Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det klartr jrg osm yngre, men er nå 27 . Har en liten skeivhet i ryggen og lurer nesten på om det kan være farlig å prøve? Kjennes som en virvel klembes litt sammen om jeg gjør det på en måte..... har aldri vært nsturlig veldig myk heller da. 

Anonymkode: e0f58...29e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt naturlig å ikke kunne stå/gå i bro når man er 27...

Anonymkode: 64c17...2ac

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes da masse myke 30+ åringer..... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes da masse myke 30+ åringer..... 

Jeg kan det men jeg driver med yoga ukentlig. Hvis det er skoliose du har så bør du unngå bro og om du er usikker så snakk med legen om det. Om det er ok med bro så øv først på halvbro og alltid varm godt opp. Full bro er ganske intensivt!

Anonymkode: fb37f...70d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det? Er 41 og har ingen problemer med det.

Anonymkode: f38a2...465

AnonymBruker
Skrevet

Start med en back bending stretch routine (finnes på apper/ YouTube etc) en gang i uka så går det kjapt til du får det til. 

Anonymkode: 7ef88...7a4

AnonymBruker
Skrevet
På 3.8.2019 den 23.49, AnonymBruker skrev:

Er det? Er 41 og har ingen problemer med det.

Anonymkode: f38a2...465

Vær glad og stolt, men tror du er unntaket altså 🙂

Anonymkode: 35d25...548

AnonymBruker
Skrevet
På 3.8.2019 den 2.41, AnonymBruker skrev:

Det klartr jrg osm yngre, men er nå 27 . Har en liten skeivhet i ryggen og lurer nesten på om det kan være farlig å prøve? Kjennes som en virvel klembes litt sammen om jeg gjør det på en måte..... har aldri vært nsturlig veldig myk heller da. 

Det er, som du ser av tråden her, normalt å ta så dårlig vare på seg selv at en ikke kan stå bro. Men det er ikke dermed ønskelig.

Når du sier at å stå bro "klemmer" på ting og at du opplever ubehag, så betyr det at øvelsen skal unngås. Du har et godt stykke med trening å gjøre før kroppen din kan utføre øvelsen uten risiko for skader. Så du starter med denne treningen, heller enn med å stå bro. Akkurat sånn en begynner med lett jogging før en løper maraton. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær glad og stolt, men tror du er unntaket altså 🙂

Anonymkode: 35d25...548

Det er da virkelig helt normalt å ta vare på egen helse, også når man er 40 og har 50-70 år igjen å leve. Å drive bevegelsestrening er en nødvendig del av et sunt liv.

Anonymkode: 6ebb0...31f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eh ok... jeg lærte meg selv å stå i bru i 5 klasse. Er 30, prøver ca en gang i året når jeg kommer på det. Og jeg klarer det enda, trenger ikke være spesielt myk for å klare det? :klo: 

jeg kan ikke slå hjul eller gå ned i spagaten meeen har aldri gått inn 100% for å lære det. Kanskje jeg skal begynne i dag? :lol: 

Anonymkode: e62ac...47a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...