Gå til innhold

Kjæresten er sinna fordi jeg ikke vil si hva som feiler meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått en skade og fortalte jeg hadde vært på mr undersøkelse og vanlig undersøkelse hos legen. Men jeg tør ikke si hva som er galt fordi den skaden er sånn typisk "gammel" diagnose. Men det er egentlig ikke det for de fleste er i 30 og 40 årene men veldig mange tror det rammer eldre. Nå er kjæresten kjempesinna fordi jeg har blitt sykemeldt i seks uker og ikke tør fortelle hvorfor :( vil ikke at han skal være sint på meg

Anonymkode: a3e05...d34

Videoannonse
Annonse
Gjest kulLama
Skrevet

Hvorfor er det ille å forelle han hva som feiler deg. Skjønner ikke helt det ? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Ensomlama skrev:

Hvorfor er det ille å forelle han hva som feiler deg. Skjønner ikke helt det ? 

Fordi det er flaut å få den(jeg er bare 25 år)

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig forteller man kjæresten hvorfor man er sykemeldt. 

Anonymkode: ccb8c...d9b

• Liker 39
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Han er bekymret, vel. Og det er faktisk normalt å fortelle slike ting når man er i et forhold.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt tilbakestående at du ikke vil si det. Hvorfor ikke? Det kan jo tenkes at det vil få konsekvenser for han også, tatt i betraktning at du nå har blitt sykemeldt såpass lenge. 

Jeg hadde også blitt rasende, syntes det hele var så spesielt at jeg måtte revurdere hele forholdet og tenkt at du ikke hadde tillit til meg overhodet. 

Anonymkode: 05e5d...b94

Hvilke konsekvenser? Vi bor ikke sammen 

Gjest kulLama
Skrevet

Hva er det da ,,  og skjønner kjæresten din

AnonymBruker
Skrevet

I et land der alle har sin daglige kamp for å få seg en diagnose kan du nok trygt dele dette.

Anonymkode: a8802...baf

• Liker 9
Skrevet

Herregud, bare si det da. Problemet løst! Fryktelig barnslig å ikke tørre å si det. 

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er flaut å få den(jeg er bare 25 år)

Hvorfor er sånt flaut? Jeg hadde en kjæreste da jeg (og han) var 19 som hadde en slags leddgikt som han måtte ha sprøyter for. Skulle han ha løyet til meg om hvorfor han ikke kunne reise bort lenge av gangen, fordi de fleste forbinder leddgikt med gamle folk?

Anonymkode: 2a1b0...5ff

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt avhengig av diagnose, men dette er hva jeg hadde tenkt hvis jeg var han: er det en alvorlig sykdom? Vil hun bli arbeidsufør, preget av utmattelse etc slik at vi ikke kan leve det livet vi vil (revurdere forholdet)? Vil det påvirke hverdagen? Stoler hun såpass lite på meg, hva er galt i forholdet siden hun ikke kan si det?

Etc etc etc... at du ikke selv ser dette fordi dere «ikke bor sammen» er jo bekymringsverdig. Du virker mildest talt litt korttenkt og uintelligent som ikke skjønner dette selv. Hvorfor stoler du ikke på kjæresten din?

Anonymkode: 05e5d...b94

• Liker 40
Skrevet

Flaut å få? Jeg vil veldig gjerne vite hva som er flaut å få!? For jeg vet ikke om noe som er flaut....??

Hadde også blitt superirritert hadde jeg vært kjæresten din! Makan...

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt lårhalsen? 😛 Uansett flauere av et voksent menneske å ikke kunne fortelle diagnosen sin til kjæresten.

Anonymkode: 5ea87...b88

• Liker 40
Skrevet

Det skal litt til for å få 6 uker med sykemelding. Så om det var noen jeg var glad i som fikk en slik lang sykemelding, ville jeg blitt bekymret og ønsket å vite grunnen. 

I dette tilfellet har du tydeligvis fortalt om legebesøk, undersøkelse og lengde på sykemelding, men vil ikke fortelle grunnen. Når du sier A, B og C , men ikke vil si D, er det helt forståelig at kjæresten blir sint. Du har involvert han, men plutselig er det stopp, på det viktigste punktet. 

• Liker 25
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vet ikke om dette er noe alvorlig psykisk som du lyver om, eller om årsaken er noe veldig ille (feks ekstremt rusmisbruk). Når du ikke tør å fortelle han hvorfor, så forventer han såklart at det er noe så ille at det går utover forholdet.

Fordi dersom det ikke er noe så ille ville de aller fleste delt det med kjæresten for å få støtte, uansett hva. For de fleste av oss er kjæresten den vi deler alt vi ikke kan si til noen andre med. Om du ikke har det sånn er kanskje ikke forholdet så bra?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare en skade, ikke en kjønnssykdom. Snakk med kjæresten din, og ikke steng ham ute. Tenk om han hadde vært likedan mot deg?

Anonymkode: ca2ba...3f0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken diagnose er det du har fått sa? Altzheimer/dement?

Anonymkode: 7e180...052

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...