Gå til innhold

OK å hekle i bryllup?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir så sinna når jeg kjeder meg. Er det uhøflig å hekle i venteperioder, mellom taler og måltider, f eks? Altså ikke når det skjer noe.

Anonymkode: ec85a...929

AnonymBruker
Skrevet

Ja og litt merkelig. Kan du ikkje bere prate med folk? 

Anonymkode: c123d...8af

• Liker 36
Skrevet

Ja. (Men jeg forstår deg ;)  ) 

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er uhøflig. 

• Liker 16
Skrevet

Ja!!!

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hvis det du hekler er til brudeparet!

Anonymkode: 3e592...d7e

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og litt merkelig. Kan du ikkje bere prate med folk? 

Anonymkode: c123d...8af

Hvor står det at jeg ikke kan det? Vi skal jo tilbringe 10-12 timer i bryllupet, får tid til masse forskjellig.

AnonymBruker
Skrevet

Mange skriver bare ja, men jeg vet ikke om det er til overskrift eller spsm i hovedinnlegg.😂

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville sett på det som upassende. En må da greie å prate med andre eller å kjede seg litt innimellom. Jeg ville ikke likt det hvis det var mitt bryllup

• Liker 21
Skrevet

Ja, det er uhøflig og gir et ekstremt arrogant inntrykk. Da får du heller bli hjemme!

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir så sinna når jeg kjeder meg. Er det uhøflig å hekle i venteperioder, mellom taler og måltider, f eks? Altså ikke når det skjer noe.

Ja, du vil bli uglesett om du setter deg til å hekle i bryllup. Skaff deg en stressball og knip! 

Anonymkode: f0590...0cb

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes hekling eller strikking er en sabla uting. Intet signaliserer «jeg kjeder vettet av meg!» med slik tydelighet. Men her vil jeg si at det er fritt frem. 

Bryllupp er en salig egotripp for brudeparet. Og har de ikke sørget for at gjestene har det moro mens de selv leker prinsesse for en dag - ja, da bør det vise. Gjester bør slutte å være så sabla høflige. Legg deg ned og sov. Hekle. Eller aller best: bare takk nei til hele sirkuset. Så slutter voksne folk kanskje med sånt tull. Gifte seg kan en gjøre på sitt lokale rådhus. Skal en holde fest bør en ha 100% fokus på gjester, ikke på kjoler og annet ræl.

Anonymkode: ca895...494

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Altså, NEI, man sitter ikke med håndarbeid i et bryllup! At noen i det hele tatt tenker at man skal gjøre det er helt fjernt. 

Anonymkode: c9047...701

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det uhøflig! Vanvittig at det ikke er opplagt

Anonymkode: 34d1c...d79

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er like greit som det og sitte med iPad og headset i et bryllup.

Anonymkode: 75352...df5

• Liker 11
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bare påpeke igjen at dette gjelder under venting, og IKKE under middag, taler, leker og dans.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes hekling eller strikking er en sabla uting. Intet signaliserer «jeg kjeder vettet av meg!» med slik tydelighet. Men her vil jeg si at det er fritt frem. 

Bryllupp er en salig egotripp for brudeparet. Og har de ikke sørget for at gjestene har det moro mens de selv leker prinsesse for en dag - ja, da bør det vise. Gjester bør slutte å være så sabla høflige. Legg deg ned og sov. Hekle. Eller aller best: bare takk nei til hele sirkuset. Så slutter voksne folk kanskje med sånt tull. Gifte seg kan en gjøre på sitt lokale rådhus. Skal en holde fest bør en ha 100% fokus på gjester, ikke på kjoler og annet ræl.

Anonymkode: ca895...494

Ja, sånne som deg foreslår jeg at på fast basis takker nei til å være gjest i bryllup. Er ingen tvang å være med og det må være en befrielse for brudeparet å slippe å ha gjester som ikke ønsker å være der. 

Anonymkode: c9047...701

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Er det så mye bedre å sitte å trykke på mobilen egentlig? Veldig mange er innom Facebook, Instagram, Twitter osv. hele tiden. Jeg har aldri sett eller hørt om noen som driver med håndarbeid i et bryllup, men mange sitter med nesa ned i mobilen...  Forskjellen er?  

Anonymkode: 3c9a8...407

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I tiden mellom taler og middag - ja, veldig uhøflig.

I de alt for mange timene mellom kirke og bryllupsfesten begynner - nei, ikke i det hele tatt. Spesielt ikke om ingenting er stelt i stand og gjestene overlatt til seg selv. 

Anonymkode: bb6bb...e1d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil bare påpeke igjen at dette gjelder under venting, og IKKE under middag, taler, leker og dans.

Forestill deg at alle gjestene setter seg til med diverse hobbyer mens de venter; noen tar frem litt verktøy og materialer og mekker i vei, noen løser kryssord, noen øver på gitar, noen driver med yoga.

Blir det greit i et bryllup, syns du?

Anonymkode: 07328...59f

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...