AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #1 Skrevet 2. august 2019 Må bare få ut litt steam her! Min svigermor er den mest selvsentrerte og barnslige jeg noen gang har møtt!! Jeg er så lei, min mann vet hva jeg syns om henne, han er så og si enig. Vi vil egentlig ikke ha noe med hun å gjøre men bare føler vi må. Vi er veldig konfliktsky og er aldri ute etter drama. Men hun finner alltid en måte å lage drama, uhygge og er så utrolig oppmerksomhets syk! Årrrrh hun tar så mye plass og energi! Alle jeg kjenner har snille svigerforeldre osv men jeg skal bare være så jævelig uheldig... Hvordan er deres svigerforeldre? Vil gjerne høre. Anonymkode: e29f9...a76 7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #2 Skrevet 3. august 2019 Søsteren min har ei slik. Trodde det ikke kunne være så fælt som hun har uttrykket frem til jeg ble innblandet i drama ved å foreslå en løsning på en kabal som skulle gå opp, for å hjelpe søsteren min med barna. Da dette ikke falt i smak hos svigermor startet hun dramatikk av en annen verden som jeg aldri har vært borti istede for å si nei, jeg synes dette eller at jeg ønsker dette, eller hva med.... Aldri opplevd at noen tar ett forslag som å bli overkjørt av en trailer. Så ja, holder meg unna henne gitt. Anonymkode: ff9a8...ef3 14
SnartMammaLykke Skrevet 3. august 2019 #3 Skrevet 3. august 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må bare få ut litt steam her! Min svigermor er den mest selvsentrerte og barnslige jeg noen gang har møtt!! Jeg er så lei, min mann vet hva jeg syns om henne, han er så og si enig. Vi vil egentlig ikke ha noe med hun å gjøre men bare føler vi må. Vi er veldig konfliktsky og er aldri ute etter drama. Men hun finner alltid en måte å lage drama, uhygge og er så utrolig oppmerksomhets syk! Årrrrh hun tar så mye plass og energi! Alle jeg kjenner har snille svigerforeldre osv men jeg skal bare være så jævelig uheldig... Hvordan er deres svigerforeldre? Vil gjerne høre. Anonymkode: e29f9...a76 Hva gjør henne til en dårlig person? Hvordan får hun deg til å føle deg? 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #4 Skrevet 3. august 2019 Mine svigerforeldre er fantastiske. Jeg er tatt i mot med åpne armer, alltid velkommen og vi trives i hverandres selskap. Jeg kunne fortalt så mye mer, men føler det blir å strø salt i såret. Jeg har vært utrolig heldig med de, har hatt to seriøse forhold før dette. Og mødrene der var ikke spesielt begeistret for meg, selv om de var hyggelig nok. Men vil tro de forholdene ville blitt problematisk om jeg og eksene hadde holdt sammen, for de var veldig beskyttende over sønnene sine og blandet seg i alt. Så jeg vet å sette pris på en svigermor (og svigerfar) som bryr seg om sønnen, men også aksepterer at han er voksen og har startet en egen familie. Da er det så mye lettere å tilbringe mye tid sammen, for siden vi alle trives sammen så ferierer vi sammen og tilbringer de fleste høytidene sammen med dem. Vi ser mine svigerforeldre mer enn mine foreldre, så de har fått en ekstra datter ikke mistet en sønn om man skal tenke på den teite regla. Anonymkode: 617e6...ea4 5
SnartMammaLykke Skrevet 3. august 2019 #5 Skrevet 3. august 2019 (endret) Hun har latt meg feire jul alene, og hun har som vanlig bare tenkt på seg selv! Hun har utestengt og vært ekkel! Fortalt hele familien sin om sårbare ting om min familie. Ikke brydd deg om meg, inkludert meg etter at et nært familiemedlem havnet i en ulykke noe som gjorde meg veldig syk og deprimert! Hun har spilt på dårlig samvittighet for å oppnå splittelser mellom meg og samboer! Jeg har etter flere år med et anstrengt forhold til svigermor valgt å kutte henne helt ut. Har ikke snakket med henne på 3 måneder da jeg sendte henne en tekstmelding å forklarte henne ALT! Jeg har det mye bedre uten henne, og hennes allianser i familien til samboer! Jeg har latet som veldig lenge, men til slutt ble jeg lei! Jeg fikk nok når hun gjorde meg usikker hjemme i mitt eget hus, samt kjeftet på meg fordi jeg tilbydde henne kaffe fordi hun kunne ta seg til rette i vårt hus.. Å hun gjorde narr av navnevalg til barne vårt! Samt hakket på nesten alt jeg snakket om uten at jeg kunne sette ordet på hva! Veldig flink til å avbryte meg mens jeg snakket for å så spørre meg etterpå om hva poenget var.. Veldig flink på hersketeknikk! Hun har siden dag 1 vært eiersyk, kontrollerende, dominerende, invaderende, og maktsyk overfor samboer. Hun har hatt et usunt forhold til samboer hele livet, da hun har vært alenemor samt vært avhengig av samboer! Hun har ødelagt forholdet mellom samboer og hans far, samt forholdet mellom hennes mor og samboer! Hun har problemer med relasjoner, og han brukt samboer som en slags «bare min prins syndrome hele livet» Hun har manipulert og trådd over grenser i mange år, noe som har resultert i at samboer og jeg blant annet har hatt nødt til å oppsøke parterapeut! Parterapeut har fortalt samboer at hans mor har et usunt forhold til han, og parterapeut har jobbet mye med samboer i forhold til grensesetting og det å lære å si nei til svigermor! Svigermor har prøvd å frata samboer sin far omsorgen for han men tapte i retten! I dag har ikke samboer kontakt med sin far... Parterapeut har sett at samboer bærer preg av et liv overfylt av mamma, mamma, og atter mamma!!! Samboer har i en alder av 32 år måttet lære seg å si nei til sin egen mor, noe svigermor aldri har vært vant til. Gir du henne lillefingeren, tar hun hele armen! Hun har kommet på besøk 4 ganger i uken på det verste, da hun har en syk trang for å besøke oss/samboer/kontrollere. Jævlig slitsomt!!!! Hun har vært singel hele livet, drikker mye, og har en del psykiske problemer som hun prøver å skjule men som er veldig enkel å se. Hun er veldig lun og rolig, men bak masken skjuler det seg en liten psykopat! Hun er verdensmester i å svartmale folk, og hun elsker å spille uskyldig og stakkarslig for å oppnå splittelser. Hun har fått sin far, bror, og stemor mot meg, og hun samlet alle på hytta for å fortelle samboer at alle heiet på henne, og at samboer burde gå ifra meg fordi jeg var grusom! (Dette da vi ventet barn sammen) Grunnen til dette var fordi jeg ikke ønsket mer kontakt med svigermor etter grusom oppførsel fra hennes side som jeg ille ønsker å gå inne på her) Da jeg ble gravid ble hun veldig opptatt av seg selv! Hun måtte bli kalt bestemor, og hun var redd for at min mor fikk mest kontakt med barnet siden jeg var kvinne... Hva faen tenkte jeg?? Å hun ble bare mer å mer frekk imot meg får vært besøk. Begynte å kommentere alt av klær jeg kjøpte, virket sjalu og bitter på jeg og samboer, samt framhevet meg som bortskjemt og grusom fordi jeg brukte pengene mine på kvalitetsklær til barnet! Klikket i vinkel da jeg fortalte henne at jeg, samboer og barnet skal reise bort i vinter, fordi hun mente hun burde inkluderes i reisen😂 Hva faen? Har vært veldig sjalu på meg siden dag en fordi jeg kommer fra en bemidlet familie.. Har sett på meg som en trussel framfor ressurs! Har ment at ingenting er «bra nok» for meg, samt gjort narr av meg fordi jeg bruke for mye penger på interiør og møbler... Mente at jeg og samboer fikk barn for tidlig selv om vi hadde hus, utdanning, jobb, bil, katt, utleie, ja egentlig alt på stell i en alder av 30!!! Selv fikk hun barn som 18 åring uten jobb og plass å bo👍 Har fortalt ei på jobben min at hun ikke ønsket at jeg og samboer skulle få barn sammen, og da kjente hun meg ikke engang!! Har fortalt samboer at alt er min skyld etter en krangel der samboer presterte å være utro.. Hun har fortalt samboer at jeg er kontrollerende og sjalu fordi jeg reagerte på at han kom hjem klokken 7 om morgenen flere helger på rad. Hun mente at sønnen hennes måtte få ha det litt gøy😂 Jadda, tenkte jeg men det passer seg ikke inn i et seriøst forhold liksom!!!! Hun har kommandert vekten min mens jeg var gravid samt hintet om at jeg kanskje bør passe på vekten fordi utseendet betyr jo ALT ifølge trollet selv! JA, listen er lang!!! Har det mye bedre uten henne! Håper jeg klarer å ignorere henne følelsesmessig for alltid, da jeg ikke skal nekte henne kontakt med barnebarnet. Og jeg forstår veldig godt at samboer ønsker kontakt med henne. Meg jeg og henne fungerer bare ikke, da vi er veldig ulike! Det positive er at det er veldig godt å endelig slippe å «late som» lengre! Endret 3. august 2019 av SnartMammaLykke 8
Gjest WhisperingWind Skrevet 3. august 2019 #6 Skrevet 3. august 2019 Jeg hadde en som prøvde seg, men det funker dårlig med meg da jeg alltid tar oksen ved hornene. Jeg sier det jeg mener og er ikke redd for å bli mislikt. Jeg likte aldri henne særlig godt, men vi visste hvor vi hadde hverandre og oppførte oss siviliserte når vi først måtte være sammen. Svigermor i dag kan være litt mye og blande seg mer enn hun burde. Jeg kunne være ganske overbærende med henne, men sa i fra om det ble for mye og jeg da det rett ut. Hun gikk for langt en gang da jeg var nybakt mor med en baby på bare noen mnd, sliten, full av hormoner med en klistremerkebaby og en mann som hadde vært litt mye oppi alt. Vi var på besøk og var på vei ut. Ungen HYLTE mens jeg kledde på han og jeg måtte rope over babyhylene for at mannen skulle få med seg en beskjed og svigermor presterte å si at jeg «Ikke hadde rett å snakke sånn til sønnen hennes» Jeg eksploderte som en vulkan fra helvete 🙈😂 Jeg ba henne passe sine egne jævla saker og at sønnen hennes er en voksen mann og kan snakke for seg selv. At han hadde vært mye(noe han visste og var enig i og skjønte hvorfor jeg kunne glefse litt innimellom babyhyl, null søvn og melkespreng fra helvete)og vi var begge slitne og hadde korte lunter og at jeg hadde god grunn til å «kjefte» på mannen min når jeg gjorde det. Jeg tok babyen og jeg snakket ikke mer med henne frem til vi dro dagen etter. Hun kom krypende og gråt og var veldig lei seg. Hun «kjeftet» til og med på mannen min fordi han måtte hjelpe meg mer når jeg var så sliten😂🐒 Etter det så har hun vært snill som et lam og har forstått at hennes plass er som svigermor og bestemor er å ikke blande seg inn i vårt liv og våre avgjørelser. Vi prater, koser oss og vi kan ha diskusjoner og snakke fra leveren, men hun vet at etter over 10 år som gift med sønnen hennes så er jeg en god kone, mor og svigerdatter. Hun kommenterer stadig hvor flink mor jeg er hun spør mer om meg og ungen enn etter mannen😂
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #7 Skrevet 3. august 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Må bare få ut litt steam her! Min svigermor er den mest selvsentrerte og barnslige jeg noen gang har møtt!! Jeg er så lei, min mann vet hva jeg syns om henne, han er så og si enig. Vi vil egentlig ikke ha noe med hun å gjøre men bare føler vi må. Vi er veldig konfliktsky og er aldri ute etter drama. Men hun finner alltid en måte å lage drama, uhygge og er så utrolig oppmerksomhets syk! Årrrrh hun tar så mye plass og energi! Alle jeg kjenner har snille svigerforeldre osv men jeg skal bare være så jævelig uheldig... Hvordan er deres svigerforeldre? Vil gjerne høre. Anonymkode: e29f9...a76 Min svigermor er ett monster.. Selv hvor mye du selv har lagt deg i selen for å få ett godt forhold..Noen er bedre å bare kutte ut av livet sitt! Anonymkode: 5e087...12f 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #8 Skrevet 3. august 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Må bare få ut litt steam her! Min svigermor er den mest selvsentrerte og barnslige jeg noen gang har møtt!! Jeg er så lei, min mann vet hva jeg syns om henne, han er så og si enig. Vi vil egentlig ikke ha noe med hun å gjøre men bare føler vi må. Vi er veldig konfliktsky og er aldri ute etter drama. Men hun finner alltid en måte å lage drama, uhygge og er så utrolig oppmerksomhets syk! Årrrrh hun tar så mye plass og energi! Alle jeg kjenner har snille svigerforeldre osv men jeg skal bare være så jævelig uheldig... Hvordan er deres svigerforeldre? Vil gjerne høre. Anonymkode: e29f9...a76 Hun er veldig flink til å komme med stikk til meg når ingen andre hører. Når jeg tok det opp med mannen trodde han som oftest at jeg hadde misforstått. Men omsider gikk det opp for ham at det faktisk var slik som jeg sa, og nå drar han alene på besøk, jeg holder meg langt unna. Resten av slekta lurer på hvorfor, men de får bare lure. Det nytter ikke å ta opp ting med henne, har forsøkt, men hun blånekter på at hun har sagt det og det. Og iallfall var det ikke slik ment om hun nå sa det. Huff, enkelte er bare håpløse. Jeg liker ikke konflikter og drama, prøver å holde en hyggelig tone bestandig, men til slutt fikk jeg nok. Hun hørte aldri etter hva jeg sa, begynte å snakke om noe annet, kunne aldri rose meg når jeg var stolt av noe, måtte komme med stikk til ungene også etterhvert som de vokste opp. Nå besøker ungene henne en gang i året og vi bor på samme sted. Anonymkode: 43ead...ef3 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #9 Skrevet 3. august 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Må bare få ut litt steam her! Min svigermor er den mest selvsentrerte og barnslige jeg noen gang har møtt!! Jeg er så lei, min mann vet hva jeg syns om henne, han er så og si enig. Vi vil egentlig ikke ha noe med hun å gjøre men bare føler vi må. Vi er veldig konfliktsky og er aldri ute etter drama. Men hun finner alltid en måte å lage drama, uhygge og er så utrolig oppmerksomhets syk! Årrrrh hun tar så mye plass og energi! Alle jeg kjenner har snille svigerforeldre osv men jeg skal bare være så jævelig uheldig... Hvordan er deres svigerforeldre? Vil gjerne høre. Anonymkode: e29f9...a76 Overskriften din lyser egentlig: Svigerdatter fra helvette. Man må alltid være minst to for å være uenige om eller med noe eller noen. Hva er ditt bidrag for å imøtekomme din svigermor? Hvordan kommuniserer du med din svigermor og hva gjør du for å bidra positivt i den relasjonen dere har? Kan du flertallsteknikken og hersketeknikker? Å opplyse om at din mann er enig med deg uten at vi får en seriøs uttalelse fra din svigermor sin sønn, så er det teknikkene du her prøver deg på. Å skrive uten å tenke over at andre tolker det du har skrevet er ikke alltid så fornuftig. Anonymkode: ac6ef...f42 8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #10 Skrevet 3. august 2019 Har heldigvis aldri hatt en svigermor som var direkte stygg med meg, vet ikke hvordan jeg hadde taklet det. Har dog en stemor som jeg tror hater meg, men jeg er mye flinkere til å spille pappa over på mitt lag, så hun får nok ikke de store resultatene ut av dramaet sitt. Vet ikke om det kan sammenlignes 🤷♀️ Denne dama er jo noens svigermor, og jeg lurer fælt på om hun er like jævli mot dem. Jeg vet at hun ikke ville dra i bryllupet til den ene datteren sin, for hun mislikte forloveden hennes. Hun prater mye dritt om en svigerdatter. Hun elsker derimot alle kjærester som eldstegutten, gullungen, drar med hjem, selv om det er ei ny ei hver måned. Anonymkode: 2d379...e70 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #11 Skrevet 3. august 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Må bare få ut litt steam her! Min svigermor er den mest selvsentrerte og barnslige jeg noen gang har møtt!! Jeg er så lei, min mann vet hva jeg syns om henne, han er så og si enig. Vi vil egentlig ikke ha noe med hun å gjøre men bare føler vi må. Vi er veldig konfliktsky og er aldri ute etter drama. Men hun finner alltid en måte å lage drama, uhygge og er så utrolig oppmerksomhets syk! Årrrrh hun tar så mye plass og energi! Alle jeg kjenner har snille svigerforeldre osv men jeg skal bare være så jævelig uheldig... Hvordan er deres svigerforeldre? Vil gjerne høre. Anonymkode: e29f9...a76 Så hvorfor liker ikke mannen din sin egen mor? Hva har du gjort for å gjøre situasjonen så ille og hva har hun gjort mot dere som er så utilgivelig at han skal slutte å prate med sin egen mor? Anonymkode: 72c7f...01a
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #12 Skrevet 3. august 2019 Når jeg leser sånne tråder blir jeg bare enda mer takknemlig for den flotte svigermoren min. "Reservemamma'n" min, verdens beste! ❤️ Anonymkode: 686cb...239 6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #13 Skrevet 3. august 2019 Skulle ønske jeg også hadde en snill svigermor. Min er psykisk ustabil og kommer aldri til å respektere meg (av grunner hun selv har funnet opp). Anonymkode: f3cc7...ead 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #14 Skrevet 3. august 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Så hvorfor liker ikke mannen din sin egen mor? Hva har du gjort for å gjøre situasjonen så ille og hva har hun gjort mot dere som er så utilgivelig at han skal slutte å prate med sin egen mor? Anonymkode: 72c7f...01a Ja,jeg har kuttet ut familien pga ekstremt dårlig oppførsel, det hende mens jeg var med ex samboer,mener du seriøst at det er hans sin feil, og det har ingenting med hvordan de har oppført seg da og tidligere?? Anonymkode: 23434...b6d 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #15 Skrevet 3. august 2019 Ja jeg har en sånn.. har vært deprimert i 16 av de 17 årene jeg og mannen har vært sammen.. kronisk negativ, aldri et positivt ord å få eller høre, klager på absolutt alt osv osv.. og en svigerinne på samme sia som er samme ulla.. jeg har måttet kutte de ut i stoooor grad. Ses ca 1-2 ganger i året, ellers ingen kontakt. Jeg er så misunnelig på dere som har fått dere reservemammaer ❤️ Anonymkode: 4ef2e...82d 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #16 Skrevet 3. august 2019 Jeg kommer overhode ikke overens med min svigerinne. Ikke helt det samme, men syns ikke det er hyggelig overfor mannen min. Anonymkode: 050d9...d41 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #17 Skrevet 3. august 2019 Svigermor er grei, men svigerfar er krevende. Han er høy på seg selv snakker bare om seg selv, det går ikke an å ha en dialog. Han er også besatt av å kommentere om barn og voksne (også direkte til de) er for tykke eller tynne, til den grad det er mobbing, begynner å bli meget lei av dette. Han blir utrolig sur hvis han får tilsnakk og tar det heller ikke til seg. Ønsker ikke at barna våre skal bry seg om slikt, men merker at andre barn i familien er blitt opptatt av folks mager... grøss... Ellers er han snill, men man blir utrolig sliten i lengden. Svigermor er omgjengelig men vi er ikke sånn at vi ringes og sånn akkurat. Helt greit forhold 😊 Anonymkode: 1ea78...02b 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #18 Skrevet 3. august 2019 Vel, selv en pannekake har to sider. Her klages det veldig . Man må faktisk være litt overbærende og svelge noen kameler av og til. Selvfølgelig skal man ikke finne seg i alt, men her synes jeg det var en del som var litt vel hårsåre også. Tenk like mye over hva dere selv bidrar til i forholdet som dere tenker på hva svigermor gjør galt, så tror jeg det blir bedre for alle. Anonymkode: 798e7...9b0 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #19 Skrevet 3. august 2019 Svigermor er ei kjerring med et smil. Forskjellsbehandler barn og barnebarn. Dyrker noen og setter dem på pidestall og holder seg omtrent for nesen for å ha noe med andre å gjøre. Svigerfar er likedan. Super bestefar for yndlingsbarnebarna, snakker ikke med de andre engang. Det verste er den påtatte falske fasaden. Kan ikke høre fra dem på månedsvis, men får hun høre om at andre er på besøk så kan hun dukke opp på døren med gaver helt uoppfordret. Det er så gjennomsiktig at hun bare bygger fasade, og jeg tror seriøst at hun er så opptatt av fasaden at hun ikke skjønner hvor gjennomsiktig oppførselen er. De fleste i svigerfamilien, søsknene hennes og foreldrene(!), samt slekt og venner som er på besøk kommer med kommentarer om forskjellsbehandlingen og fasadebyggingen hennes så fort hun er ferdig med showet sitt og borte. Anonymkode: a6629...af8 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #20 Skrevet 3. august 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Overskriften din lyser egentlig: Svigerdatter fra helvette. Man må alltid være minst to for å være uenige om eller med noe eller noen. Hva er ditt bidrag for å imøtekomme din svigermor? Hvordan kommuniserer du med din svigermor og hva gjør du for å bidra positivt i den relasjonen dere har? Kan du flertallsteknikken og hersketeknikker? Å opplyse om at din mann er enig med deg uten at vi får en seriøs uttalelse fra din svigermor sin sønn, så er det teknikkene du her prøver deg på. Å skrive uten å tenke over at andre tolker det du har skrevet er ikke alltid så fornuftig. Anonymkode: ac6ef...f42 Fortell meg gjerne hvor du har det fra at man må være minst to for å være uenig. Det er helt ukorrekt. Anonymkode: 06962...03f 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå