Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sparer og sparer, men håret mitt blir liksom ikke lengre enn skulderlangt.

Gi meg alle dine beste tips for å få langt hår enda lenger.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Klipp tuppene med jevne mellomrom.

Skrevet

Vær snill med håret ditt så du unngår unødig slitasje. Ikke vask det for ofte, unngå føner, krølltang, farging, striping osv, og beskytt håret mot solen. Ta en hårkur med jevne mellomrom, og klipp tuppene ca annenhver mnd (hvis du trenger det da).

Skrevet

Jeg klipper håret (kun tuppene) ca annenhver måned, føhner det så og si aldri. Jeg farger riktignok etterveksten omtrent annenhver måned, og det blir jo håret litt tørt og slitt av i lengden.

Jeg vasker det med god sjampo og balsam for farget/tørt hår (bytter mellom redken, Matrix, Tigi og Sebastian).

Jeg tar tilskudd av b-vitaminer og spiser omega 3 og omega 6 kapsler omtrent hver dag.

Hårkurer har jeg ikke vært flink til å bruke. Kanskje noen har tips om en god hårkur? Solbeskyttelse har jeg heller ikke tenkt på, noen gode merker å anbefale?

Skrevet

Du kan ikke kutte ut fargingen da? Få frisøren til å farge det i en farge som er så lik din egen farge som mulig, så kanskje du slipper etterveksten. Har ikke tips til en god hårkur. Den jeg bruker er sånn 30 second treatment fra sp. Den holder ikke for meg i hvert fall. Produkter som beskytter spesielt mot sol har jeg heller ikke, men jeg burde nok hatt det. Hvis du bedriver "aktiv soling", kan du dekke til håret med et skjerf eller en hatt.

Skrevet

Så lenge du får i deg nok vitaminer og mineraler, finnes det nok ingen vidunderkur for å få håret til å vokse fortere.

Skrevet
Så lenge du får i deg nok vitaminer og mineraler' date=' finnes det nok ingen vidunderkur for å få håret til å vokse fortere.[/quote']

Det stemmer. Håret blir finere dersom man stusser det jevnlig, men nei, det vokser ikke RASKERE av den grunn.

Skrevet

Det stemmer. Håret blir finere dersom man stusser det jevnlig, men nei, det vokser ikke RASKERE av den grunn.

Men er det mulig at håret når en bestemt lengde - at det rett og slett ikke blir lenger?

Jeg vil jo ikke at håret skal vokse fortere eller raskere - men bli lengre enn skulderlangt....

Skrevet

Tror nok det finnes en grense for hvor langt håret kan bli før det faller av, og denne grensen varierer fra person til person. Kan jo hende du klipper håret for mye de gangene du klipper det da, så du klipper bort det som har vokst ut siden sist. Håret vokser ikke raskere om du klipper det, men lurt å klippe det før det blir for slitt, hvis ikke må du bare klippe det enda mer senere.

Gjest gjest1
Skrevet
Tror nok det finnes en grense for hvor langt håret kan bli før det faller av, og denne grensen varierer fra person til person.

:hår: Det har jeg ikke tenkt på før! (En passende smiley jeg fant.. hehe)

Skrevet

Merkelige greier, det der. Jeg har frisørskrekk og klipper håret en gang i året, sånn ca. Men det vokser og gror, og er ikke særlig stygt i tuppene.

Skrevet
Men er det mulig at håret når en bestemt lengde - at det rett og slett ikke blir lenger?

Tviler - og i så tilfelle så er grensen neppe skulderlangt. :wink:

Du klipper sikkert bort det meste når du er hos frisøren, som en annen her sa.

Gjest Gjesta
Skrevet

Tviler - og i så tilfelle så er grensen neppe skulderlangt. :wink:

Du klipper sikkert bort det meste når du er hos frisøren, som en annen her sa.

Jeg leste at de aller fleste mennesker ikke hadde hår som kunne bli særlig lenger enn 90 cm langt....Men det er vel knapt skulderlengde, hvis du ikke er sjiraff? :ler:

Skrevet
Merkelige greier, det der. Jeg har frisørskrekk og klipper håret en gang i året, sånn ca. Men det vokser og gror, og er ikke særlig stygt i tuppene.

Samme her.

Skrevet
Jeg leste at de aller fleste mennesker ikke hadde hår som kunne bli særlig lenger enn 90 cm langt....Men det er vel knapt skulderlengde, hvis du ikke er sjiraff?

Skal aldri si aldri. :tunge1:

Gjest Gjesta
Skrevet

Skal aldri si aldri.  :tunge1:

DU er da helt unik, vet du :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg sliter med det samme. Håret mitt har aldri blitt lengre enn til litt nedenfor skuldrene (bortsett fra da jeg var yngre, da var det til langt nedpå ryggen, men jeg klippet det i en sånn "kjekk og praktisk pasje").

En venninne som er frisør har sagt at det varierer fra menneske til menneske hvor langt hår han kan få og at håret fornyer seg hver syvende åre eller no.

Synes dette er triste nyheter, for jeg har alltid ønsket meg Jennifer Aniston-hår. Uansett tok jeg konsekvensen av mitt teite hår for flere år siden og har nå en oppklippet variant som ikke er for kort men ikke pistrete og lang og har fått skryt for den i evigheter, så tror jeg tok et riktig valg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...