AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #1 Skrevet 2. august 2019 skal reise for første gang med baby på fly. babyen skal ikke ha egen sete men har lyst å ta bilsete med. hvordan pakker man bilseten? Anonymkode: f32cc...2cb
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #2 Skrevet 2. august 2019 Da blir det baggasje i baggasjeinnsjekk. Må ha eget sete på flyet hvis det skal inn der. Rett og slett ikke plass til noe bilstol på fly. Anonymkode: 3ca25...b4d
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #3 Skrevet 2. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da blir det baggasje i baggasjeinnsjekk. Må ha eget sete på flyet hvis det skal inn der. Rett og slett ikke plass til noe bilstol på fly. Anonymkode: 3ca25...b4d jeg vet det, men spørsmålet mitt er om man skal pakke det inn og hvordan kan det pakkes det in Anonymkode: f32cc...2cb
Unisquirrel Skrevet 2. august 2019 #4 Skrevet 2. august 2019 Vi har da hatt frøkna i bilstol på fly mange ganger... 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #5 Skrevet 2. august 2019 Hør med naziene i bilstolgruppa på fb Anonymkode: a99d4...06e 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #6 Skrevet 2. august 2019 28 minutter siden, Unisquirrel said: Vi har da hatt frøkna i bilstol på fly mange ganger... Da har du betalt for sette og hadde en fly godkjent bilstol da. Anonymkode: 6a93d...eba 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #7 Skrevet 2. august 2019 Den går med spesialbagasje- samme som ski/instrumenter/oversize bagasje osv. Du må pakke inn og levere ditt etter du har sjekket inn. Anonymkode: 6a93d...eba 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #8 Skrevet 3. august 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Den går med spesialbagasje- samme som ski/instrumenter/oversize bagasje osv. Du må pakke inn og levere ditt etter du har sjekket inn. Anonymkode: 6a93d...eba spørsmålet mitt er HVORDAN skal man pakke det inn? Anonymkode: f32cc...2cb 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #9 Skrevet 3. august 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: spørsmålet mitt er HVORDAN skal man pakke det inn? Anonymkode: f32cc...2cb I spesial bag. Du får leid den på barnombord blant annet Anonymkode: a01dd...079 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #10 Skrevet 3. august 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: skal reise for første gang med baby på fly. babyen skal ikke ha egen sete men har lyst å ta bilsete med. hvordan pakker man bilseten? Anonymkode: f32cc...2cb Ville ALDRI sendt et bilsete avsted for å ha det med på flyreise. Du vet ikke hva setet blir utsatt for, noe er synlig andre ting er usynlig. Usynlige skader kan bety forskjellen mellom liv og død ved en eventuell ulykke. Dette går under kategorien gamble med sikkerhet for barn i bil. Anonymkode: a7e38...bfb 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #11 Skrevet 3. august 2019 Vi leide ultimate car seat travel bag hos barnombord.no og henta på flyplassen Da får man igjen på forsikringa om stolen blir ødelagt. Anonymkode: 4e026...ac0
Unisquirrel Skrevet 3. august 2019 #12 Skrevet 3. august 2019 19 hours ago, AnonymBruker said: Da har du betalt for sette og hadde en fly godkjent bilstol da. Anonymkode: 6a93d...eba Om ungen er over to år må man betale for sete uansett.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #13 Skrevet 3. august 2019 Noen seter er bedre enn andre å sende, ex britax max way er ganske robust . Er derfor også ganske greit å kjøpe brukt, vi gjorde det, kjøpte for ca 500kr og bruker som reisesete. Du kan pakke det i prampack., eller bag du leier av barnombord.no, eller ta det med til gate (har jeg gjort med babyseter), de legger det ned ig du får det igjen når du skal gå av. Max way får forresten plass i setet på Norwegian om barnet har eget sete. Anonymkode: 84549...b7f 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #14 Skrevet 3. august 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen seter er bedre enn andre å sende, ex britax max way er ganske robust . Er derfor også ganske greit å kjøpe brukt, vi gjorde det, kjøpte for ca 500kr og bruker som reisesete. Du kan pakke det i prampack., eller bag du leier av barnombord.no, eller ta det med til gate (har jeg gjort med babyseter), de legger det ned ig du får det igjen når du skal gå av. Max way får forresten plass i setet på Norwegian om barnet har eget sete. Anonymkode: 84549...b7f Max way må stå bakovervendt og det funker vel ikke i fly? Du tenker ikke på twoway? Anonymkode: 40309...2a6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #15 Skrevet 3. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Max way må stå bakovervendt og det funker vel ikke i fly? Du tenker ikke på twoway? Anonymkode: 40309...2a6 😅 akkurat!! Skrivefeil! Anonymkode: 84549...b7f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #16 Skrevet 3. august 2019 Jeg har jobbet på OSL i en mannnsalder og det sendes bilseter flere ganger daglig. Noen pakker de inn i bobleplast, mens andre bare sender sete som det er uten noe som helst rundt. Setene blir båret ut av en stuer og kjørt med bil til flyet og båret ombord på flyet. Det skal utrolig mye til for at setet blir ødelagt med den behandlingen som blir utført av stuerne. Mitt råd er å bare sende det som det er, evt i en plastsekk for å bare dekke det til litt. Anonymkode: 77ea4...538 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #17 Skrevet 3. august 2019 Noen babyseter passer i hattehyllen. Feks maxi cosi cabriofix. Har hatt det i hattehyllen flere ganger og om flyet ikke er fult får men bruke det i et sete Anonymkode: 3b74c...74d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå