Gå til innhold

Økonomi! Hvor mye etter alle regninger er betalt i måneden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Vi er to voksne, en hund og smart ei datter. Vi har huslån, en bil, utgifter og studielån. Har i tillegg utleie så klarer oss bra selv om vi har en del gjeld.

Mitt spørsmål er hvor mye sitter dere igjen med etter alle regninger/huslån/strøm/mobil/barnehage osv, osv, er betalt? 

 

Anonymkode: 85041...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17000kr. 1 voksen og 1 småbarn.

Anonymkode: 7d6cd...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En voksen, en tenåring, to barnehagebarn. Sitter igjen med 20000. 5000 spares fast da, og 5000 settes av til sesongutgifter (julegaver, ferie, bilvedlikehold), så vi har 10000 til forbruk hver måned, som inkluderer mat, drivstoff, klær osv. 

Anonymkode: 78c99...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med grunnlønna mi sitter jeg igjen med omtrent 9000 etter at alt er betalt. 

Men jeg tjener alltid mer enn det, stort sett mellom 5000 og 12 000 ekstra. 

Anonymkode: ba2b3...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En voksen, har ca 4000 igjen når alt er betalt (altså der som skal gå til mat, fritid, helse osv).

Anonymkode: e2926...907

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter igjen med 17.000,-.  Av det sparer jeg 7000,- og bruker 4000,- på mat/ hygiene- og husholdningsvarer.  Da har jeg 6000,- som brukes til diverse aktiviteter, klær og sko, og andre små utgifter

Anonymkode: c40c9...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi sitter igjen med 60 000kr

Anonymkode: d0290...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufør. Sitter igjen med 5000 etter at alt av faste utgifter er betalt.

Anonymkode: 682d1...0e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sitter igjen med ca 17, tenker jeg. Men vi har ikke voldsomme utgifter da, også er jeg på redusert inntekt fordi jeg studerer.

Anonymkode: 13c04...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufør minste sats, sitter igjen med 2700

Anonymkode: a6dec...b18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Singel, deltidsmor til 2 i småskolealder. Har 13000 når alt fast er betalt (inkl bil og drivstoff). Sparer 6000 av dette til rainy days, jul, og anledninger som krever ekstra utgifter. 

 

Anonymkode: a4dea...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasket over hvor mye folk har igjen. Her sparer jeg fast 1500kr til barna(har 3stk) og da har jeg sjeldent igjen noe mer. Bruker det lille som er til overs på feks bursdagspresanger/feiringer, klær og sko til ungene, og andre småting. Mannen har littegrann igjen, noen tusen men også dette blir brukt opp(vi pusser opp huset så da går det alltid litt der). Så vi lever fra mnd til mnd. Men har riktignok litt på sparekonto fra før. Med 3 unger, hund, katt og huslån så blir det sånn nå. 

Anonymkode: 734f7...c53

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer 6500kr i mnd.

3000kr til buffer, 1500kr til pensjon, 1000kr i fond til barna og 1000kr på feriekonto.

Disse ligger inne som faste trekk hver mnd og jeg ser på de som faste utgifter. Dermed har jeg 31 000kr i faste utgifter hver mnd.

Når alt er betalt har jeg igjen 10 000kr. Dette inkluderer barnetrygd og barnebidrag. Har hovedomsorg alene for 2 barn. 

10 000kr dekker mat og alle husholdningsartikler, gaver, underholdning, klær osv. 

Ser jeg at det blir knapt noen mnd reduserer jeg sparebeløpet til bufferkonto.

Føler jeg har god kontroll på økonomien min, noe jeg synes er trygt.

Anonymkode: a40e4...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er nok rundt 70000. To gode jobber og rimelig bolig med lite lån. Aner ærlig talt ikke hva vi skal gjøre med alle pengene, i praksis går de til sparing

Anonymkode: 5de94...e4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke lån på bolig, og mannen tar regningene. Jeg betaler mat, div og barnehage. Så vi har 20.000 til overs. Jeg sparer 10.000 I mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9500,-. Ufør. Hele beløpet spares. 

Anonymkode: 32c54...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

9500,-. Ufør. Hele beløpet spares. 

Anonymkode: 32c54...656

Spiser du ikke?

Anonymkode: d0290...55d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...