AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #21 Skrevet 2. august 2019 Du kan flytte ut 30.09. hvis kontrakten utløper da. Huseier kan ikke kreve 3 mnd oppsigelse som løper utover denne dato, i så fall må det skrives ny kontrakt siden kontrakten ikke er gyldig etter 30.09. Og den kan du jo i så fall bare la være å skrive under på. Huseier vet jo hvor lenge kontrakten gjelder, og du har sagt fra nå - det er nok av tid til å finne ny leietaker. Anonymkode: 49986...06a 1
Gulbanan Skrevet 2. august 2019 Forfatter #22 Skrevet 2. august 2019 5 minutter siden, Brimi said: Hvordan kan du gjøre det vanskelig for han? Jeg ville sett på meg selv som vanskelig dersom jeg nå bare lå lavt i terrenget og lot kontrakten gå ut, uten å gi utleier en "heads up" slik at hen kan begynne å lete etter en ny leietaker nå i august/september. Det skal dog sies at det var jeg som tok opp fornye/ikke fornye kontrakt i utgangspunktet, vet ikke om utleier hadde tenkt så langt enda...
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #23 Skrevet 2. august 2019 Akkurat nå, Gulbanan skrev: Jeg ville sett på meg selv som vanskelig dersom jeg nå bare lå lavt i terrenget og lot kontrakten gå ut, uten å gi utleier en "heads up" slik at hen kan begynne å lete etter en ny leietaker nå i august/september. Det skal dog sies at det var jeg som tok opp fornye/ikke fornye kontrakt i utgangspunktet, vet ikke om utleier hadde tenkt så langt enda... Dette er jo huseiers ansvar å holde styr på. Du har ikke noe ansvar for om han finner ny leietaker som kan ta over umiddelbart etter at du flytter ut. Det kan man heller ikke regne med som huseier. Anonymkode: 49986...06a 3
Gulbanan Skrevet 2. august 2019 Forfatter #24 Skrevet 2. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du kan flytte ut 30.09. hvis kontrakten utløper da. Huseier kan ikke kreve 3 mnd oppsigelse som løper utover denne dato, i så fall må det skrives ny kontrakt siden kontrakten ikke er gyldig etter 30.09. Og den kan du jo i så fall bare la være å skrive under på. Huseier vet jo hvor lenge kontrakten gjelder, og du har sagt fra nå - det er nok av tid til å finne ny leietaker. Anonymkode: 49986...06a Åh, så deilig å høre! Det var det jeg også trodde var vanlig praksis, men fordi jeg ikke har vært i denne situasjonen før så turde jeg ikke å gamble på at det stemte. Takk for svar!
Gulbanan Skrevet 2. august 2019 Forfatter #25 Skrevet 2. august 2019 Just now, AnonymBruker said: Dette er jo huseiers ansvar å holde styr på. Du har ikke noe ansvar for om han finner ny leietaker som kan ta over umiddelbart etter at du flytter ut. Det kan man heller ikke regne med som huseier. Anonymkode: 49986...06a Ja, jeg vet. Men fordi vi er gode venner føler jeg et visst ansvar for at ting går greit for utleier, og at hen ikke skal føle at jeg har tilbakeholdt informasjon som kunne vært greit for hen å vite. Det er ikke sikkert at jeg hadde tenkt på å informere om at jeg ikke vil fornye kontrakten engang, dersom utleier var et menneske jeg ikke hadde noe særlig relasjon til.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #26 Skrevet 2. august 2019 1 minutt siden, Gulbanan skrev: Ja, jeg vet. Men fordi vi er gode venner føler jeg et visst ansvar for at ting går greit for utleier, og at hen ikke skal føle at jeg har tilbakeholdt informasjon som kunne vært greit for hen å vite. Det er ikke sikkert at jeg hadde tenkt på å informere om at jeg ikke vil fornye kontrakten engang, dersom utleier var et menneske jeg ikke hadde noe særlig relasjon til. Forstår det, men en huseier må vite at hvis de inngår en tidsbestemt avtale, så trenger faktisk ikke leietaker å varsle på forhånd at de skal flytte når kontrakten går ut. Anonymkode: 49986...06a 1
Gulbanan Skrevet 2. august 2019 Forfatter #27 Skrevet 2. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Forstår det, men en huseier må vite at hvis de inngår en tidsbestemt avtale, så trenger faktisk ikke leietaker å varsle på forhånd at de skal flytte når kontrakten går ut. Anonymkode: 49986...06a Det er sant! Da husker de kanskje på å ta det opp med neste leietaker. 😉
Gulbanan Skrevet 2. august 2019 Forfatter #28 Skrevet 2. august 2019 Tusen takk for svar alle sammen! 😊🙌🏽
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå