Gå til innhold

Bekymringsmelding på far


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vil helst ikke skrive så mye detaljer i frykt for å bli gjenkjent. Jeg har et barn med en mann som senere har fått barn med en annen dame. Ingen av oss er sammen med han, og mellom dem det svært høyt konfliktnivå(helt ekstremt). Jeg er ganske utenfor dette og holder ikke med hverken den ene eller den andre. Barnefar sliter veldig psykisk, men erkjenner ikke dette selv. Nå har den andre moren sendt bekymringsmelding i samarbeid med diverse instanser på barnefar. 

Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. Han trenger helt klart hjelp og oppfølging, men er redd for hvordan ting kommer til å utspille seg nå. Ingen av de er helt ved sine fulle fem, og etter min mening trenger de begge hjelp fordi livene deres er totalt kaos. Hva skjer nå videre fremover? Jeg vil helst slippe å ha en «sak» hos barnevernet kun fordi det en konflikt mellom disse to? Jeg er ikke bekymret eller redd for barnevernet altså, men vil bare ikke blandes inn. Vi er i slutten av 20-årene alle tre. Mitt barn er et sted mellom 5-10 år og det yngste barnet er 0-3. 

Anonymkode: b6c67...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du blir automatisk blandet inn siden du er moren til det ene barnet. Du vil bli kalt inn til intervjuer. Ikke noe stress

Anonymkode: e87d8...afc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnefaren ikke er helt god, kanskje ting du ikke er klar over også? Så hadde jeg vært skeptisk til å la barnet være så mye med han, hvis han ikke tar ansvar, eller har store psykiske problemer. Men den vurderingen tar du sikkert. Hvis flere instanser reagerer på han, er det en rød varsellampe kanskje? Bv har ikke en sak på deg, men vil kanskje snakke med deg. Vil du at barnet ditt skal ha mye med barnefar å gjøre? Er bekymringsmeldingen riktig?

Anonymkode: 438e0...aa3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barnefaren fikk bekymringsmeldinger på seg som far så kom BV på hjemmebesøk til meg også selv om jeg ikke bor med far. Da ville de se hvordan min omsorgsevne var også. Så godt mulig BV kommer på hjemmebesøk til deg også.

Anonymkode: 5bb99...fd9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis barnefaren ikke er helt god, kanskje ting du ikke er klar over også? Så hadde jeg vært skeptisk til å la barnet være så mye med han, hvis han ikke tar ansvar, eller har store psykiske problemer. Men den vurderingen tar du sikkert. Hvis flere instanser reagerer på han, er det en rød varsellampe kanskje? Bv har ikke en sak på deg, men vil kanskje snakke med deg. Vil du at barnet ditt skal ha mye med barnefar å gjøre? Er bekymringsmeldingen riktig?

Anonymkode: 438e0...aa3

Veldig enig i dette 👍

Anonymkode: de024...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg vil helst ikke skrive så mye detaljer i frykt for å bli gjenkjent. Jeg har et barn med en mann som senere har fått barn med en annen dame. Ingen av oss er sammen med han, og mellom dem det svært høyt konfliktnivå(helt ekstremt). Jeg er ganske utenfor dette og holder ikke med hverken den ene eller den andre. Barnefar sliter veldig psykisk, men erkjenner ikke dette selv. Nå har den andre moren sendt bekymringsmelding i samarbeid med diverse instanser på barnefar. 

Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. Han trenger helt klart hjelp og oppfølging, men er redd for hvordan ting kommer til å utspille seg nå. Ingen av de er helt ved sine fulle fem, og etter min mening trenger de begge hjelp fordi livene deres er totalt kaos. Hva skjer nå videre fremover? Jeg vil helst slippe å ha en «sak» hos barnevernet kun fordi det en konflikt mellom disse to? Jeg er ikke bekymret eller redd for barnevernet altså, men vil bare ikke blandes inn. Vi er i slutten av 20-årene alle tre. Mitt barn er et sted mellom 5-10 år og det yngste barnet er 0-3. 

Anonymkode: b6c67...254

Jeg skjønner det som om han ikke har samvær med barnet du har med han. Da betyr det ikke noe opp mot barnet som du har hos deg. 

Siden du ikke har noen konflikter med mannen trenger du ikke mene så mye Iben eventuel samtale med barnevernet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Peter007 said:

Jeg skjønner det som om han ikke har samvær med barnet du har med han. Da betyr det ikke noe opp mot barnet som du har hos deg. 

Siden du ikke har noen konflikter med mannen trenger du ikke mene så mye Iben eventuel samtale med barnevernet. 

Hvordan skjønner du det?

TS hadde vel ikke vært bekymret hvis ikke barnet hadde samvær med far i det hele tatt.

Anonymkode: 2ad69...0fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skjønner du det?

TS hadde vel ikke vært bekymret hvis ikke barnet hadde samvær med far i det hele tatt.

Anonymkode: 2ad69...0fd

Sitat: Ingen av oss er sammen med han.

Det betyr ikke samvær vil nå jeg si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Peter007 said:

Sitat: Ingen av oss er sammen med han.

Det betyr ikke samvær vil nå jeg si. 

Samvær er jo nettopp betegnelsen på den tiden en forelder som ikke bor fast med barnet tilbringer med sine barn.........

Anonymkode: 2ad69...0fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Samvær er jo nettopp betegnelsen på den tiden en forelder som ikke bor fast med barnet tilbringer med sine barn.........

Anonymkode: 2ad69...0fd

Sitat: Ingen av oss er sammen med han. Betyr for meg at vi ikke har samvær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Peter007 said:

Sitat: Ingen av oss er sammen med han.

Det betyr ikke samvær vil nå jeg si. 

Ut i fra konteksten så forsto jeg det slik at hverken hun eller moren til det andre barnet pr. nå er kjæreste/sammen med denne mannen.

Anonymkode: 2ad69...0fd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ut i fra konteksten så forsto jeg det slik at hverken hun eller moren til det andre barnet pr. nå er kjæreste/sammen med denne mannen.

Anonymkode: 2ad69...0fd

Javel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Peter007 said:

Sitat: Ingen av oss er sammen med han. Betyr for meg at vi ikke har samvær. 

Hun mente hun og den andre damen.

Anonymkode: 2ad69...0fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Peter007 said:

Javel. 

Ok.

?

Anonymkode: 2ad69...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir automatisk opprettet en sak på ditt barn også. Du blir innkalt til en samtale hvor du får vite bekymringsmeldingen også blir du stilt noen spørsmål. 

Anonymkode: b05f4...604

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg vil helst ikke skrive så mye detaljer i frykt for å bli gjenkjent. Jeg har et barn med en mann som senere har fått barn med en annen dame. Ingen av oss er sammen med han, og mellom dem det svært høyt konfliktnivå(helt ekstremt). Jeg er ganske utenfor dette og holder ikke med hverken den ene eller den andre. Barnefar sliter veldig psykisk, men erkjenner ikke dette selv. Nå har den andre moren sendt bekymringsmelding i samarbeid med diverse instanser på barnefar. 

Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. Han trenger helt klart hjelp og oppfølging, men er redd for hvordan ting kommer til å utspille seg nå. Ingen av de er helt ved sine fulle fem, og etter min mening trenger de begge hjelp fordi livene deres er totalt kaos. Hva skjer nå videre fremover? Jeg vil helst slippe å ha en «sak» hos barnevernet kun fordi det en konflikt mellom disse to? Jeg er ikke bekymret eller redd for barnevernet altså, men vil bare ikke blandes inn. Vi er i slutten av 20-årene alle tre. Mitt barn er et sted mellom 5-10 år og det yngste barnet er 0-3. 

Anonymkode: b6c67...254

Sliter psykisk og fysisk og bor på den våte siden av landet? Tror jeg vet hvem. Vær ærlig. Barna bør skånes. Kanskje fra mor og far.

Anonymkode: 82543...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg vil helst ikke skrive så mye detaljer i frykt for å bli gjenkjent. Jeg har et barn med en mann som senere har fått barn med en annen dame. Ingen av oss er sammen med han, og mellom dem det svært høyt konfliktnivå(helt ekstremt). Jeg er ganske utenfor dette og holder ikke med hverken den ene eller den andre. Barnefar sliter veldig psykisk, men erkjenner ikke dette selv. Nå har den andre moren sendt bekymringsmelding i samarbeid med diverse instanser på barnefar. 

Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. Han trenger helt klart hjelp og oppfølging, men er redd for hvordan ting kommer til å utspille seg nå. Ingen av de er helt ved sine fulle fem, og etter min mening trenger de begge hjelp fordi livene deres er totalt kaos. Hva skjer nå videre fremover? Jeg vil helst slippe å ha en «sak» hos barnevernet kun fordi det en konflikt mellom disse to? Jeg er ikke bekymret eller redd for barnevernet altså, men vil bare ikke blandes inn. Vi er i slutten av 20-årene alle tre. Mitt barn er et sted mellom 5-10 år og det yngste barnet er 0-3. 

Anonymkode: b6c67...254

Skjedde det samme med en venninne. Saken holdt på i underkant av 1 år. Samtaler på kontoret og en håndfull med hjemmebesøk før saken gikk kald. Hun fikk råd fra BV og har forholdt seg til deler av de. Overnatting ble det slutt på, men BV mente far ikke burde ha samvær uten tilsyn. Dette har hun ikke forholdt seg til, og nå 4 år senere så angrer hun nok ikke. Barnefar har tatt seg skikkelig sammen og har vanlig samvær nå, mens det andre barnet har minimal kontakt. 

Anonymkode: 79ab8...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...