Gå til innhold

Nå er jeg og så sliten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et diagnose barn og jeg er alene mamma . Pappa til barnet er ' syk" og orker ikke så mye. Det går helt fint når det er hverdag med skole og aktiviteter . Nå har det vært snart 2 mnd med null alene tid . Må fikse mat og planlegge alt da barnet ikke takler valg så godt . Må underholde .  Og blir mye rolige ativiteter Ikke har jeg familie som kan hjelpe  hadde en uke avlasting men da jobbet jeg inn noen dager så jeg kan være her hjemme .  Nå gleder jeg meg så sinnsykt til skole start att jeg nesten sprekker. Da får vi et normalt døgnrytme igjen.  

Anonymkode: 5594d...356

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bra jobba å ha kommet deg gjennom denne perioden 👍

Anonymkode: c7428...b67

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Bare å holde ut litt til. Blir godt med hverdag igjen. 

Anonymkode: 2c847...f72

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig bra jobba ..  har vært der sjøl og forstår deg godt. 

Anonymkode: be70c...be0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke søke om assistent, eller støttekontakt av sort? Evt. du får avlastning av et besøkshjem nå og da? Jeg frykter at du skal bli utbrent, dersom du fortsetter slik alene.

Anonymkode: 0f30b...af4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Takk for støtte . Det blir bedre bare disse to ukene igjen . Hvor jeg savner alene tid og ungen begynner å kjenne behov å gjøre noe andet men ikke vil. Og jeg har gått tom for ideer og penger ,,

Skrevet

Vet ikke hvor gammelt barnet ditt er,  men er det ikke mulig å benytte seg av Sfo i deler av ferien? Hos oss er sfo stengt i kun 3 uker.  

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, tirben skrev:

Vet ikke hvor gammelt barnet ditt er,  men er det ikke mulig å benytte seg av Sfo i deler av ferien? Hos oss er sfo stengt i kun 3 uker.  

For stort og for mange unger og alt for ustrukturert for ungen. Trivdes ikke der og ble mere stressa . 

AnonymBruker
Skrevet

Men jobber du ikke da? Eller har du også to måneders ferie?

Anonymkode: e286e...f8b

AnonymBruker
Skrevet

4 uker ferie pluss litt avspasering og  jobber kun 50 . De timene jeg er på jobb er storesøster hjemme viss det er noe.  Men hun skal ikke være hoved passer .Ungen er ikke helt hjelpeløs . Men da blir det nesten værre de dagene jeg jobber. For da må jeg opp tidlig  forbedre frokost før jobb . Så jobbe . Hjem å aktivisere .  Ingen hvile før sengetid.  Som er sent pga ungen sliter med søvn.  Men ja jobber . 

AnonymBruker
Skrevet

Bare nysgjerrig, ikke for å være frekk: Hvordan har du råd til å bare jobbe 50% med eneansvar for flere barn?

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg Ts!❤️ Det er kjempetøft! Jeg er 100% alene med tre barn. En med autisme +++.

Har kjempet for å få avlasting i mange år uten å få. Det er tøft å ha et barn som krever deg 24/7, samtidig som man har andre barn som også skal ha tid med deg.

Heldigvis er det snart skole igjen, med hverdager og faste rutiner! 

Anonymkode: 1068b...d15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare nysgjerrig, ikke for å være frekk: Hvordan har du råd til å bare jobbe 50% med eneansvar for flere barn?

Er sykemeldt  resten av de 50 . men skal opp i hundre nå , vært det i noen mnd . ikke pga barn da men pga en skade , og eldste bor ikke her men er her i sommer .. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler med deg Ts!❤️ Det er kjempetøft! Jeg er 100% alene med tre barn. En med autisme +++.

Har kjempet for å få avlasting i mange år uten å få. Det er tøft å ha et barn som krever deg 24/7, samtidig som man har andre barn som også skal ha tid med deg.

Heldigvis er det snart skole igjen, med hverdager og faste rutiner! 

Anonymkode: 1068b...d15

Samme her . men jeg måtte krangle veldig for å få  avlastingen som er mere en leier . Ikke besøkhjem eller støttekontakt , Men tok som sagt lang tid , over 2 år med konstant klaging ,, fikk med meg skole og bup da hjelp det ,,

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bøyer meg i støvet for deg! Du har virkelig lov til å være sliten, og jeg synes du skal gi deg selv en skikkelig klapp på skuldra. Det er imponerende å være alene med barn, og i tillegg et krevende barn som tar mye tid og krefter. Vær så snill og overse dumme kommentarer her, det var rett og slett ondskapsfullt. Du kan være stolt av deg selv ❤️ Og jeg håper at til neste sommer, så har du fått på plass kanskje støttekontakt og mer avlastning, for det er ikke meningen at du skal slite deg ut så fullstendig. 

Anonymkode: 2d20c...23d

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innlegg, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet
6 timer siden, Elaine Marley skrev:

Tråden er ryddet for krenkende innlegg, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Bra!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...