Gå til innhold

Ting som har stått i oppvaskmaskin i ett år...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rydder et hus for en gammel tante som skal på aldershjem. Oppdaget mange kopper, fat og lignende i oppvaskmaskina. Hun sier hun ikke har brukt den på over et år. Er det bare til å kastes eller er det ok etter noen runder i oppvaskmaskina? Det er for dumt å kaste hvis ikke det er nødvendig... 

Det er skylt av, ingenting som har mugla utrolig nok... 

Anonymkode: 8f5ce...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at det hun sier er riktig ? Kan være at hun husker feil, at ett år egentlig vil si noen uker. Jeg har en gang ryddet ut av en oppvaskemaskin med gamle matrester i, og hvor den hadde stått slik i et par måneder. Det luktet vondt, og det var maur i den. 

Anonymkode: af923...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vask godt og bruk. Glass, bestikk (metall) og kjeramiske materialer som er glassert blir rene igjen uten problem. Jeg ville vært litt mer forsiktig med kjøkkenredskap i heltre og litt slitte skjærefjøler i plast eller tre. Det går trolig som regel bra med disse tingene også, men de er jo mer porøse og vanskeligere å rengjøre helt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at det hun sier er riktig ? Kan være at hun husker feil, at ett år egentlig vil si noen uker. Jeg har en gang ryddet ut av en oppvaskemaskin med gamle matrester i, og hvor den hadde stått slik i et par måneder. Det luktet vondt, og det var maur i den. 

Anonymkode: af923...98e

Nei, det er jeg ikke sikker på... 

Anonymkode: 8f5ce...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ullvott skrev:

Bare vask godt og bruk. Glass, bestikk (metall) og kjeramiske materialer som er glassert blir rene igjen uten problem. Jeg ville vært litt mer forsiktig med kjøkkenredskap i heltre og litt slitte skjærefjøler i plast eller tre. Det går trolig som regel bra med disse tingene også, men de er jo mer porøse og vanskeligere å rengjøre helt. 

Er glass og tupperware-kopper i plast for det meste.

Anonymkode: 8f5ce...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...