Gå til innhold

Hvorfor er du frivillig singel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det. Så lenge jeg pr. i dag ikke har fått oppleve et velfungerende forhold over lengre tid enn 2 år så tror jeg løpet er kjørt. Så kan man diskutere hvor "frivillig" den singelheten er, i og med at jeg gjerne skulle vært i et forhold. Men det er i allfall høyst frivillig å være singel heller enn å være i et forhold med en mann som ikke er god match for meg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har innsett at det å ha partner aldri har vært noe ønske eller mål i mitt liv. Helt siden barneskolen har jeg visst dette, ihvertfall hatt det i underbevisstheten. Dessverre dro jeg det så langt at jeg var samboer i nesten et helt år. Det er det verste året i mitt liv til tross for at mannen er fantastisk på alle vis. Nå er jeg singel og lever et perfekt liv, og eksen har funnet en som deler hans mål og ønsket levesett. Synd samfunnet prakker på folk at det å ha partner er forventet.

Anonymkode: 18589...283

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg blir psykisk nedbrutt av å være i forhold med en mann. de er veldig flinke til å få meg til å føle meg verdiløs. jeg har også kroniske (fysiske)helseproblem etter et av forholdene mine. å aldri føle seg akseptert og god nok gjør noe med en person. når de fleste menn i tillegg viser seg å være utro, ser jeg ikke noe poeng for meg ihvertfall, med å være i et forhold. mye penger har det også kostet meg😎de spiser sinnsykt mye😁

Anonymkode: 863d2...8e8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg ble brutalt dumpet og byttet ut over natten. At et menneske kan gjøre noe så slemt tar tid å komme over. Jeg klarer ikke bli forelsket når man en dag blir dumpet likevel. Menn klarer ikke være trofaste og holde seg kun til en. Etter 17 år ble jeg byttet ut med ei yngre og barnløs. Takk for den!!!

Anonymkode: 95532...fb9

Sånn er alle menn dessverre, bytter damer i ett kjør. Menn er følelseskalde og slemme stort sett, mangler fullstendig empati og moral :( 

Anonymkode: 07955...4c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er alle menn dessverre, bytter damer i ett kjør. Menn er følelseskalde og slemme stort sett, mangler fullstendig empati og moral :( 

Nå må du jaggu gi det. Skal vi pga ditt innlegg konkludere med at alle kvinner er sutrete, needy og selvmedlidende? Finnes mange bra menn, men man må være bra selv for å få en bra partner.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du jaggu gi det. Skal vi pga ditt innlegg konkludere med at alle kvinner er sutrete, needy og selvmedlidende? Finnes mange bra menn, men man må være bra selv for å få en bra partner.

Hva mener du? Bra selv? Så du mener at vold mot kvinner er greit, at jeg har fortjent å bli overfalt på jobb av MENN, fortjent å få stygge meldinger på Tinder av MENN, der de ber meg ta selvmord? Og at mine exer er utro og sier jeg er stygg er også min feil? Fint, da vet jeg det. Jeg er bare søppel og ikke verdt en dritt, kan bare bli påkjørt jeg nå :( Typisk menn å komme med stygge kommentarer, er så lei av at menn er slemme! 

AnonymBruker
Skrevet

Uff, er mange her som har opplevd vonde forhold til menn.🤔

Jeg er vel egentlig mer ufrivillig, men allikevel frivillig singel. Han jeg liker ønsker ikke forhold og jeg kjenner jeg har ikke lyst nå til å treffe og involvere meg i nye menn. Gå på dater, involvere meg.. gi av meg selv.. Det kan være krevende følelsesmessig å involvere seg, på godt og vondt.

En annen ting som også gjør livet som singel enklere er at jeg har hovedomsorg for barn.

Men, jeg er ikke negativ til menn, så en dag, når tiden kjennes mer riktig så har jeg absolutt troen på at jeg vil treffe en fin mann. Inntil videre så har jeg fokus på meg selv, barn, jobb, ja livet uten en mann. Det kjennes også fint, selv om det så klart også hadde vært godt å ha en mann som var oppriktig glad i meg.

Anonymkode: c36fb...4fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Bra selv? Så du mener at vold mot kvinner er greit, at jeg har fortjent å bli overfalt på jobb av MENN, fortjent å få stygge meldinger på Tinder av MENN, der de ber meg ta selvmord? Og at mine exer er utro og sier jeg er stygg er også min feil? Fint, da vet jeg det. Jeg er bare søppel og ikke verdt en dritt, kan bare bli påkjørt jeg nå :( Typisk menn å komme med stygge kommentarer, er så lei av at menn er slemme! 

Det sier seg selv at ikke alle menn er slik du beskriver. Og at du har blitt utsatt for folk som er unikt idiot er selsagt ikke din feil. Min kommentar er heller ikke stygg, men jeg tar uskyldige menn i forsvar.

Er kvinne btw. Så igjen gir du skylden på menn uten grunn..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

mener jeg ikke sånne "Heheheh, skal aldri se på en mann igjen", etter en dårlig date, men dere andre, som ikke snakker i affekt, men som har tatt dette valget på rasjonelt grunnlag over tid

Virker vel mer som at de som har svart her er av typen "alle menn er fæle" heller enn at det handler om rasjonelle avgjørelser 😀 Det er i hovedsak to grunner til at damer ikke lykkes med forhold:

1 De tiltrekkes av egenskaper som til syvende og sist er negative i forhold. Type badboy med skyhøy selvtillit, dominerende etc.

2 De går kun for menn som er for attraktive i forhold til deres eget attraksjonsnivå.

De færreste vil vedkjenne seg dette, og enda færre er villige til å gjøre noe med det. Men de fleste er villige til å klage og gi skylda til alle menn for at de ikke lykkes 🙂

Anonymkode: 34e7a...9fa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lesbisk og er i et godt og trygt forhold, men jeg har flere heterofile venninner som har sluttet å date for lenge siden. Det er bare ikke verdt risikoen, som de sier. 

Anonymkode: 7a4eb...9e3

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi menn bare fører med seg problemer og uro. De skal se ting på tv som jeg ikke er interessert i , snakker og forstyrrer når jeg vil være i fred. De roter og gjør ikke husarbeid skikkelig. Man slipper stress ved at man må gjøre ting sammen med dem og å ha sex med samme mannen er skikkelig kjedelig. Orker ikke det maset om sex når jeg ikke tenner på han etter ei stund, har skjedd i alle mine forhold. Går lei når jeg har utforsket han nok. De fiser og lager stygg lukt og slafser. Spiser alt for  mye og blir dyrt å ha de i hus.

Anonymkode: e5646...d6c

Jepp akkurat som kvinner

Anonymkode: 73a2d...b6a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det startet vel ufrivillig, det tror jeg alle gjør. I tenårene hadde jeg en romantisk drøm om kjæreste, slik som de fleste andre. I stedet opplevde jeg mobbing eller ignorering og ble mer og mer usikker på meg selv og hadde til slutt en dårlig relasjon til gutter. Da jeg var 20 fikk jeg rett ut beskjed om at ingen var interessert i meg, det kom helt ut av det blå fra en jeg aldri hadde vekslet et ord med. Senere fikk jeg slengt til meg at hvis en mann ble interessert måtte han være pedofil, for jeg så så ung ut. 

Jeg ga egentlig bare opp å håpe. Jeg valgte å fokusere på andre ting enn kjærester og etterhvert ble det en vane. Til slutt kom jeg dit at tanken på et forhold ble kvelende, jeg taklet ikke tanken på en til i livet mitt som jeg skulle gi oppmerksomhet i tillegg til etterhvert krevende foreldre. 

Anonymkode: 38567...1d6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nok litt for høye krav, men jeg er heller singel enn å fire på den. Singel er ikke så ille det heller. +at jeg har et barn og er derfor ikke desperat på å få meg en mann før «tiden renner ut». 

Anonymkode: d81fb...648

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Best å være singel når man har kronisk utmattelse. 

Anonymkode: 5a663...dfe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke tenke på et eneste forhold hvor jeg fikk noe positivt ut av det. Endte alltid med at jeg følte meg brukt, utnyttet, mindre verdt, ikke god nok. Selv når jeg var den som gjorde det slutt, ofte av den grunn at jeg ble behandlet dårlig. Jeg blir alltid skuffet i forhold. De er alltid sjarmerende i starten. Så går det noen uker eller måneder før de tar deg for gitt og tror de kan tråkke over deg. Jeg er nå overbevist om at det ikke finnes noen mann som kommer til å behandle meg bra OG som jeg kan bli forelsket i. For de pene, utdannede, karismatiske mennene som jeg faller for er som oftest de som blir høy på seg selv og tenker de slipper unna med alt.

Anonymkode: f288e...e9f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 21 år gammel og tenker at jeg har lyst til å leve litt før jeg begynner å lete etter noen seriøs partner. Ønsker etterhvert mann og barn, men ikke før om 5-10 år. Orker ikke tenke på det nå. Nå gjør jeg bare deg JEG vil. Skikkelig deilig 😊

Anonymkode: 638de...e42

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker vel mer som at de som har svart her er av typen "alle menn er fæle" heller enn at det handler om rasjonelle avgjørelser 😀 Det er i hovedsak to grunner til at damer ikke lykkes med forhold:

1 De tiltrekkes av egenskaper som til syvende og sist er negative i forhold. Type badboy med skyhøy selvtillit, dominerende etc.

2 De går kun for menn som er for attraktive i forhold til deres eget attraksjonsnivå.

De færreste vil vedkjenne seg dette, og enda færre er villige til å gjøre noe med det. Men de fleste er villige til å klage og gi skylda til alle menn for at de ikke lykkes 🙂

Anonymkode: 34e7a...9fa

De mennene som har svart i tråden her ser utelukkende kvinner som sex og det er jo intet nytt under solen og ganske representativt for menn. Blablabla.."hvorfor kjøpe kua når melka er gratis?". Det er vel bevis i seg selv på at "menn er jævlig" faktisk ikke er "løsskudd" fra oss kvinner.

1 og 2 kan du stikke langt opp der sola aldri skinner. Kvinner går ikke etter menn de VET er rasshøl på forhånd, ei heller er de kjønnet som går etter mer attraktiv partner enn seg selv. Det er det menn som står for. Bare det at menn alltid skal prøve seg på kvinner som er en mannsalder yngre enn dem selv er mer enn nok bevis på at menn har et svært lite realistisk bilde på egen attraktivtet.

Anonymkode: 74fcf...444

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Var frivillig singel fordi jeg hadde et lite barn, og hadde et langt samboerforhold bak meg med en del styr. 
Nå er barnet eldre, og jeg vil gjerne ha en partner, men har ikke allverdens tid til å møte nye mennesker og bli kjent 

Anonymkode: 3262d...d67

• Liker 1
Skrevet

Fordi jeg jobber med å (endelig) finne meg selv som person og jobber med å lære meg å sette sunne grenser og ta hensyn til egne behov, etter å ha blitt overkjørt av andre hele livet.

Frem til jeg lærer å være trygg på og i meg selv og vite hvor grensene går så velger jeg å ikke gå inn i forhold som jeg ikke føler er bra for meg.

Jeg har vært single i nesten 10 år nå, men det er bedre enn å være i falske og dårlige forhold bare for å være sammen med noen.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjærester har aldri tilført noe positivt i livet mitt. Jeg har kun fått det verre enn noensinne av forhold, og har seriøst aldri blitt behandlet så dårlig som av andre mennesker, noen gang, som det jeg har blitt av menn som har kalt seg kjæresten min. 

Anonymkode: 74fcf...444

Spot on!

Det er pga min manglende evne til å falle for skikkelig menn! For jeg kjenner og er venn med flere menn som er ypperlige partnere, så vet jo at dem finnes. Jeg bare faller ikke for dem. Da er jeg heller singel og nyter friheten som kommer med det framfor å surne og mugle. 

Jeg er kanskje alene, men absolutt ikke ensom! Ensom er jeg i forhold... 

Anonymkode: 47635...64d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...