Glad i mitt liv, mine hobbyer osv. Men vil samtidig ikke slå fullstendig vekk muligheten for f eks én unge, om jeg fant en bra mann, derfor avslår jeg også de som er tydelige på at barn er helt uaktuelt. Med sånne krav så sier det seg selv at det er vanskelig å finne noen... Det kunne vært hyggelig å ha noen å dele livet med da, en som var like «ta det som det kommer og faller seg», som meg. Men jeg kan ikke gå inn i noe med noen lovnad om hverken ditt eller datt.. Da begrenser utvalget seg... Og jeg har det bedre alene, enn om jeg skal fylle noen forventninger som ikke passer meg..

Anonymkode: f91e2...a21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det startet vel ufrivillig, det tror jeg alle gjør. I tenårene hadde jeg en romantisk drøm om kjæreste, slik som de fleste andre. I stedet opplevde jeg mobbing eller ignorering og ble mer og mer usikker på meg selv og hadde til slutt en dårlig relasjon til gutter. Da jeg var 20 fikk jeg rett ut beskjed om at ingen var interessert i meg, det kom helt ut av det blå fra en jeg aldri hadde vekslet et ord med. Senere fikk jeg slengt til meg at hvis en mann ble interessert måtte han være pedofil, for jeg så så ung ut. 

Jeg ga egentlig bare opp å håpe. Jeg valgte å fokusere på andre ting enn kjærester og etterhvert ble det en vane. Til slutt kom jeg dit at tanken på et forhold ble kvelende, jeg taklet ikke tanken på en til i livet mitt som jeg skulle gi oppmerksomhet i tillegg til etterhvert krevende foreldre. 

Anonymkode: 38567...1d6

Dette stemmer. Jeg ønsker ikke "partner", siden jeg har det godt alene. Ingen ønsker partner og ekteskap av natur.

Anonymkode: 18589...283

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er frivillig singel, men har ikke noe i mot menn. Kjenner mange fine karer i omgangskretsen, så tror nok ikke at alle menn er ille som det folk skal ha det til i tråden her.

Ellers mistet jeg vist status som kjærestemateriale da jeg ble syk, og har av praktiske årsaker ikke råd til å ha en mann i kosten, eller kjøpe han ut av leiligheten ved en skilsmisse. 

Har vendt meg av med det intime. Savner det ikke lenger. Livet ble nå bare sånn. Noen har flaks og trekker gode kort, andre ikke i dette genetiske puslespillet. 

Anonymkode: d3cc1...58d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere damer som gang på gang faller for drittsekker og mener "menn er så fæle og jævlige alle sammen" hvorfor ikke gå for han som er så snill og grei heller? For han ville du aldri fått følelser for sier du, han kan du være venner med, men ingenting mer. For han klarer ikke vekke følelsene dine som han ville utro fyren du tydeligvis foretrekker.

Så slutt å si at "alle menn er jævlige" når det er dere selv som velger disse fæle mennene. Rart at dere ikke selv ser dette, enklere å si at alle menn er slemme?

Anonymkode: 20c12...030

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er gøy å gjøre som man selv ønsker og det er gøy å knulle mange nye damer :)

Anonymkode: cc061...3a6

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere damer som gang på gang faller for drittsekker og mener "menn er så fæle og jævlige alle sammen" hvorfor ikke gå for han som er så snill og grei heller? For han ville du aldri fått følelser for sier du, han kan du være venner med, men ingenting mer. For han klarer ikke vekke følelsene dine som han ville utro fyren du tydeligvis foretrekker.

Så slutt å si at "alle menn er jævlige" når det er dere selv som velger disse fæle mennene. Rart at dere ikke selv ser dette, enklere å si at alle menn er slemme?

Anonymkode: 20c12...030

Er jo ikke sånn at en faller for en mann fordi han er drittsekk. De fleste er jo snille og hyggelige i begynnelsen, viser sine beste sider. 

Anonymkode: c36fb...4fc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noe ønske om fast forhold og alt som følger med det. En av hovedgrunnene til det er at jeg er 100% alenemamma, orker ikke å rote meg opp i et forhold der han skal bli knyttet til en voksenperson som kanskje plutselig forsvinner osv. 

Gidder ikke å måtte ta hensyn til noen andre enn meg selv og barnet mitt.

Orker ikke mas og sutring fra en voksen mann som blir sur/sjalu på barnet.

Ser jo at mye grunnen for at jeg ikke orker noe forhold er på grunn av at eksen som bidro til at barnet mitt ble til var ubrukelig når barnet var på plass. Er fullt klar over at det finnes skikkelige menn der ute er bare ikke lysten på å ta en sjanse på det når det kan gå utover vårt familieliv som er ganske fantastisk.

Anonymkode: 05cdd...dde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som er frivillig single.

Anonymkode: 73a2d...b6a

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som er frivillig single.

Anonymkode: 73a2d...b6a

Der lærte du meg nettopp noe nytt om meg selv, gitt. Kan du utdype?

Anonymkode: 638de...e42

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, HarryDotter skrev:

Hyggelig tråd dette.....

Men veldig reell. 

Det er ikke sånn at jeg hater menn, synes alle er drittsekker eller engang misliker dem. Tvert om. Det er heller ikke snakk om at jeg er kommet over sånne følelser, jeg har aldri hatt dem, aldri hatt noe imot menn. Jeg har aldri hatt vansker med å plassere "skyld" der det hører hjemme eller se at mye av problemet etterhvert var min egen usikkerhet. Jeg kom bare til et punkt hvor det var enklere og mer praktisk å velge et liv uten en partner. 

Anonymkode: 38567...1d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for alltid, men skal være singel i noen år til. Var sammen med samme gutt/mann fra jeg var 14 til 27. Flyttet sammen da vi var 19, giftet oss da vi var 20, fikk barn kort etter det. Etter bruddet har det vært helt overveldende å se hvor feil jeg kunne ta om "hvem jeg er" når jeg ble så påvirket av et annet menneske - har utviklet meg i helt andre retninger de senere årene og trives mye bedre i meg selv. Er 29 nå og trenger fortsatt tid! Tid til å meisle ut hvem jeg er i jobb, som datter og søster, som venninne, seksuelt, og ikke minst som mor!

Anonymkode: e6dd6...8e2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...