Gå til innhold

Har jeg krav på hjelp?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har praksisjobb nå, men den utløper snart. Jeg er dermed uten jobb både i Juni og Juli. Har jeg rett på støtte fra sosialkontoret når jeg står uten noe som helst inntekt? Finnes det i såfall en paragraf som sier at jeg har krav på dette som jeg kan vise frem for sosialkontoret hvis de skulle slå seg vrange? Jeg har prøvd å skaffe meg sommerjobb, men uten hell - foreløpig.

Må sosialstøtten fra sosialkontoret betales tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du har bare krav på hjelp derfra dersom du har tømt absolutt alle andre kontoer og ikke har noen andre steder å få penger fra. Det skal være absolutt siste utvei. Du får fortsette med jobbjakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har hatt lønnet arbeid de siste 6 mnd har du krav på dagpenger fra Aetat.

For å få noe fra sosialkontoret må du ikke bare ha tømt alle konti, du må også ha solgt og levd opp salgssummen fra evt eiendeler av verdi - inkludert egen bolig hvis du har en!

Ta heller en jobb du er overkvalifisert til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har null kroner på alle kontoer. (Ikke i øyeblikket nå som jeg har jobb, men det er ikke mye å legge til side av penger når man har praksisjobb så i Juni kommer jeg til å ha null på kontoen)

Jeg eier hverken bil, leilighet eller andre ting.

Så da burde det vel gå greit?

Jeg skal selvfølgelig prøve å søke sommerjobb fremover også, gir meg ikke så lett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...