Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er arbeidsoppgavene til en avdelingsleder på sykehjem?

Grei lønn?

Jobber man kun dagvakter?

Er det mye overtidsjobbing?

Vurderer å søke på en stilling. Er så lei av turnus 😑 Var ferdig spl. -16.

Anonymkode: 3ba37...e99

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet

Avdelingslederen på vårt sykehjem jobber ofte overtid. Hun jobber fra 8 til 3, men det hender hun ikke kommer seg hjem før halv 5 og hun sitter ofte med jobb hjemme. Det er en ganske krevende jobb, du har baller i lufta hele tiden. 

Anonymkode: fe18b...37f

Skrevet

Jeg er selv avdelingsleder på sykehjem. Mine arbeidsoppgaver er personaloppfølging og fagansvar, HMS, samt ansvar for daglig drift. I praksis bruker jeg også mye tid på administrative oppgaver. Det er mye jobb, stort ansvar, men også veldig givende. Jeg har master i offentlig styring, og årsstudium i diverse organisasjonsfag. Lønna mi ligger på rundt 600 000, og jeg har fri hver helg. Men som sagt; stort ansvar. Slike stillinger er nok organisert forskjellig fra sted til sted, men dette er uansett min hverdag. Jeg hadde jobbet som sykepleier i 10 år før jeg søkte jobben og fikk den! Tips; hvis du søker, og deretter blir kalt inn på jobbintervju så forbered deg godt på forhånd. Gå gjennom mulige spørsmål og svar du vet du kommer til å få. Jeg brukte to dager på å forberede meg, og stilte til intervju med god selvtillit fordi jeg følte meg godt forberedt. Ta også en runde med deg selv og still deg spørsmål om grunnene til å søke er de rette (ikke bare høyere lønn og fri hver helg), og om du er robust nok til å håndtere det som følger med en slik stilling. Lykke til! Hvis du har potensialet til å bli en god leder håper jeg du får jobben 🙂

Anonymkode: aadca...e76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...