Gå til innhold

Er så redd for alt som kan følge med sex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er oppriktig redd for å få kjønnssykdommer, kjønnsvorter, HPV og annet dritt man kan få av sex. Har vært flink til å beskytte meg tidligere, men jeg har bare opplevd fler og fler som velger bort sexen når jeg vil bruke kondom. Har ikke hatt sex på flere år pga dette.. Det er så utrolig kjipt, føler det hemmer meg fra å slå meg løs i flere situasjoner :( 

Tanker?

Anonymkode: 1ac02...ca8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er oppriktig redd for å få kjønnssykdommer, kjønnsvorter, HPV og annet dritt man kan få av sex. Har vært flink til å beskytte meg tidligere, men jeg har bare opplevd fler og fler som velger bort sexen når jeg vil bruke kondom. Har ikke hatt sex på flere år pga dette.. Det er så utrolig kjipt, føler det hemmer meg fra å slå meg løs i flere situasjoner :( 

Tanker?

Da må du søke spesifikt etter ons som er opptatt av seksuell sikkerhet. For mange slurver med kondom. 

Anonymkode: b1dc2...870

AnonymBruker
Skrevet

Hatt det som deg, og dermed få partnere å «skryte» av. Tror egentlig jeg vil fortsette sånn jeg.. Har hatt fast partner i mange år(ikke kjæreste, men sex). Er i ferd med å avslutte og sliter som deg med at jeg er pysete ift div smitte... Men finnes vel menn for oss også..? Noen som ikke har halve bygda på historikken sin? 🙈

Anonymkode: 98a09...682

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykt redd for sånne ting også. Har hatt sex uten kondom kun i langvarig forhold ( og kun 2-3 ganger) og angret som fæn da visste seg at han har vært utro/ på vei til utro. 

Ellers i utgangspunktet enten kondom eller 0 sex. Men har aldri truffet noen mann som nektet.  

Anonymkode: b5339...9ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortsette å stå på 👏🏻 «Bo glove, no love» 

Menn får ikke lov til å velge bort kondomet. Si til mannen at om han ikke bruker kondom, må han være forberedt på å betale barnebidrag i de neste 18 årene.

Altså kondom er utrolig viktig i forhold til kjønnsykdommer! Men noen ganger virker det som om ordet «barnebidrag» kan skremme dem til å innse at kanskje de burde ta den på. Mens ordet «kjønnsykdom» kun får dem til å si «ja men det har jeg ikke». 

Anonymkode: eba0a...ff1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er all grunn til å være redd. Hold på den tanken og gi en land dag i folk som dumper deg fordi du insisterer på kondom. Du har kun ting å tape på å droppe det. 

Anonymkode: e989b...41b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det meste du kan få i underlivet kan du også få i munn og hals, og du kan flytte smitte med både munn og fingre og leketøy. Så vær forsiktig med kyssing og oral og fingring og. 

Anonymkode: 7fe03...3bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det meste du kan få i underlivet kan du også få i munn og hals, og du kan flytte smitte med både munn og fingre og leketøy. Så vær forsiktig med kyssing og oral og fingring og. 

Anonymkode: 7fe03...3bd

Dette er også noe jeg tenker veldig på! Før var det helt naturlig for meg å utføre oralsex. Men etter å ha sperret opp øyene har jeg kuttet ut dette også. Hva gjør dere som passer på å beskytte dere? Utfører dere oralsex med kondom, eller dropper det? 

Takker generelt for fine svar lenger opp. Gir en liten motivasjon oppi det kjipe.. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Okei? Hvor finner man sånne raringer som ikke vil ha sex hvis det er med kondom? Har hatt sex med 60stk og ingen har protestert, de fleste tok den fram før jeg fikk sagt fra. Å ikke forstå konsekvensene av ubeskyttet sex hører til mindre intelligente personer. De som tror de ikke blir gravid av å hoppe av i svingen f.eks.

Anonymkode: f2e25...088

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Okei? Hvor finner man sånne raringer som ikke vil ha sex hvis det er med kondom? Har hatt sex med 60stk og ingen har protestert, de fleste tok den fram før jeg fikk sagt fra. Å ikke forstå konsekvensene av ubeskyttet sex hører til mindre intelligente personer. De som tror de ikke blir gravid av å hoppe av i svingen f.eks.

Anonymkode: f2e25...088

Har noen tanker rundt dette. Jeg er i 20 årene, og opplever det som de aller aller fleste på min alder dropper å beskytte seg. Dermed når de treffer på noen som faktisk velger å beskytte seg, blir de valgt bort - nettopp fordi det er så mye annet å velge i for "bedre sex".

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tanker?

Det er farlig å leve? Eller du oppfatter det som farlig å ha sex. 

Det er farlig å kjøre bil? Eller du oppfatter det som farlig. 

Begge deler er livstruende om du gjør det på feil måte. Gjør de riktige vurderinger så går det nok bra skal du se. 

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har noen tanker rundt dette. Jeg er i 20 årene, og opplever det som de aller aller fleste på min alder dropper å beskytte seg. Dermed når de treffer på noen som faktisk velger å beskytte seg, blir de valgt bort - nettopp fordi det er så mye annet å velge i for "bedre sex".

Men vær glad for at du slipper sex med de som er så dumme at de ikke vil ha sex med kondom. De har garantert en kjønnssykdom eller hpv viruset. Tenk at du slipper dette. De som beskytter seg er intelligent nok til å tenke på helsen sin.

Anonymkode: ca0f9...9f3

AnonymBruker
Skrevet

Ha oral i trygt kjæresteforhold. Oral på ons er jo risikosport.

Anonymkode: 3885c...c32

AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert hormonspiral, eller kobberspiral? Jeg er på min andre "runde" med hormonspiral (man kan bruke én i ca. fem år). 

Jeg vil på det sterkeste anbefale det. Det er en av de sikreste prevensjonene som finnes, og man slipper å dra frem kondom hver gang. 

Samtidig vil jeg oppfordre deg til kun å ha sex i forhold. Da er du tryggere på personen det gjelder også.

Anonymkode: 2027e...13b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...