AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #21 Skrevet 3. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må begge gå i kjole også? Anonymkode: 30b53...465 Nei vennligst ikke avspor tråden Anonymkode: 7eddb...bf8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #22 Skrevet 3. august 2019 Dette er så typisk dobbelmoral! Kvinner som skriker opp om likeverd og at begge har rett til de samme tingene. Helt til det gavner de, da skal kvinnene slippe. Bruden må holde tale! Hvis de nekter så bør mannen også nekte! Anonymkode: f9316...754
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #23 Skrevet 3. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er så typisk dobbelmoral! Kvinner som skriker opp om likeverd og at begge har rett til de samme tingene. Helt til det gavner de, da skal kvinnene slippe. Bruden må holde tale! Hvis de nekter så bør mannen også nekte! Anonymkode: f9316...754 Det er vel ingen som tvinger en mann til å tale? Det kunne aldri falt meg inn å kreve det av noen, uansett kjønn. Anonymkode: 30b53...465 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #24 Skrevet 3. august 2019 Jeg holdt ikke tale, tror ikke jeg ville arrangert bryllup hvis jeg måtte holdt tale. Egentlig ville jeg ikke at mannen skulle det heller, men han ønsket det selv og talen hans var veldig fin. Anonymkode: 2e8fc...9e0 1
Clefable Skrevet 3. august 2019 #25 Skrevet 3. august 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er så typisk dobbelmoral! Kvinner som skriker opp om likeverd og at begge har rett til de samme tingene. Helt til det gavner de, da skal kvinnene slippe. Bruden må holde tale! Hvis de nekter så bør mannen også nekte! Anonymkode: f9316...754 Mannen står selvsagt også fri til å ikke holde tale. Hverken jeg eller min mann gjorde det. 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #26 Skrevet 4. august 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Minner om likestilling, begge må eller ingen Anonymkode: 7eddb...bf8 Typisk misforstått likestilling... Om brudgommen har sosial angst og ikke holder tale, mens bruden taler, er det selvfølgelig også helt ok. Anonymkode: 53f84...881 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #27 Skrevet 4. august 2019 Vet du, jeg tenker det må være opp til bruden og bruden selv om de vil tale. Jeg har vært i bryllup der ingen av dem talte, men det er kanskje heller uvanlig. Selv er jeg ikke så glad i å holde taler, men kommer til å gjøre det fordi jeg vet mannen vil sette pris på det. Samtidig hadde han helt sikkert hatt forståelse om jeg ikke ønsket, noe man absolutt bør ha for hverandre. Anonymkode: 0ae89...c16 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #28 Skrevet 4. august 2019 Ts her. Takk for svar. Da tror jeg at jeg velger å ikke holde tale. Det kan godt være jeg ombestemmer meg, når det nærrmer seg. Jeg forventer heller ikke at min kjære skal holde tale, men han er ikke redd for å snakke foran folk og gjør det gjerne. Han vet derimot hvor mye jeg sliter med det og har full forståelse. Anonymkode: 7bc75...09b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #29 Skrevet 7. august 2019 Vi hadde ingen taler i vårt bryllup. Ingen av familiene våre har noe særlig tradisjon for å holde taler, og vi hadde en uformell fest. Noen skåler ble det, og det var selvfølgelig bare hyggelig. Anonymkode: 88a55...35e
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #30 Skrevet 8. august 2019 Jeg holdt ikke tale da jeg har litt sosial angst for slike ting. Mannen min holdt en liten tale til gjestene og takket for at de kom osv. Man må ikke gjøre som alle andre, gjør det som er riktig for deg ❤️ Anonymkode: 4e9f7...bc1 1
Djungelvrål Skrevet 8. august 2019 #31 Skrevet 8. august 2019 På 3.8.2019 den 13.32, AnonymBruker skrev: Jeg var nylig i et bryllup der verken brud eller brudgom holdt tale. Det føltes veldig rart, men om kun bruden ikke holder tale er nok det mer normalt. Jeg hadde ingen tale da jeg giftet meg, men min kvinnelige forlover holdt tale (som den kvinnelige forloveren, selvsagt). Brudgommen har nok mer press på seg. Jeg har samme erfaringer som en over her, jo mer man øver seg, jo bedre blir man. Angsten og sceneskrekken blir mindre etter hvert. Det finnes egne fag på Høyskoler man kan ta for å bli bedre i å snakke foran publikum, men den personlige effekten blir jo større jo mer man prøver seg i varierte rom og med variert publikum. Det finnes også mange frittstående arrangement via Facebook der man har åpen scene, der alle kan melde seg på for å få trening. Som gjest hadde jeg ønsket at brudeparet skulle hatt en fin dag, du må lytte etter din magefølelse. De fleste forventer nok ikke at en brud holder tale. Anonymkode: f4a70...afc Hvorfor ikke, vi er idag likestilte og det bør forventes at bruden skal holde tale like mye som brudgommen?? Jeg ønsket gjestene velkommen i vårt bryllup og holdt tale til min mann rett etterpå. Jeg måtte ikke, men det måtte ikke han heller. Ingen MÅ holde tale, det er helt valgfritt. Min forlover vil ikke tale, og det forventet jeg ikke heller. 2
Anonymburker Skrevet 8. august 2019 #32 Skrevet 8. august 2019 Jeg har aldri vært i bryllup, men må brudgommen holde tale?
Djungelvrål Skrevet 8. august 2019 #33 Skrevet 8. august 2019 1 minutt siden, Fornuftig-mann skrev: Jeg har aldri vært i bryllup, men må brudgommen holde tale? Nei
Anonymburker Skrevet 8. august 2019 #34 Skrevet 8. august 2019 1 minutt siden, SupaWoman skrev: Nei Isåfall hadde det vært uaktuelt å gifte seg😂
Clefable Skrevet 8. august 2019 #35 Skrevet 8. august 2019 6 timer siden, SupaWoman skrev: Hvorfor ikke, vi er idag likestilte og det bør forventes at bruden skal holde tale like mye som brudgommen?? Jeg ønsket gjestene velkommen i vårt bryllup og holdt tale til min mann rett etterpå. Jeg måtte ikke, men det måtte ikke han heller. Ingen MÅ holde tale, det er helt valgfritt. Min forlover vil ikke tale, og det forventet jeg ikke heller. Jeg forventer ikke at brudgommen skal holde tale heller. Jo færre taler, jo bedre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå