Gå til innhold

Fullstendig drama over at en far hadde gitt 3 åring piano yoghurt til frokost


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det spiste jeg til frokost hele ungdomsskolen tror jeg. Ble folk av meg også 😛

Anonymkode: f536a...e58

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også opptatt av at ungene skal først få i seg næring og så kan de spise eventuelt kjeks/godteri og det er sjeldent noe utover helg. Mine barn får ikke spise 10 is på 17.mai eller at hele sommerferien er en stor godterifest. Så her har jeg aldri i min villeste fantasi kunne gi mitt barn en sjokolade yoghurt til frokost.

Jeg er nok av den "hysterisle" sorten når det kommer til barn og kosthold, men  enda så synes jeg den gruppa tar helt av og har meldt meg ut for lenge siden.

Og jeg hadde ikke klikka eller tenkt at faren var uegnet om det hadde skjedd her hjemme en gang. Selv om jeg ikke hadde likt det.. 

Anonymkode: 45d7b...ee7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Ser de henger ut en familiepark i et av innleggene. De har rett i det de skriver, det var bare spølemat å få kjøpt i parken, men man skal trå varsomt og ikke å gå løs på familiebedrifter på den måten. Synes jeg. Ja, bedriften solgte godteri og brus, men hallo, det er jo fordi det er det de tjener penger på. En familiepark er en bedrift og er avhengig av inntekter. 

Men ingenting er så jævlig som et kvinnfolk som hever seg over andre i en sak. De dreper for å vise at de har rett og gir faen i hvem de tråkker på i veien mot målet. Korreksjon: Det gjelder ikke bare kvinnfolk.

Ydmykhet er et fint fremmedord...

Vil du ha endring, send parken en mail. Vil du ha endring, lag et samleinnlegg og skap blest om temaet generelt. 

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) nei, barn på 3 år burde ikke få Piano yoghurt til frokost. Det er ikke yoghurt, og ikke frokost, dette er en dessert. Det er 22 gram sukker i denne, forøvrig - viser rask google søk. Det er 6 gr sukker i en teskje, for sammenlikning.

2) Greit, i min mening har mor både rett å opplyse far og kjefte på ham for det. Er de et par? For om de er et par, så skjønner jeg jo det godt, men vet ikke om jeg ville tatt det opp med fremmed person. Jeg ser jo toåringer i forovervendt barneseter stadig vekk, men jeg går ikke bort å snakker med foreldrene deres for det, liksom. I mitt hode er det mer alvorlig enn en sukkerfull yoghurt til frokost.

 Stor skandale er det derimot ikke. 

Anonymkode: eac3a...524

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummet gjennom profilen og det virket litt vel ekstremt...men jeg skjønner meg generelt ikke på folk som har frukt som lørdagsgodt 😂

Anonymkode: 1658b...4f2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de er flinke jeg. Ekstremt etter min smak, ja. Jeg varierer mer enn det de tilsynelatende gjør. Men jeg tror de prøver å spille på den dårlige samvittigheten vår (f.eks yoghurten) for å endre vanene vi viderefører til barna vår, og det funker jo vertfall på meg😂 Er jo ikke et salgstriks som de får betalt for, men oppriktig velmente råd. 

Anonymkode: d6ed6...a8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skummet gjennom profilen og det virket litt vel ekstremt...men jeg skjønner meg generelt ikke på folk som har frukt som lørdagsgodt 😂

Anonymkode: 1658b...4f2

Så lenge det funker med frukt som lørdagsgodt så kjører vi det faktisk. 😬Men, her er poden kun 2 år. Overlykkelig for banan i biter, bær eller rosiner. Så lenge det funker som snacks så trenger vi ikke introdusere rent godteri til et barn med fire besteforeldre med diabetes 2. 

Jeg har fulgt disse på Facebook, startet med at jeg så etter oppskrifter på den første babymaten. Men helt enig i at de har bikket over i kultkategori...

Anonymkode: 77e89...cde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, mannen ga sønnen vår smultring før frokost i dag. Burde minst vært buret inne han da.

Anonymkode: 10b0d...6c6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pianoyoghurt er ikke mat! Unnskyld meg men nå for jeg vondt for den lille. Dette er ikke noe jeg pleier å si men nå fikk jeg veldig vondt i mammahjertet😢😢

Anonymkode: 6ea51...9f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pianoyoghurt er ikke mat! Unnskyld meg men nå for jeg vondt for den lille. Dette er ikke noe jeg pleier å si men nå fikk jeg veldig vondt i mammahjertet😢😢

Anonymkode: 6ea51...9f3

Mammahjertet ja 😂😂😂😂

Anonymkode: 060a9...dfb

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pianoyoghurt er ikke mat! Unnskyld meg men nå for jeg vondt for den lille. Dette er ikke noe jeg pleier å si men nå fikk jeg veldig vondt i mammahjertet😢😢

Anonymkode: 6ea51...9f3

Hei Helene! 👋🏼

Anonymkode: ca74a...e1a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pianoyoghurt er ikke mat! Unnskyld meg men nå for jeg vondt for den lille. Dette er ikke noe jeg pleier å si men nå fikk jeg veldig vondt i mammahjertet😢😢

Anonymkode: 6ea51...9f3

Det mammahjertet burde heller ha litt vondt for små barn det faktisk er synd i. 

Anonymkode: e5327...26b

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Følger en instagramkonto som heter «barebrabarnemat» 

Mye bra info og skulle gjerne lagt til meg noen nye vaner.

Men da de la ut en hel tirade og lagde vel nesten et dommerpanel pga en mor hadde blitt fullstendig hysterisk for at far hadde gitt datteren sin på 3 år Pianoyoghurt til frokost. Det ble spørsmål om denne mannen var egnet til å ta vare på barnet sitt, og at far måtte ha oppfølgning og hjelp..

Er det bare jeg som syns det er helt fullstendig absurd å ta så til de grader av pga et sånn tilfelle?

Er ganske sunn selv, og holder meg og ungene til lørdager med snop.. Men jeg hadde aldri klikket om barnefar hadde gjort noe sånn av og til... 

Anonymkode: d665e...ea9

Kanskje hele greia bare er 100 % tull og tøys, og de egentlig ikke mener noe av det de kommer med? Kanskje hele denne Instagram-profilen bare er til for å rå mest mulig oppmerksomhet mot de som har opprettet denne greia. 

I så fall har de tydeligvis gjort en ganske grei jobb, ser det ut til...       

Anonymkode: 969f2...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Så lenge det funker med frukt som lørdagsgodt så kjører vi det faktisk. 😬Men, her er poden kun 2 år. Overlykkelig for banan i biter, bær eller rosiner. Så lenge det funker som snacks så trenger vi ikke introdusere rent godteri til et barn med fire besteforeldre med diabetes 2. 

Jeg har fulgt disse på Facebook, startet med at jeg så etter oppskrifter på den første babymaten. Men helt enig i at de har bikket over i kultkategori...

Anonymkode: 77e89...cde

Neinei, mente ikke at det var galt å like frukt som snacks. Tar gjerne druer fremfor sjokolade i ny og ne. Men det er folk jeg vet om som synes at frukt er kos og regner det som usunt og dermed «skeier de ut» ved å spise en banan, var mer de jeg tenkte på. 

Anonymkode: 1658b...4f2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tendenser her på kg også til hysteri... Bare å sjekke ut "kjæledyr" forumet! 😂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pianoyoghurt er jo egentlig dessert da,ikke egentlig yoghurt. Det er hverken sunt eller næringsrik, og ikke noe som noen, hverken barn eller voksne bør spise til frokost. Allikevel er det selvsagt ok å skeie litt ut av og til. Nå vet jeg ikke hva som var anledningen for at denne faren ga barnet pianoyoghurt, men om det skjer en sjelden gang i blant, gjør det jo ikke noe.

Anonymkode: 8c991...9d0

Hva hvis et barn fikk dette til frokost hver dag, men fikk supersunn mat resten av tiden? Hvilke skade ville det gjort? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 hours ago, AnonymBruker said:

Så lenge ungen ikke er veldig allergisk mot melk så går det an å gi sånt til frokost innimellom. 

Anonymkode: 78070...2d1

Jeg syns også det hadde vært drøyt å gi piano yoghurt til frokost. Til dessert på en lørdag hadde jeg ikke reagert.

Den yoghurten er en dessertyoghurt som har dobbelt så mye sukker som vanlige yoghurter. Selv om sukkermengden i seg selv ikke er så krise en morgen, så er trenger ikke barn venne seg til å få dessert istedet for en sunn frokost.

Anonymkode: 08fd1...ef4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Pianoyoghurt er ikke mat! Unnskyld meg men nå for jeg vondt for den lille. Dette er ikke noe jeg pleier å si men nå fikk jeg veldig vondt i mammahjertet😢😢

Anonymkode: 6ea51...9f3

Jeg klarer faktisk ikke å ta dette seriøst.. 

Mammahjertet er kanskje det teiteste utrykket jeg vet om 😂

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

My god! Hvorfor tar dere ikke heller tak i de tingene som EGENTLIG skader barn?

pianoyoghurt til frokost? Mammahjertet gråter? Jeg ler meg ihjel!! HVA SÅ? Ser dere ikke hvor ekstremt dette er? 

DET ER EN YOGHURT! Barn dør av mangel på mat og vaksiner rundt i verden, men det som skaper engasjement er en YOGHURT. Ser dere ikke ironien. Dere og barna deres har det altfor altfor godt. 

Anonymkode: b86f3...27f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor ser dere denne posten? Finner bare uthenging av Foldvik Familiepark på Instagram 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 1d24e...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...