Gå til innhold

Ungen banner!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er nok min skyld. Har vært i en stressa periode og bannet foran ungen. Og nå har hen tatt etter. Barnet er 2,5 år. Barnehage begynner neste uke og gruer meg for å forklare ansatte der. Banner ikke nå, når jeg merker hvor fort ungen tok etter. Hvor fort kan dette gå over?

Anonymkode: 8934c...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ape se, ape gjøre. Hvor lang tid tok det etter at du lærte å sykle til du glemte hvordan en gjør det igjen? Der har du svaret på det du lurer på.

Anonymkode: 1874d...51a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ape se, ape gjøre. Hvor lang tid tok det etter at du lærte å sykle til du glemte hvordan en gjør det igjen? Der har du svaret på det du lurer på.

Anonymkode: 1874d...51a

Meningsløst svar.

Anonymkode: 8934c...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare slutt å bann, og ikke vis oppmerksomhet når barnet banner.

Anonymkode: 40fe7...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Meningsløst svar.

Anonymkode: 8934c...cca

At du ikke er lur nok til å skjønne svaret, akkurat som du ikke er lur nok til å skjønne at du ikke skal lære barnet ditt å banne betyr ikke at svaret er meningsløst. Det betyr bare at det å gi et svar som krever litt reflektive egenskaper er meningsløst overfor deg.

Har du en gang lært deg å sykle glemmer du ikke hvordan en gjør det. Har barnet en gang lært seg å banne glemmer barnet ikke hvordan en gjør det.

Derfor lærer en ikke barn å banne.

Anonymkode: 1874d...51a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok gå over ta det helt med ro, snart starter barnet å fortelle alle som vil høre  at mamma promper eller at de voksne har hår på tissen. 

Hilsen ei som har bannet foran barna* uhell skjer men så lenge man er bevist over det i fremtiden :) 

Anonymkode: 50f8f...ac3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forklar barnet ditt at du så noe som var stygt og at du er veldig lei deg for at du sa disse stygge ordene.

Anonymkode: e0cfb...24d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

At du ikke er lur nok til å skjønne svaret, akkurat som du ikke er lur nok til å skjønne at du ikke skal lære barnet ditt å banne betyr ikke at svaret er meningsløst. Det betyr bare at det å gi et svar som krever litt reflektive egenskaper er meningsløst overfor deg.

Har du en gang lært deg å sykle glemmer du ikke hvordan en gjør det. Har barnet en gang lært seg å banne glemmer barnet ikke hvordan en gjør det.

Derfor lærer en ikke barn å banne.

Anonymkode: 1874d...51a

Enda mer irrelevant ordgyteri.

Anonymkode: 8934c...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At du ikke er lur nok til å skjønne svaret, akkurat som du ikke er lur nok til å skjønne at du ikke skal lære barnet ditt å banne betyr ikke at svaret er meningsløst. Det betyr bare at det å gi et svar som krever litt reflektive egenskaper er meningsløst overfor deg.

Har du en gang lært deg å sykle glemmer du ikke hvordan en gjør det. Har barnet en gang lært seg å banne glemmer barnet ikke hvordan en gjør det.

Derfor lærer en ikke barn å banne.

Anonymkode: 1874d...51a

Meningsløst svar jo, hva hjelper det ts at du er spydig?? Få deg barn først så kan du kanskje kommentere uten å virke som en tulling. 

Anonymkode: 50f8f...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meningsløst svar jo, hva hjelper det ts at du er spydig?? Få deg barn først så kan du kanskje kommentere uten å virke som en tulling. 

Anonymkode: 50f8f...ac3

Hjelpe TS? Den tid er forbi. TS spurte 

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor fort kan dette gå over?

Anonymkode: 8934c...cca

Jeg forklarte at det går aldri over og hvorfor det aldri går over. Vi får ikke hjulpet TS på noen måte. TS har lært barnet sitt å banne. Dumt. Men TS får ikke ugjort det. Ikke vi heller.

Anonymkode: 1874d...51a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpe TS? Den tid er forbi. TS spurte 

Jeg forklarte at det går aldri over og hvorfor det aldri går over. Vi får ikke hjulpet TS på noen måte. TS har lært barnet sitt å banne. Dumt. Men TS får ikke ugjort det. Ikke vi heller.

Anonymkode: 1874d...51a

Vel hvis du tror at et barn aldri lærer å banne så bør du tro om igjen. Om det ikke er mor/far ungen hørte det ifra så finnes det mange nok mennesker i det landet en kan høre ifra. 

Nå trenger ts streng tatt at folk snakker av erfaring og beroliger ts med at det ikke er så ufarlig, dumt men ikke ufarlig og at det vil gå over.  

Og her kommer du... hjelpes 😩

Anonymkode: 50f8f...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel hvis du tror at et barn aldri lærer å banne så bør du tro om igjen. Om det ikke er mor/far ungen hørte det ifra så finnes det mange nok mennesker i det landet en kan høre ifra. 

Nå trenger ts streng tatt at folk snakker av erfaring og beroliger ts med at det ikke er så ufarlig, dumt men ikke ufarlig og at det vil gå over.  

Og her kommer du... hjelpes 😩

Anonymkode: 50f8f...ac3

Takk! My point exactly.

 

TS.

Anonymkode: 8934c...cca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vårt eldste var vel rundt 3 år og sa f-ordet. Vi bruker ikke det ordet og var helt sikkert noe fra bhg. Hub brukte det helt plutselig og ikke da det var naturlig å bruke det. Vi gav aldri noe oppmerksomhet på det. Gikk over ett par måneder. 

Minste var nettopp blitt to og hørt det har blitt sagt ett par ganger. Der også helt ut av det blå. Ingen oppmerksom og ikke hørt det noe mer.

Kommer vel igjen tenker jeg. 

Anonymkode: c0354...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du vri om på ordet? 

"nei, jeg sa fa-ren" hvis ungen sier faen?

Så er ikke banneordet så interessant lenger :)

 

Anonymkode: 4bafc...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min banner aldri, trodde jeg... 

helt til vi satt i bilen og venter på storesøster, ; faen, nå må ho komme ! 😆

3 år og hørtes akkurat ut som sin far🤔 

har ikke bannet før og heller ikke etter😂

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ikke noe å bry seg om. Jeg bannet også så barna mine hørte det og de tok selvsagt etter. De kom hjem med verre ord en faen fra barnehagen. Eldste var vel knapt 4 da hun spurte om hva pule var. Det hadde hun hørt gutta i barnehagen snakke om.

Jeg banner den dag i dag og det gjør ungene også og nå er de voksne. 

Barnehagen bryr seg ikke om sånt, så samt du ikke skal ha de i en kristen barnehage da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Guile skrev:

Flytt nordover, så er problemet heller at ungen ikke banner nok. Hællvettes føirrbanna hæstkukunge! 

🤣🤣🤣

Hilsen nordlænning

Anonymkode: 187f1...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpe TS? Den tid er forbi. TS spurte 

Jeg forklarte at det går aldri over og hvorfor det aldri går over. Vi får ikke hjulpet TS på noen måte. TS har lært barnet sitt å banne. Dumt. Men TS får ikke ugjort det. Ikke vi heller.

Anonymkode: 1874d...51a

Men altså, alle barn lærer før eller siden å banne, småsøsken gjerne før heller enn siden. Det finnes jo likevel forskjellige måter å forholde seg på. Alt er ikke tapt, liksom. Det er uønskede ord, ikke byllepest.  

Med en toåring, ville jeg unngått å banne videre selv, og gitt barnet null reaksjon når det banner. Blir fort uinteressant når ingenting skjer.

Barnehagepersonalet har nok hørt både det ene og det andre av ikke aldersadekvat vokabular fra de søte små tidligere. Ville ikke tatt sorgene på forskudd med tanke på barnehagestart.

Endret av Hactar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...