Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er for øyeblikket fast ansatt i en ok stilling, men ønsker å skifte beite. Jeg vet bare ikke helt hvor jeg vil videre. Ser på utlyste stillinger osv, men ikke funnet noen som frister helt enda.

Er det innafor å legge ut en status på for eksempel Facebook? Med en tekst om meg og min situasjon, og få ut litt antenner på denne måten?

Det er jo så mange jobber som kun går via bekjente, og ettersom jeg er forholdsvis åpen for hvor veien går videre er det vanskelig å skulle forhøre meg rundt selv.

Hva hadde du som potensiell arbeidsgiver tenkt om noen som gjorde det på denne måten? Og er det et pluss med en litt humoristisk vri på det, eller bør det holdes dønn seriøst?

Her er jeg åpen for alt av innspill!

Anonymkode: e9756...859

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tror du nåværende arbeidsgiver vil tenke om det?

AnonymBruker
Skrevet

Bruk heller LinkedIn!

Anonymkode: bd897...15f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Juks skrev:

Nåværende arbeidsgiver vet om at jeg er på utkikk. 🙂

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk heller LinkedIn!

Anonymkode: bd897...15f

Har profil der, men er ikke så god på hvordan "bruke" det 🤔

Skrevet (endret)
6 minutter siden, Juks skrev:

Dette var min reaksjon også. 

Dvs jeg kan svare på akkurat dette: hvis en ansatt signaliserer at h*n ser seg om etter noe annet vet arbeidsgiver at man ikke skal satse på vedkommende, og arbeidstaker kan like gjerne begynne å søke aktivt. Hvis du vil holde alle dører åpne, og ikke er sikker på at du ønsker å forlate nåværende arbeidsplass er dette virkelig IKKE måten å gjøre det på. 

Og før du sier at du ikke har sjefen din på Facebook:  det kan godt hende at kollegaen din har det. Eller at sjefen din og du har felles bekjente. Norge er et lite land. 

Edit: jeg ser at du har svart mer mens jeg skrev mitt innlegg. Jeg lar det likevel stå som det gjør. 

Endret av Ullvott
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nåværende arbeidsgiver vet om at jeg er på utkikk. 🙂

Okei. Men som potensiell arbeidsgiver ville jeg tenkt at det var en merkelig oppførsel mot din nåværende arbeidsgiver, og ville styrt unna deg. 

Idéen er god, spesielt hvis du hadde vært arbeidsledig. Men du er ikke det, og kan oppfattes som en illojal arbeidstaker. 

Skrevet

Ville heller plukket opp telefonen og ringt rundt til ønskede arbeidsgivere, eventuelt/og sendt åpen søknad. Tenker at du burde ha med en god grunn om hvorfor du gjør det også med tanke på din nåværende arbeidsgiver, fordi det er et spørsmål du garantert må besvare tidlig. Det er et spørsmål du ikke må besvare feil med tanke på lojalitet. Så tenk godt igjennom det, og vær forberedt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...